Office: +30 210 9608080 - Mobile 24/7: +30 6981 000 578                       monada@aaiasb.gr

Select Language

06/2022

info button 32 ΑΤΥΧΗΜΑ με Αεροπλάνο UR-STAS στις 22/09/2017

06/2022

Τελικό Πόρισμα

23/11/2022
ΑΤΥΧΗΜΑ    
Διαδρομή πτήσης
Θανάσιμος τραυματισμός    
Κατεστράφη
ΠΕΡΙΟΧΗ ΚΕΡΑΣΙΑ ΡΟΔΟΠΗΣ
22/09/2017
13:15
10:15
Αεροπλάνο
Υπερελαφρύ
0 - 2250 Kg
UR-STAS
FLIGHT DESIGN GmbH
ΓΕΡΜΑΝΙΑ
CT CTSL Supra Light
ΟΥΚΡΑΝΙΚΗ
Private
Private
Μη Εμπορική: Γενικής Αεροπορίας / Ιδιωτική / Επιχειρηματική
OXI
06/2022

Περίληψη:

Δύο υπερελαφρά αεροσκάφη με νηολόγιο Ουκρανίας, Γερμανικής κατασκευής, απογειώθηκαν από το αεροδρόμιο Αλεξανδρούπολης LGAL στις 22 Σεπτεμβρίου 2017, στις 09:37 UTC με προορισμό το Βουκουρέστι. Επικεφαλής του ελαφρού σχηματισμού ήταν το αεροσκάφος με στοιχεία νηολογίου UR-FOX, ως N°1 του σχηματισμού, υπεύθυνος για την Επικοινωνία Εναέριας Κυκλοφορίας, ακολουθούμενος από το αεροσκάφος με στοιχεία νηολογίου UR-STAS ως N°2.

Προσεγγίζοντας το σημείο RODIP, ο N°2 ζήτησε από τον N°1 να μειώσει ταχύτητα. Αυτή ήταν η τελευταία επικοινωνία που μεταδόθηκε από τον N°2. Τελικά, ο N°2 συνετρίβη 12 Km (6,5 nm) Βορειοδυτικά της πόλης της Κομοτηνής κοντά στο χωριό Κερασιά του Νομού Ροδόπης περίπου στις 10:15 UTC.


PDF DOWNLOAD png transparentDownload Full Report Files:

uk-label uk-label-danger
uk-label uk-label-danger
uk-label uk-label-danger
  • Προβολές: 89

05/2022

info button 32 ΑΤΥΧΗΜΑ με Αεροπλάνο SX-AGE στις 08/11/2013

05/2022

Τελικό Πόρισμα

10/11/2022
ΑΤΥΧΗΜΑ    
Προσγείωση
Χωρίς Τραυματισμό    
Ουσιώδης ζημιά
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΜΕΓΑΡΩΝ LGMG
08/11/2013
12:36
10:36
Αεροπλάνο
Μικρό / Ελαφρύ
0 - 2250 Kg
SX-AGE
SOCATA
ΓΑΛΛΙΑ
TB 9
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
AEROSERVICES S. A.
AEROSERVICES S. A.
Μη Εμπορική: Εκπαιδευτική Πτήση
OXI
05/2022

Περίληψη:

Η πτήση διεξήχθη με δύο πιλότους. Και οι δύο είχαν άδειες Εκπαιδευτή Χειριστή. Ένας από αυτούς ήταν υπάλληλος της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), Πιστοποιημένος Χειριστής Εκπαίδευσης και Εξεταστής. Σκοπός της πτήσης ήταν η επαναπιστοποίηση του έτερου Χειριστή ως Χειριστή Εκπαίδευσης και Εξεταστή. Όπως προβλέπεται, ο Εξεταστής της ΥΠΑ κατέλαβε το αριστερό κάθισμα, ως Χειριστής που εξέταζε τον Χειριστή που κατέλαβε το δεξιό κάθισμα. Ως εκ τούτου, ο Χειριστής στο αριστερό κάθισμα είχε τoν πλήρη έλεγχο του αεροσκάφους. Κατά τη διάρκεια της προσγείωσης, το αεροσκάφος αναπήδησε μετά από μια βαριά προσγείωση στο κατώφλι του διαδρόμου 26L και αφού κέρδισε κάποιο ύψος εξετράπη προς τα αριστερά, κινούμενο προς νότια κατεύθυνση και συνετρίβη σε μια κατασκευή ISOBOX που χρησιμοποιείτο ως Εγκατάσταση Ανάπαυσης Πληρωμάτων της Πολεμικής Αεροπορίας, η οποία καταστράφηκε ολοσχερώς και τελικά το αεροσκάφος ακινητοποιήθηκε με σοβαρές ζημιές.

Και οι δύο πτέρυγες του αεροσκάφους, αποσπάστηκαν από την άτρακτο.
Και οι δύο Χειριστές βγήκαν από το αεροσκάφος χωρίς να τραυματιστούν.

Με το Έγγραφο ΕΔΑΑΠ/1615/11.11.2013 εστάλη Γνωστοποίηση στις Εθνικές και
Διεθνείς Αρχές. Η BEA όρισε Διαπιστευμένο Αντιπρόσωπο (Non-Travelling
ACCREP).


PDF DOWNLOAD png transparentDownload Full Report Files:

uk-label uk-label-danger
uk-label uk-label-success
uk-label uk-label-warning
  • Προβολές: 295

E02/2012

info button 32 ΑΤΥΧΗΜΑ με Ελικόπτερο N992AK στις 06/02/2009

E02/2012

Τελική Συνοπτική Έκθεση

30/04/2012
ΑΤΥΧΗΜΑ    
Προσέγγιση
Χωρίς Τραυματισμό    
Ουσιώδης ζημιά
Γρίτσα ( παραλία ) - ΛΙΤΟΧΩΡΟΥ
06/02/2009
10:48
08:48
Ελικόπτερο
Μικρό / Ελαφρύ
0 - 2250 Kg
N992AK
ENSTROM
Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής (ΗΠΑ)
280 C
Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής (ΗΠΑ)
Ιδιώτης
Ιδιώτης
Μη Εμπορική: Γενικής Αεροπορίας / Ιδιωτική / Επιχειρηματική
OXI
E02/2012

Περίληψη:

Το πρωί της 06/02/2009 ιδιωτικό ελαφρύ ελικόπτερο (ε/π), τύπου Εnstrom 280 C με χειριστή τον ιδιοκτήτη του απογειώθηκε από τον Κρατικό Αερολιμένα Θεσσαλονίκης “Μακεδονία” (ΚΑΘΜ) για πτήση αναψυχής με προορισμό προαύλιο χώρο ξενοδοχείου στην παραλία Λιτόχωρου. Προσγειώθηκε στον προαναφερόμενο χώρο, και λίγο αργότερα, αφού είχε παραλάβει φιλικό του πρόσωπο απογειώθηκε εκ νέου με προορισμό ακαλλιέργητο αγρό που βρισκόταν 1 nm δυτικά του αρχικού χώρου προσγείωσης. Στα τελευταία στάδια της προσέγγισης από λανθασμένους χειρισμούς έχασε τον έλεγχο του ε/π και το ε/π ακινητοποιήθηκε με την δεξιά πλευρά του θαλάμου διακυβέρνησης στο έδαφος. Οι δύο επιβαίνοντες εξήλθαν του ε/π χωρίς να έχουν τραυματισθεί.


PDF DOWNLOAD png transparentDownload Full Report Files:

uk-label uk-label-danger
uk-label uk-label-success
uk-label uk-label-warning
  • Προβολές: 85

E01/2022

info button 32 ΑΤΥΧΗΜΑ με Αλεξίπτωτο Πλαγιάς - στις 28/05/2019

E01/2022

Τελική Συνοπτική Έκθεση

27/10/2022
ΑΤΥΧΗΜΑ    
Προσέγγιση
Σοβαρός τραυματισμός    
Καμία ζημιά
ΣΤΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΠΑΡΑΛΙΑΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
28/05/2019
19:50
16:50
Αλεξίπτωτο Πλαγιάς
0 - 2250 Kg
-
SKYWALK GmbH & Co. KG
ΓΕΡΜΑΝΙΑ
TEQUILA 5L
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
ΙΔΙΩΤΗΣ
ΙΔΙΩΤΗΣ
Μη Εμπορική: Γενικής Αεροπορίας / Ιδιωτική / Επιχειρηματική
OXI
E01/2022

Περίληψη:

Στις 28 Μαΐου 2019, ημεδαπός χειριστής Αλεξιπτώτου Πλαγιάς απογειώθηκε από ειδικά διαμορφωμένο χώρο, που χρησιμοποιείται για απογείωση Αλεξιπτώτων Πλαγιάς στην περιοχή Άνω Βέργας του όρους Καλάθι πλησίον της πόλης Καλαμάτας Μεσσηνίας. Ο εν λόγω χειριστής μετά από σύντομη πτήση και κατά την μετάβασή του για προσγείωση σε προκαθορισμένο χώρο, έχασε τον έλεγχο του Αλεξιπτώτου Πλαγιάς σε περιοχή της Ανατολικής παραλίας Καλαμάτας και κατέπεσε στην θάλασσα.

Η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων ενημερώθηκε για το ατύχημα και με τις υπ’ αριθμ.: ΕΔΑΑΠ/1975/30.05.2019 & ΕΔΑΑΠ/2392/03.07.2019 αποφάσεις της όρισε Ομάδα Διερεύνησης και Τεχνικό Σύμβουλο αντίστοιχα.


PDF DOWNLOAD png transparentDownload Full Report Files:

uk-label uk-label-danger
uk-label uk-label-warning
uk-label uk-label-success
  • Προβολές: 184

04/2022

info button 32 ΑΤΥΧΗΜΑ με Ελικόπτερο SX-HTO στις 20/08/2019

04/2022

Τελικό Πόρισμα

09/06/2022
ΑΤΥΧΗΜΑ    
Ελιγμός
Θανάσιμος τραυματισμός    
Κατεστράφη
ΘΑΛΛΑΣΙΟΣ ΔΙΑΥΛΟΣ ΠΟΡΟΥ-ΓΑΛΑΤΑ
20/08/2019
15:35
12:35
Ελικόπτερο
Μεγάλο
2251 - 5700 Kg
SX-HTO
LEONARDO
Ιταλία
A109 C
ΕΛΛΗΝΙΚΗ
IFLY
ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ Α.Ε
Εμπορική Επιβατική αεροταξί
NAI
04/2022

Περίληψη:

Στις 20/8/2019 και ώρα 15:35 h, ελικόπτερο (Ε/Π) Agusta Α109 C με στοιχεία νηολογίου SXHTO της εταιρίας IFLY απογειώθηκε για εμπορική πτήση από Πεδίο Προσγείωσης (ΠΠ) στην περιοχή του Γαλατά με προορισμό το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών (ΔΑΑ). Στο Ε/Π επέβαιναν ο χειριστής και δυο επιβάτες. 34 s μετά την απογείωση, το Ε/Π προσέκρουσε κατά σειρά με τους τρεις Ηλεκτροφόρους Αγωγούς, που διέσχιζαν κάθετα τον θαλάσσιο Δίαυλο και απείχαν 314 m από το σημείο απογείωσης και μετέπειτα στη θάλασσα. Το Ε/Π καταστράφηκε από την πρόσκρουση στους Ηλεκτροφόρους Αγωγούς και μετέπειτα στη θάλασσα. Και οι τρεις επιβαίνοντες του Ε/Π τραυματίστηκαν θανάσιμα.


PDF DOWNLOAD png transparentDownload Full Report Files:

uk-label uk-label-danger
uk-label uk-label-danger
uk-label uk-label-danger
  • Προβολές: 378

Περισσότερα Άρθρα...