Office: +30 210 9608080 - Mobile 24/7: +30 6981 000 578                       monada@aaiasb.gr

Select Language

Αναφορά αεροπορικού Ατυχήματος ή Σοβαρού Συμβάντος

Η κατάθεση δήλωσης με πληροφορίες και στοιχεία ενός αεροπορικού ατυχήματος ή σοβαρού συμβάντος στην ΕΔΑΑΠ είναι υποχρεωτική, με βάση τον νόμο 2912/2001 και πρέπει να γίνει όσο το δυνατό πιο άμεσα.

Η δήλωση συνήθως γίνεται απ’ευθείας στην ΕΔΑΑΠ, αλλά μπορεί επίσης να κατατεθεί στην πλησιέστερη Αεροπορική, Αερολιμενική, Αστυνομική ή άλλη τοπική Αρχή.

Η κατάθεση της αναφοράς στην ΕΔΑΑΠ μπορεί να γίνει από οποιονδήποτε μέσω:

Τηλεφώνου

( Άμεση Γνωστοποίηση ατυχήματος που συνιστάται να συμπληρώνει κάθε άλλο τρόπο )

Εργάσιμες ημέρες & ώρες:
(+30) 210 960 80 80

Κινητό 24ωρης Λειτουργίας: (+30) 6981 000 578

Διαδικτυακής Φόρμας

Χωρίς καμία διαδικασία εγγραφής: Συμπληρώστε την παρακάτω διαδικτυακή (online) φόρμα με όσα περισσότερα πεδία μπορείτε και υποβάλετε την αναφορά σας: 

Αναφορά online

Ενημερώστε και στο κινητό 24ωρης Λειτουργίας για άμεση γνωστοποίηση:
(+30) 6981 000 578

Έντυπης φόρμας

(Προτιμητέα Μέθοδος για οργανισμούς)

Συμπληρωστε την παρακάτω έντυπη φόρμα (PDF), και καταθέστε την άμεσα στην ΕΔΑΑΠ με οποιονδήποτε τρόπο (Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε./courier/αυτοπροσώπως)

Έντυπο Αναφοράς (pdf)

Ειδικά για Οργανισμούς Πολιτικής Αεροπορίας και εναλλακτικά για όλους:

ECCAIRS 2 Logo

Χρήση του ECCAIRS 2 για ΑΜΕΣΗ αναφορά στην ΕΔΑΑΠ:

Υποχρεωτική Αναφορά Αεροπορικών Περιστατικών Ασφαλείας (MOR) σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 376/2014

Εναλλακτικά μπορείτε να προβείτε σε άμεση (όχι εντός 72 ωρών όπως ισχύει για τα απλά περιστατικά ασφάλειας) αναφορά στην Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ) μέσω του ECCAIRS2 και να κοινοποιήσετε άμεσα εκτύπωση/αντίγραφο της αναφοράς που κάνατε μέσω ECCAIRS2 (ΑΠΑ) προς στην ΕΔΑΑΠ στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. (αν πρόκειται για ατύχημα ή σοβαρό συμβάν).

Τονίζεται ότι όλοι οι Οργανισμοί Πολιτικής Αεροπορίας σύμφωνα με τον Κανονισμό E.E. 376/2014 θα πρέπει έτσι κι αλλιώς να αναφέρουν όλα τα περιστατικά ασφάλειας μέσω ECCAIRS2 στην Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ). Η προθεσμία 72 ωρών που ορίζει ο Κανονισμός αυτός ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ για την αναφορά προς την ΕΔΑΑΠ ενός ατυχήματος ή σοβαρού συμβάντος η οποία θα πρέπει να γίνει άμεσα (Καν. Ε.Ε. 996/2010 και Νόμος 2912/2001). Η ΕΔΑΑΠ συνιστά ως καλύτερη πρακτική τη χρήση του ECCAIRS2 για άμεση αναφορά στην ΑΠΑ συνοδευόμενη όμως με άμεση κοινοποίηση αντιγράφου στην ΕΔΑΑΠ και τηλεφωνική ενημέρωση σε περίπτωση ατυχήματος/σοβαρού συμβάντος.

Συχνές Ερωτήσεις

  • Τι ορίζεται ως Ατύχημα και τι ως Σοβαρό Συμβάν πολιτικής αεροπορίας?

    Περιληπτικά, με απλά λόγια:

    ένα συμβάν πολιτικής αεροπορίας χαρακτηρίζεται ως ατύχημα όταν είναι συνδεόμενο με τη λειτουργία αεροσκάφους και κατά το οποίο:

    1. υπάρχει Θάνατος ή σοβαρός τραυματισμός προσώπου , ή
    2. το αεροσκάφος υφίσταται σημαντική ζημιά η οποία αλλοιώνει τη δομική του αντοχή, τις επιδόσεις του ή τα πτητικά χαρακτηριστικά του  και η οποία απαιτεί σημαντική επισκευή ή αντικατάσταση του δομικού στοιχείου που έχει υποστεί βλάβη (εκτός βλάβης σε ένα κινητήρα ή άλλες απλές βλάβες), ή
    3. όταν το αεροσκάφος χαθεί ή είναι τελείως απρόσιτο.

    ένα συμβάν πολιτικής αεροπορίας χαρακτηρίζεται ως Σοβαρό Συμβάν όταν είναι συνδεόμενο με τη λειτουργία αεροσκάφους και συντελούμενο υπό συνθήκες από τις οποίες διαφαίνεται ότι υπήρξε μεγάλη πιθανότητα να σημειωθεί ατύχημα, επέρχεται δε, στην περίπτωση επανδρωμένου αεροσκάφους, κατά το χρονικό διάστημα μεταξύ της στιγμής που οιοδήποτε πρόσωπο επιβιβάζεται στο αεροσκάφος για να αναχωρήσει με την πτήση και της στιγμής που όλοι οι επιβαίνοντες στο αεροσκάφος έχουν αποβιβασθεί, ή, στην περίπτωση μη επανδρωμένου αεροσκάφους, κατά το χρονικό διάστημα από τη στιγμή που το αεροσκάφος είναι έτοιμο να κινηθεί για να αναχωρήσει μέχρι τη στιγμή που φθάνει στο τέλος της διαδικασίας της πτήσης και το πρωτογενές σύστημα πρόωσης απενεργοποιείται. Κατάλογος παραδειγμάτων σοβαρών συμβάντων παρατίθεται σε παράρτημα στον κανονισμό Ε.Ε. 996/2010.

    Για λεπτομέρειες ανατρέξτε στον κανονισμό Ε.Ε. 996/2010 και ειδικά στο άρθρο 2: "Ορισμοί".

  • aeroplane in forest

    Ποιος μπορεί να αναφέρει ατύχημα ή σοβαρό συμβάν πολιτικής αεροπορίας στην ΕΔΑΑΠ?

    Οποιοσδήποτε μπορεί να αναφέρει ένα αεροπορικό ατύχημα ή σοβαρό συμβάν πολιτικής αεροπορίας στην ΕΔΑΑΠ.

  • Έχω αμφιβολία αν ένα συμβάν πολιτικής αεροπορίας είναι "Σοβαρό", τι κάνω?

    Θα πρέπει να το αναφέρετε στην ΕΔΑΑΠ εφόσον έχετε έστω και απλή υποψία ότι μπορεί να είναι ένα "Σοβαρό Συμβάν". Η ΕΔΑΑΠ θα αποφασίσει για το χαρακτηρισμό του συμβάντος και για ενδεχόμενη Διερεύνηση Ασφάλειας αυτού, με βάση τα στοιχεία του συμβάντος, τις Διεθνείς και Ευρωπαϊκές Συνιστώμενες Πρακτικές και το ισχύον Νομικό Πλαίσιο.

  • Πειράζει να αναφέρω ένα ατύχημα ή σοβαρό συμβάν που ίσως έχει ήδη γίνει γνωστό?

    Όχι, δεν υπάρχει πρόβλημα να αναφερθεί ένα συμβάν από πολλαπλές πηγές. Μπορεί μάλιστα να νομίζετε ότι είναι ήδη γνωστό ενώ δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Επίσης μπορεί με τη δική σας γνωστοποίηση να δοθούν επιπλέον σημαντικές πληροφορίες που διαθέτετε για το συμβάν. Ειδικά αν έχετε καταγραφές του συμβάντος θα πρέπει οπωσδήποτε να αναφέρετε στην ΕΔΑΑΠ και να παραδώσετε τα στοιχεία. Κάθε πληροφορία που μπορεί να έχετε στη διάθεσή σας, ενδεχωμένως να είναι πολύτιμη για εμάς.
  • Μήπως αναφέροντας ένα πιθανό Σοβαρό Συμβάν προκαλέσω προβλήματα σε κάποιο οργανισμό ή άνθρωπο?

    Όχι, σε καμία περίπτωση. Η ΕΔΑΑΠ, όπως όλες οι Ευρωπαϊκές Αρχές Διερευνήσεων Ασφαλείας ΔΕΝ ασχολείται με την απόδοση ευθυνών ή αξιώσεων. Οι Αναφορές και οι καταθέσεις μαρτύρων είναι εμπιστευτικές και δεν παραδίδονται σε άλλες αρχές (Δικαστικές, Αστυνομία κλπ) εκτός εάν υπάρχουν διαπιστωμένες έκνομες ενέργειες που δε σχετίζονται άμεσα με την ασφάλεια πολιτικής αεροπορίας (πχ λαθρεμπόριο κλπ), οπότε θα πρέπει να αναφερθούν και στην αστυνομία ή τις δικαστικές αρχές. Σε κάθε περίπτωση η ΕΔΑΑΠ ενδιαφέρεται μόνο για τις ελλείψεις στον κύκλο σχεδίασης, κατασκευής και χρήσης αεροσκαφών αποκλειστικά για τη βελτίωση της ασφάλειας πτήσεων.

  • anyone can report

    Είμαι αυτόπτης μάρτυρας σε ατύχημα ή σοβαρό συμβάν πολιτικής αεροπορίας αλλά διστάζω να επικοινωνήσω μαζί σας. Τι πρέπει να κάνω?

    Συνιστάται να επικοινωνήσετε μαζί μας οπωσδήποτε. Μπορείτε αν θέλετε να χρησιμοποιήσετε αρχικά ένα από τα παρακάτω έντυπα αρχικής αναφοράς μαρτύρων, συμπληρώνοντας τα στοιχεία σας και απαντώντας σε απλές ερωτήσεις για το συμβάν. Μπορείτε να επικοινωνήσετε με κάθε τρόπο όπως email ή τηλέφωνο γραφείου ή ακόμη και στο κινητό 24ωρης ετοιμότητας αν έχετε σημαντικές πληροφορίες για το συμβάν. Σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει να ανυσηχείτε και να διστάζετε γιατί κάθε πληροφορία μπορεί να είναι εξαιρετικά χρήσιμη για την εικόνα των γεγονότων και των παραγόντων που συνέβαλαν στο συμβάν, με μόνο στόχο τη βελτίωση της ασφάλειας πτήσεων. Οι συνεντεύξεις μαρτύρων από τους Διερευνητές Ασφάλειας της ΕΔΑΑΠ γίνονται ως απλές συζητήσεις σε φιλικό τόνο και δεν έχουν καμία σχέση με την απόδοση ευθυνών ή αξιώσεων.

Άμεση Επικοινωνία:

+ 30 6981 000 578
Κινητό Τηλέφωνο άμεσης αναφοράς (24/7)
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Email
Έδρα - Επικοινωνία:

Βυτίνης 14-18, 4ος όροφος
Νέα Φιλαδέλφεια 143 42
Αθήνα - Ελλάδα
τηλ. κέντρο: (+30) 210 960 80 80
Κινητό 24/7: (+30) 6981 000 578
FAX: (+30) 210 96 17 137
e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Online Υπηρεσίες:

online αναφορά συμβάντος

online αίτηση βεβαίωσης χειριστή αεροσκαφών (περί μη εμπλοκής σε ατύχημα ή σοβαρό συμβάν)


© 2022 AAIASB

Development and administration by AAIASB Prevention, Research & Analysis Section

Report any issues to developer: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.