Πορίσματα 2010

Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 09/2010 Αλεξίπτωτο πλαγιάς (ΙΑΣ) - Συνέβη: 25/03/2010
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: Άγιος Γόρδιος Κέρκυρας
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 09/2010 Αλεξίπτωτο πλαγιάς (ΙΑΣ) Συνέβη: 25/03/2010
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: Ιδιώτης
Iδιοκτήτης: Ιδιώτης
Κατασκευαστής: OZONE Gliders Ltd
ΕΙΔΟΣ: Αλεξίπτωτο πλαγιάς (ΙΑΣ)
Χώρα Κατασκευής: Γαλλία
Μοντέλο: VULCAN L
Εθνικότητα: Ελληνική
Νηολόγιο:
Τοποθεσία: Άγιος Γόρδιος Κέρκυρας
Ημερομηνία & ώρα: 25/03/2010 17:25 UTC
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 09/2010 Αλεξίπτωτο πλαγιάς (ΙΑΣ) Συνέβη: 25/03/2010
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Την 25.03.10 Αεραθλητής που εκτελούσε πτήση με αλεξίπτωτο πλαγιάς στην
περιοχή Αγίου Γορδίου Κέρκυρας, προσθαλασσώθηκε σε απόσταση 30 περίπου
μέτρων από την ακτή. Προσπάθειές του για να φθάσει στην ακτή απέβησαν άκαρπες
και τελικά ανασύρθηκε από προστρέξαντες για βοήθεια έχοντας απώλεια των
αισθήσεών του
Παρά τις όποιες προσπάθειες ανάνηψης από συναθλητές του και άλλους
παρευρισκόμενους δεν κατέστη δυνατή η ανάκτηση των αισθήσεών του.
Η ΕΔΑΑΠ ενημερώθηκε για το ατύχημα και με την υπ αριθμ. ΕΔΑΑΠ/414/29.03.10
απόφαση ορίσθηκε ομάδα διερεύνησης αποτελούμενη από τους Διερευνητές
Παπαδόπουλο Ιωάννη επικεφαλής και τον Πουλιέζο Νικόλαο μέλος. Με την
ΕΔΑΑΠ/486/15.04.10 απόφαση της Επιτροπής ορίσθηκε ως Τεχνικός Σύμβουλος ο κ.
Βασίλειος Μάντζος, χειριστής αλεξιπτώτων πλαγιάς.
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 09/2010 Αλεξίπτωτο πλαγιάς (ΙΑΣ) Συνέβη: 25/03/2010
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:
(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 08/2010 Αεροσκάφος SX-SKY - Συνέβη: 12/02/2009
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: ΚΡΑΤΙΚΟΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ “N. ΚΑΖΑNTΖΑΚΗΣ”
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 08/2010 Αεροσκάφος SX-SKY Συνέβη: 12/02/2009
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: SKY EXPRESS
Iδιοκτήτης: SKY EXPRESS
Κατασκευαστής: BRITISH AEROSPACE
ΕΙΔΟΣ: Αεροσκάφος
Χώρα Κατασκευής:
Μοντέλο: JETSTREAM 3100
Εθνικότητα: ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Νηολόγιο: SX-SKY
Τοποθεσία: ΚΡΑΤΙΚΟΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ “N. ΚΑΖΑNTΖΑΚΗΣ”
Ημερομηνία & ώρα: 12/02/2009 17:23 LOC
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 08/2010 Αεροσκάφος SX-SKY Συνέβη: 12/02/2009
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Την 12.02.09, κατά την προσγείωση, α/φ τύπου Jetstream 3100, στον Κρατικό
Αερολιμένα Ηρακλείου “N. Καζαντζάκης” και ενώ αυτό είχε διατρέξει επί του
διαδρόμου 80 m περίπου, το δεξιό του κύριο σκέλος προσγείωσης υπεχώρησε,
διπλώνοντας προς τα πίσω, η δεξιά του έλικα ήλθε σε επαφή με τον διάδρομο και
ύστερα από απόσταση 930 m την οποία διήνυσε με το αριστερό κύριο σκέλος να
λειτουργεί κανονικά και το δεξιό που είχε διπλώσει κάτω από την πτέρυγα να σύρεται
επί του διαδρόμου, σταμάτησε 4.6 m δεξιά από τον άξονα του διαδρόμου.
Η ΕΔΑΑΠ ενημερώθηκε αυθημερόν και με την ΕΔΑΑΠ/269/12.02.09 απόφαση του
Προέδρου αυτής ορίσθηκε Ομάδα Διερεύνησης αποτελούμενη από τους Διερευνητές,
Ιωάννη Παπαδόπουλο, ως Επικεφαλής και Νίκο Πουλιέζο, ως μέλος.
Σχέδιο του πορίσματος εστάλη στην Αγγλική Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων
(UK Air Accident Investigation Branch) για σχολιασμό σύμφωνα με τις απαιτήσεις
του Παραρτήματος 13 της Σύμβασης του Σικάγο.
Τα σχόλια της Αγγλικής Επιτροπής ελήφθησαν υπόψη, στην σύνταξη του
πορίσματος.
Εξεδόθη μία σύσταση ασφαλείας.
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 08/2010 Αεροσκάφος SX-SKY Συνέβη: 12/02/2009
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:
(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 07/2010 Αεροσκάφος 62 - AIW - Συνέβη: 22/11/2009
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: ΠΕΡΙΟΧΗ ΑΜΥΓΔΑΛΕΑΣ ΛΑΡΙΣΑΣ
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 07/2010 Αεροσκάφος 62 - AIW Συνέβη: 22/11/2009
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: ΙΔΙΩΤΗΣ
Iδιοκτήτης: ΙΔΙΩΤΗΣ
Κατασκευαστής: RANS
ΕΙΔΟΣ: Αεροσκάφος
Χώρα Κατασκευής:
Μοντέλο: COYOTE (S6- ES Coyote II) 116 Wing
Εθνικότητα: FRANCE
Νηολόγιο: 62 - AIW
Τοποθεσία: ΠΕΡΙΟΧΗ ΑΜΥΓΔΑΛΕΑΣ ΛΑΡΙΣΑΣ
Ημερομηνία & ώρα: 22/11/2009 14:15 loc
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 07/2010 Αεροσκάφος 62 - AIW Συνέβη: 22/11/2009
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Υπερελαφρό αεροσκάφος (α/φ), ύστερα από πτήση οκτώ λεπτών μετά την απογείωση
του, παρουσίασε πρόβλημα στην λειτουργία του κινητήρα του και ο χειριστής αυτού
αποφάσισε την επιστροφή στο αεροδρόμιο απογείωσης. Λίγα λεπτά αργότερα ο
κινητήρας του α/φ σταμάτησε να λειτουργεί και επιχειρήθηκε αναγκαστική προσγείωση σε
αγρό. Κατά την αναγκαστική προσγείωση το α/φ ανετράπη. Οι επιβαίνοντες του α/φ
εξήλθαν από αυτό χωρίς να τραυματισθούν.
Η ΕΔΑΑΠ ενημερώθηκε για το ατύχημα αυθημερόν και με την υπ αριθμ.
ΕΔΑΑΠ/1593/23.11.09 απόφαση ορίσθηκε ομάδα διερεύνησης αποτελούμενη από τους
Διερευνητές Παπαδόπουλο Ιωάννη, Επικεφαλής και τον Πουλιέζο Νικόλαο, μέλος. Με
την ΕΔΑΑΠ/61/11.01.10 απόφαση της Επιτροπής ορίσθηκε ως Τεχνικός Σύμβουλος ο κ.
Χρίστος Μπίστας, χειριστής και μηχανικός α/φ.
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 07/2010 Αεροσκάφος 62 - AIW Συνέβη: 22/11/2009
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:
(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 06/2010 ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ SX-HCZ - Συνέβη: 24/03/2008
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: ΛΙΜΕΝΑΣ ΝΕΑΣ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 06/2010 ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ SX-HCZ Συνέβη: 24/03/2008
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: Ιδιώτης
Iδιοκτήτης: Piraeus Leasing SA
Κατασκευαστής: BELL HELICOPTER TEXTRON LIMITED
ΕΙΔΟΣ: ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ
Χώρα Κατασκευής:
Μοντέλο: BELL 206 Β3 Jet Ranger III
Εθνικότητα: Ελληνική
Νηολόγιο: SX-HCZ
Τοποθεσία: ΛΙΜΕΝΑΣ ΝΕΑΣ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ
Ημερομηνία & ώρα: 24/03/2008 15:00
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 06/2010 ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ SX-HCZ Συνέβη: 24/03/2008
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Την 24 Μαρτίου 2008 στις 14:44 h ελικόπτερο (ε/π) με στοιχεία νηολογίου SX–HCZ
απογειώθηκε με τον κυβερνήτη του (Κ1) και τρείς επιβάτες με σκοπό την εκτέλεση
πτήσης αναψυχής με προορισμό την Νέα Επίδαυρο. Η προσγείωση (π/γ) του ε/π θα
γινόταν σε γήπεδο ποδοσφαίρου σε μικρή απόσταση από το λιμάνι της Νέας
Επιδαύρου.
Ο Κ1 πριν την προσέγγιση στον εν λόγω χώρο π/γ εκτίμησε πως στην περιοχή
επικρατούσαν άνεμοι νοτίων διευθύνσεων έως 20 kt και για αυτό τον λόγο
προσέγγισε με νότια – νότιο ανατολική πορεία. Ευρισκόμενος σε ύψος 400 ft από το
έδαφος παρατήρησε την αφή της προειδοποιητικής λυχνίας στροφών (RPM) και
ταυτόχρονα άκουσε το ηχητικό σήμα για χαμηλές στροφές του κύριου στροφείου και
επιχείρησε αναγκαστική π/γ. Στο τελευταίο στάδιο για να μην καταλήξει στην
θάλασσα εκτέλεσε δεξιά στροφή με συνέπεια πριν την επαφή με το έδαφος να
προσκρούσουν οι πτέρυγες του κύριου στροφείου σε παρακείμενη κολώνα φωτισμού.
Η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων ενημερώθηκε
αυθημερόν και όρισε αρχικά προφορικά και στην συνέχεια με το υπ’ αριθμ.
ΕΔΑΑΠ/463/26.03.08 έγγραφο, Ομάδα Διερεύνησης του ατυχήματος, με επικεφαλής
τον Δημήτριο Σούκερα, επαγγελματία χειριστή ε/π και μέλος τον Διονύσιο Ρούσσινο
Μηχανικό ε/π
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 06/2010 ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ SX-HCZ Συνέβη: 24/03/2008
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:
(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 05/2010 Αεροσκάφος (Υπερελαφρό) OK - JUG19 - Συνέβη: 31/05/2009
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: ΠΕΡΙΟΧΗ ΚΩΠΑΙΔΑΣ
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 05/2010 Αεροσκάφος (Υπερελαφρό) OK - JUG19 Συνέβη: 31/05/2009
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: ΔΙΩΤΗΣ (ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΚΑΒΑΛΑΡΗΣ
Iδιοκτήτης: ΙΔΙΩΤΗΣ (ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΚΑΒΑΛΑΡΗΣ
Κατασκευαστής: ATEC V.O.S.
ΕΙΔΟΣ: Αεροσκάφος (Υπερελαφρό)
Χώρα Κατασκευής:
Μοντέλο: FAETA - 321
Εθνικότητα: CZECH REPUBLIC
Νηολόγιο: OK - JUG19
Τοποθεσία: ΠΕΡΙΟΧΗ ΚΩΠΑΙΔΑΣ
Ημερομηνία & ώρα: 31/05/2009 14:00
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 05/2010 Αεροσκάφος (Υπερελαφρό) OK - JUG19 Συνέβη: 31/05/2009
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Την 31.05.2009 και περί ώρα 13:55 h απογειώθηκε το υπό τα παραπάνω στοιχεία
υπερελαφρό αεροσκάφος (α/φ) με χειριστή τον ιδιοκτήτη του και ένα συνεπιβάτη για
την εκτέλεση τοπικής πτήσης στον κύκλο κυκλοφορίας του Πεδίου Προσγείωσης
(ΠΠ) Κωπαΐδας.
Μετά την απογείωσή του κατά την διάρκεια της αρχικής ανόδου και ενώ ευρίσκετο
σε ύψος 600 ft περίπου, το α/φ έγειρε απότομα αριστερά και “βουτώντας”, σχεδόν
κατακόρυφα, αφού διέγραψε περίπου δύο σπειροειδείς στροφές περί τον διαμήκη
άξονά του, προσέκρουσε με το ρύγχος στο έδαφος.
Από το α/φ ανασύρθηκαν θανάσιμα τραυματισμένοι ο χειριστής και ο συνεπιβάτης
του.
Η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων, με το υπ’ αριθ.
ΕΔΑΑΠ/791/01.06.2009 έγγραφο, όρισε Ομάδα Διερεύνησης του ατυχήματος, με
Επικεφαλής τον Χρίστο Μπίστα, Χειριστή α/φ και μέλη τους: Δημοσθένη Βουδούρη,
Μηχανικό α/φ και Ιωάννη Μάρκου, Ιατρό.
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 05/2010 Αεροσκάφος (Υπερελαφρό) OK - JUG19 Συνέβη: 31/05/2009
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:
(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 04/2010 Αεροσκάφος EC-KVI - Συνέβη: 11/02/2010
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: ΚΡΑΤΙΚΟΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΣΑΜΟΥ
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 04/2010 Αεροσκάφος EC-KVI Συνέβη: 11/02/2010
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: AEGEAN AIRLINES
Iδιοκτήτης: MERHOZ JET FINANCE, S.L
Κατασκευαστής: AVIONS DE TRANSPORT REGIONAL
ΕΙΔΟΣ: Αεροσκάφος
Χώρα Κατασκευής:
Μοντέλο: ΑΤR - 72
Εθνικότητα: ΙΣΠΑΝΙΚΗ
Νηολόγιο: EC-KVI
Τοποθεσία: ΚΡΑΤΙΚΟΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΣΑΜΟΥ
Ημερομηνία & ώρα: 11/02/2010 13:55
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 04/2010 Αεροσκάφος EC-KVI Συνέβη: 11/02/2010
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Την 11 02 10 κατά την εξυπηρέτηση πτήσης από το προσωπικό του φορέα επίγειας
εξυπηρέτησης, ρυμουλκούμενη μονάδα παροχής ρεύματος (GPU) αποσπάστηκε από
το όχημα ρυμούλκησης της και προσέκρουσε επί του εξυπηρετούμενου αεροσκάφους
(α/φ) προκαλώντας σ’ αυτό σημαντικές ζημιές.
Η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων, ενημερώθηκε την
08:00 h της επομένης και με το υπ’ αριθμ. ΕΔΑΑΠ/223/12.02.10 έγγραφο ορίσθηκε
ομάδα διερεύνησης του συμβάντος αποτελούμενη από τους διερευνητές
Παπαδόπουλο Ιωάννη, επικεφαλής και Πουλιέζο Νικόλαο, μέλος.
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 04/2010 Αεροσκάφος EC-KVI Συνέβη: 11/02/2010
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:
(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 03/2010 ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ SX-HVP - Συνέβη: 11/08/2008
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: ΒΟΡΕΙΟ-ΔΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΛΙΑ ΤΗΣ Ν. ΚΥΘΝΟΥ
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 03/2010 ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ SX-HVP Συνέβη: 11/08/2008
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: AMANTA AKINHTA A.E.
Iδιοκτήτης: ΠΕΙΡΑΙΩΣ LEASING A.E.
Κατασκευαστής: ROBINSON
ΕΙΔΟΣ: ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ
Χώρα Κατασκευής:
Μοντέλο: R-44 CLIPPER II
Εθνικότητα: Ελληνική
Νηολόγιο: SX-HVP
Τοποθεσία: ΒΟΡΕΙΟ-ΔΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΛΙΑ ΤΗΣ Ν. ΚΥΘΝΟΥ
Ημερομηνία & ώρα: 11/08/2008 16:20
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 03/2010 ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ SX-HVP Συνέβη: 11/08/2008
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Την 11.08.08 κατά την πτήση του ελικοπτέρου (ε/π) SX-HVP από την νήσο Κύθνο
για το Κορωπί Αττικής, ο χειριστής αυτού αντιμετώπισε πτώση της ισχύος του
κινητήρα και αποφάσισε λόγω του ούριου ανέμου που θα είχε και της μικρής
απόστασης από την Κύθνο, επιστροφή και προσγείωση σ΄ αυτή.
Πλησιάζοντας την ΒΔ ακτή της Κύθνου με την ταχύτητα να μειώνεται και ενώ
προσπαθούσε να πάρει το μέγιστο της ισχύος του κινητήρα, οι στροφές του κύριου
στροφείου έπεσαν στο 95% και άρχισε να ηχεί η σειρήνα ειδοποίησης πτώσης
στροφών. Προκειμένου να διατηρήσει τις στροφές πάνω από το 95% και να συνεχίσει
το ελικόπτερο να ίπταται, ο χειριστής κατέβασε το συλλογικό χειριστήριο και
κατολισθαίνοντας, έφθασε στην ακτή όπου επιχείρησε αναγκαστική προσγείωση. Η
επαφή με το έδαφος δεν ήταν αρκούντως ομαλή και το ελικόπτερο υπέστη σοβαρές
ζημιές. Οι επιβαίνοντες δεν τραυματίσθηκαν.
Η ΕΔΑΑΠ ενημερώθηκε αυθημερόν για το ατύχημα και με το
ΕΔΑΑΠ/1169/12.08.09 έγγραφο ορίσθηκε ομάδα διερεύνησης με επικεφαλής τον
διερευνητή Παπαδόπουλο Ιωάννη και μέλη τους Καλαμπαλίκη Νικόλαο χειριστή
ελικοπτέρων και Ρούσσινο Διονύσιο μηχανικό α/φ.
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 03/2010 ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ SX-HVP Συνέβη: 11/08/2008
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:
(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 02/2010 Αλεξίπτωτο Ελευθέρας Πτώσης - Συνέβη: 04/01/2009
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: Στρατιωτικό Αεροδρόμιο Τυμπακίου
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 02/2010 Αλεξίπτωτο Ελευθέρας Πτώσης Συνέβη: 04/01/2009
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: Ιδιώτης
Iδιοκτήτης: Ιδιώτης
Κατασκευαστής: Performance Design Inc
ΕΙΔΟΣ: Αλεξίπτωτο Ελευθέρας Πτώσης
Χώρα Κατασκευής: USA
Μοντέλο: 50-SABRE2
Εθνικότητα: Ελληνική
Νηολόγιο:
Τοποθεσία: Στρατιωτικό Αεροδρόμιο Τυμπακίου
Ημερομηνία & ώρα: 04/01/2009 14:19
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 02/2010 Αλεξίπτωτο Ελευθέρας Πτώσης Συνέβη: 04/01/2009
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Την 04.01.09 κατά την διάρκεια εκτέλεσης αλμάτων αλεξιπτωτιστών ελευθέρας πτώσης
μελών του Παγκρήτιου Συλλόγου Ελεύθερης Πτώσης, αλεξιπτωτιστής απώλεσε τον
έλεγχο του αλεξιπτώτου του με αποτέλεσμα την βίαιη πρόσκρουση του σε κορμό
δένδρου και τον θανάσιμο τραυματισμό του.
Η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ) ενημερώθηκε
αυθημερόν για το ατύχημα και με την υπ’ αριθ. πρωτ. ΕΔΑΑΠ/06/05.01.09 απόφαση,
ορίσθηκε Ομάδα Διερεύνησης του ατυχήματος με επικεφαλής τον Ιωάννη Παπαδόπουλο,
Διερευνητή και μέλος, τον Νικόλαο Πουλιέζο, Διερευνητή.
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 02/2010 Αλεξίπτωτο Ελευθέρας Πτώσης Συνέβη: 04/01/2009
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:
(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 01/2010 Αεροσκάφος SX-BIG - Συνέβη: 30/11/2008
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: ΚΡΑΤΙΚΟΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΡΟΔΟΥ
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 01/2010 Αεροσκάφος SX-BIG Συνέβη: 30/11/2008
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: ΟΛΥΜΠΙΑΚΕΣ ΑΕΡΟΓΡΑΜΜΕΣ Α.Ε.
Iδιοκτήτης: ΟΛΥΜΠΙΑΚΕΣ ΑΕΡΟΓΡΑΜΜΕΣ Α.Ε.
Κατασκευαστής: AEROSPATIALE/ALENIA
ΕΙΔΟΣ: Αεροσκάφος
Χώρα Κατασκευής:
Μοντέλο: ATR 72-202
Εθνικότητα: Ελληνική
Νηολόγιο: SX-BIG
Τοποθεσία: ΚΡΑΤΙΚΟΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΡΟΔΟΥ
Ημερομηνία & ώρα: 30/11/2008 13:28
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 01/2010 Αεροσκάφος SX-BIG Συνέβη: 30/11/2008
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Την 30.11.2008 αεροσκάφος (α/φ), τύπου ATR-72, των Ολυμπιακών Αερογραμμών
επιχείρησε προσγείωση (π/γ) σε τμήμα του διαδρόμου προσγείωσης, του Κρατικού
Αερολιμένα Ρόδου, που ήταν εκτός ενεργείας λόγω έργων. Μετά την επαφή των
τροχών του α/φ με τον διάδρομο και αφού διήνυσαν απόσταση 200 m περίπου το
πλήρωμα αντιλαμβανόμενο το γεγονός, έθεσε στοιχεία απογείωσης, απογειώθηκε,
επανακύκλωσε και ύστερα από 4 λεπτά προσγειώθηκε στο εν χρήσει τμήμα του
διαδρόμου.
Η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ)
ενημερώθηκε για το συμβάν και με την υπ’ αριθμόν ΕΔΑΑΠ/1673/01.12.08 ορίσθηκε
Ομάδα Διερεύνησης αποτελούμενη με επικεφαλής διερευνητή τον Ι. Παπαδόπουλο
και μέλος τον διερευνητή Ν. Πουλιέζο.
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 01/2010 Αεροσκάφος SX-BIG Συνέβη: 30/11/2008
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:
(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση