Πορίσματα 2011

Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 13/2011 Υπερελαφρύ Αεροπλάνο SX-UCN - Συνέβη: 24/10/2010
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: Δερβένι Μεγάρων
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 13/2011 Υπερελαφρύ Αεροπλάνο SX-UCN Συνέβη: 24/10/2010
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ PREL
Iδιοκτήτης: P.R.E.L. WING & ROTOR LTD
Κατασκευαστής: FLIGHT DESIGN GMBH
ΕΙΔΟΣ: Υπερελαφρύ Αεροπλάνο
Χώρα Κατασκευής:
Μοντέλο: CT SUPRALIGHT
Εθνικότητα: Ελληνική
Νηολόγιο: SX-UCN
Τοποθεσία: Δερβένι Μεγάρων
Ημερομηνία & ώρα: 24/10/2010 11:10
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 13/2011 Υπερελαφρύ Αεροπλάνο SX-UCN Συνέβη: 24/10/2010
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Την 24/10/10 υπερελαφρό αεροσκάφος (α/φ) με το οποίο εκτελείτο εκπαιδευτική πτήση, κατά την εκτέλεση άσκησης εικονικής αναγκαστικής προσγείωσης κατέπεσε στο έδαφος. Από την πτώση τραυματίσθηκε σοβαρά ο εκπαιδευτής και ελαφρύτερα ο εκπαιδευόμενος. Το α/φ καταστράφηκε.
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 13/2011 Υπερελαφρύ Αεροπλάνο SX-UCN Συνέβη: 24/10/2010
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:

link_64Σύσταση 2011-13

(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Συνοπτική Έκθεση :

Αρ. Έκθεση 01/2011 Αεροπλάνο D-CPSW - Συνέβη: 08/01/2010
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: ΚΡΑΤΙΚΟΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ “Ν. Καζαντζάκης” (LGIR)
Λεπτομέρειες

Συνοπτική Έκθεση :

Αρ. Έκθεση 01/2011 Αεροπλάνο D-CPSW Συνέβη: 08/01/2010
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: AEROLAND AE
Iδιοκτήτης: BINAIR
Κατασκευαστής: FAIRCHILD
ΕΙΔΟΣ: Αεροπλάνο
Χώρα Κατασκευής:
Μοντέλο: METRO ΙΙΙ / SA 227AC
Εθνικότητα: Γερμανική
Νηολόγιο: D-CPSW
Τοποθεσία: ΚΡΑΤΙΚΟΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ “Ν. Καζαντζάκης” (LGIR)
Ημερομηνία & ώρα: 08/01/2010 02:00
Περίληψη

Συνοπτική Έκθεση :

Αρ. Έκθεση 01/2011 Αεροπλάνο D-CPSW Συνέβη: 08/01/2010
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Την 08/01/10, αεροσκάφος (α/φ) τύπου METRO III, κατά την προσγείωση του στον Κρατικό Αερολιμένα Ηρακλείου, εξετράπη δεξιά, εξήλθε από τον διάδρομο, εισήλθε στη ζώνη ασφαλείας που τον περιβάλλει και αφού κάλυψε μέσα σε αυτή απόσταση 150 m κινούμενο παράλληλα με τον διάδρομο, έστριψε αριστερά και πριν εκ νέου εισέλθει στον διάδρομο και κατευθυνθεί στη θέση στάθμευσης του, πτερύγιο της αριστερής έλικας του α/φ χτύπησε σε πινακίδα σήμανσης. Ζημιές προκλήθηκαν στην έλικα του α/φ και σε φωτιστικό του διαδρόμου. Η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων, ενημερώθηκε αυθημερόν και με το υπ.αριθμ.ΕΔΑΑΠ/57/08-01-2010 έγγραφο ορίσθηκε Ομάδα Διερεύνησης του συμβάντος αποτελούμενη από τους διερευνητές Ι. Παπαδόπουλο Επικεφαλής και τον Ν. Πουλιέζο μέλος.
Συστάσεις Ασφαλείας

Συνοπτική Έκθεση :

Αρ. Έκθεση 01/2011 Αεροπλάνο D-CPSW Συνέβη: 08/01/2010
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:

link_64Σύσταση 2011-08 link_64Σύσταση 2011-09

(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 12/2011 ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟ ΑΛΕΞΙΠΤΩΤΟ ΠΛΑΓΙΑΣ - Συνέβη: 06/11/2010
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: Λίμνη Πολυφύτου, Σέρβια Κοζάνης
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 12/2011 ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟ ΑΛΕΞΙΠΤΩΤΟ ΠΛΑΓΙΑΣ Συνέβη: 06/11/2010
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: ΙΔΙΩΤΗΣ
Iδιοκτήτης: ΙΔΙΩΤΗΣ
Κατασκευαστής: GRADIENT s.r.o
ΕΙΔΟΣ: ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟ ΑΛΕΞΙΠΤΩΤΟ ΠΛΑΓΙΑΣ
Χώρα Κατασκευής: ΤΣΕΧΙΑ
Μοντέλο: GOLDEN2 30
Εθνικότητα: Ελληνική
Νηολόγιο:
Τοποθεσία: Λίμνη Πολυφύτου, Σέρβια Κοζάνης
Ημερομηνία & ώρα: 06/11/2010 17:00
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 12/2011 ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟ ΑΛΕΞΙΠΤΩΤΟ ΠΛΑΓΙΑΣ Συνέβη: 06/11/2010
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Την 06/11/10 Αεραθλητής που εκτελούσε πτήση με μηχανοκίνητο αλεξίπτωτο πλαγιάς στην περιοχή της λίμνης Πολυφύτου (Σέρβια Κοζάνης), προσέκρουσε στην
υδάτινη επιφάνεια της λίμνης και υπό το βάρος του κινητήρα που έφερε στην πλάτη του βυθίστηκε και υπέστη πνιγμό.
Η ΕΔΑΑΠ ενημερώθηκε για το ατύχημα από το Α.Τ. Σερβίων Κοζάνης και με την υπ αρ ΕΔΑΑΠ/1903/08.11.10 απόφαση ορίσθηκε ομάδα διερεύνησης αποτελούμενη από τους διερευνητές Παπαδόπουλο Ιωάννη, Επικεφαλής και Πουλιέζο Νικόλαο, μέλος.
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 12/2011 ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟ ΑΛΕΞΙΠΤΩΤΟ ΠΛΑΓΙΑΣ Συνέβη: 06/11/2010
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:

link_64Σύσταση 2011-12

(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 11/2011 Αλεξίπτωτο πλαγιάς - Συνέβη: 13/06/2010
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: Οροπέδιο Κράπης – Χώρας Σφακίων
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 11/2011 Αλεξίπτωτο πλαγιάς Συνέβη: 13/06/2010
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: ΙΔΙΩΤΗΣ
Iδιοκτήτης: ΙΔΙΩΤΗΣ
Κατασκευαστής: UP International GmbH
ΕΙΔΟΣ: Αλεξίπτωτο πλαγιάς
Χώρα Κατασκευής:
Μοντέλο: UP Ascent Μ
Εθνικότητα: Ελληνική
Νηολόγιο:
Τοποθεσία: Οροπέδιο Κράπης – Χώρας Σφακίων
Ημερομηνία & ώρα: 13/06/2010 14:03-07
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 11/2011 Αλεξίπτωτο πλαγιάς Συνέβη: 13/06/2010
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Την 13/06/2010 και περί ώρα 13:55 h, χειριστής Αλεξιπτώτου Πλαγιάς, απογειώθηκε για πτήση αναψυχής από αυτοσχέδιο πεδίο απογείωσης που βρίσκεται στην περιοχή του οροπεδίου της Κράπης, Χώρας Σφακίων, Κρήτης. Στις 14:07 h, άλλος εν πτήση αεραθλητής εντόπισε τον εν λόγω χειριστή ακίνητο σε ύπτια θέση στην κορυφή πετρώδους λόφου, 2.5 km ΔΝΔ από τον χώρο της απογείωσης. Λίγα μέτρα πίσω του, βρισκόταν ο θόλος του αλεξιπτώτου ασφαλείας (εφεδρικό αλεξίπτωτο). Η πτώση είχε σαν αποτέλεσμα το θανάσιμο τραυματισμό του χειριστή.
Η ΕΔΑΑΠ ενημερώθηκε για το ατύχημα και με την υπ αριθμ. ΕΔΑΑΠ/901/14.06.10 απόφαση ορίσθηκε ομάδα διερεύνησης αποτελούμενη από τους Διερευνητές Παπαδόπουλο Ιωάννη επικεφαλής και τον Πουλιέζο Νικόλαο μέλος. Με την ΕΔΑΑΠ/999/24.06.10 απόφαση της Επιτροπής ορίσθηκε ως Τεχνικός Σύμβουλος ο κ. Θωμαδάκης Γρηγόρης, χειριστής αλεξιπτώτου πλαγιάς.
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 11/2011 Αλεξίπτωτο πλαγιάς Συνέβη: 13/06/2010
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:

Δεν εκδόθηκαν συστάσεις ασφαλείας για το ατύχημα αυτό.

(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 10/2011 Ελικόπτερο N471CF - Συνέβη: 16/07/2010
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: ΝΗΣΟΣ ΑΙΓΙΝΑ
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 10/2011 Ελικόπτερο N471CF Συνέβη: 16/07/2010
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: ΙΔΙΩΤΗΣ
Iδιοκτήτης: AIRCRAFT GUARANTY CORP TRUSTEE
Κατασκευαστής: ROBINSON HELICOPTER COMPANY
ΕΙΔΟΣ: Ελικόπτερο
Χώρα Κατασκευής: Η.Π.Α.
Μοντέλο: R 44 II
Εθνικότητα: USA
Νηολόγιο: N471CF
Τοποθεσία: ΝΗΣΟΣ ΑΙΓΙΝΑ
Ημερομηνία & ώρα: 16/07/2010 13:15
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 10/2011 Ελικόπτερο N471CF Συνέβη: 16/07/2010
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Την 16/07/10 ελικόπτερο κατά το τελικό στάδιο προσγείωσης του σε ιδιόκτητο χώρο, υπέστη περιστροφή, ανατροπή και κατολίσθηση στην προ του χώρου προσγείωσης κατωφέρεια. Οι επιβαίνοντες του ελικοπτέρου βγήκαν από αυτό χωρίς να έχουν τραυματιστεί. Το ελικόπτερο υπέστη ολική καταστροφή.
Η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ) ενημερώθηκε αυθημερόν για το ατύχημα και με το υπ αριθ. ΕΔΑΑΠ/1141/19.07.10 έγγραφο ορίσθηκε Ομάδα Διερεύνησης αποτελούμενη από τους διερευνητές Ι. Παπαδόπουλο, Επικεφαλής και τον Ν. Πουλιέζο, μέλος.
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 10/2011 Ελικόπτερο N471CF Συνέβη: 16/07/2010
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:

Δεν εκδόθηκαν συστάσεις ασφαλείας για το ατύχημα αυτό

(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 09/2011 Υπερελαφρύ αεροπλάνο C-FQZR - Συνέβη: 07/11/2010
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: Χιονοδρομικό Κέντρο Καλαβρύτων Αχαΐας
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 09/2011 Υπερελαφρύ αεροπλάνο C-FQZR Συνέβη: 07/11/2010
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: ΙΔΙΩΤΗΣ
Iδιοκτήτης: ΙΔΙΩΤΗΣ
Κατασκευαστής: AVIATION NORMAND DUBE
ΕΙΔΟΣ: Υπερελαφρύ αεροπλάνο
Χώρα Κατασκευής:
Μοντέλο: AEROCRUISER/A
Εθνικότητα: Καναδική
Νηολόγιο: C-FQZR
Τοποθεσία: Χιονοδρομικό Κέντρο Καλαβρύτων Αχαΐας
Ημερομηνία & ώρα: 07/11/2010 11:50
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 09/2011 Υπερελαφρύ αεροπλάνο C-FQZR Συνέβη: 07/11/2010
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Tην 7/11/10, Υπερελαφρά Πτητική Αθλητική Μηχανή (ΥΠΑΜ), κατηγορίας υπερελαφρού αεροπλάνου (α/φ), με δύο επιβαίνοντες κατέπεσε και συντρίβει σε ορεινή περιοχή, πλησίον του χιονοδρομικού κέντρου Καλαβρύτων. Οι επιβαίνοντες του α/φ τραυματίσθηκαν σοβαρά.
H Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ) ενημερώθηκε αυθημερόν και με το υπ’ αριθ. ΕΔΑΑΠ/1904/8.11.10 έγγραφο ορίσθηκε Ομάδα Διερεύνησης με Επικεφαλής τον διερευνητή Παπαδόπουλο Ιωάννη και μέλος τον διερευνητή Πουλιέζο Νικόλαο.
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 09/2011 Υπερελαφρύ αεροπλάνο C-FQZR Συνέβη: 07/11/2010
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:

link_64Σύσταση 2011-11

(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 08/2011 Υπερελαφρύ Αεροπλάνο SX-UCT - Συνέβη: 29/06/2010
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: ΑΙΓΙΟ
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 08/2011 Υπερελαφρύ Αεροπλάνο SX-UCT Συνέβη: 29/06/2010
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΥΠΑΜ «ΑΦ’ ΥΨΗΛΟΥ»
Iδιοκτήτης: ΙΔΙΩΤΗΣ
Κατασκευαστής: FLYLAB SRL
ΕΙΔΟΣ: Υπερελαφρύ Αεροπλάνο
Χώρα Κατασκευής: ΙΤΑΛΙΑ
Μοντέλο: TUCANO
Εθνικότητα: Ελληνική
Νηολόγιο: SX-UCT
Τοποθεσία: ΑΙΓΙΟ
Ημερομηνία & ώρα: 29/06/2010 21:05
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 08/2011 Υπερελαφρύ Αεροπλάνο SX-UCT Συνέβη: 29/06/2010
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Την 29/06/2010 υπερελαφρό αεροσκάφος (α/φ) με το οποίο εκτελείτο εκπαιδευτική πτήση, κατέπεσε και συντρίβει σε αγρόκτημα στα σύνορα της πόλης του Αιγίου. Από την πτώση τραυματίσθηκαν θανάσιμα οι επιβαίνοντες του α/φ, εκπαιδευτής και εκπαιδευόμενος.
Η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ) ενημερώθηκε για το ατύχημα αυθημερόν και με το υπ’αριθμ. ΕΔΑΑΠ/1032/30.06.10 έγγραφο ορίσθηκε ομάδα διερεύνησης με επικεφαλής διερευνητή τον Ιωάννη Παπαδόπουλο και μέλος τον διερευνητή Νικόλαο Πουλιέζο.
Με την ΕΔΑΑΠ/1153/20.07.10 απόφαση της Επιτροπής ορίσθηκε ως Τεχνικός Σύμβουλος ο κ. Χρίστος Μπίστας, Χειριστής και Μηχανικός α/φ.
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 08/2011 Υπερελαφρύ Αεροπλάνο SX-UCT Συνέβη: 29/06/2010
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:

link_64Σύσταση 2011-10α link_64Σύσταση 2011-10β

(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 07/2011 Αεροπλάνο SX-FDB - Συνέβη: 12/08/2010
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών "Ελευθέριος Βενιζέλος" (LGAV)
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 07/2011 Αεροπλάνο SX-FDB Συνέβη: 12/08/2010
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: LIFE LINE AVIATION
Iδιοκτήτης: PIRAEUS LEASING CHRIMATODOTIKES MISTHOSEIS S.A.
Κατασκευαστής: CESSNA AIRCRAFT COMPANY
ΕΙΔΟΣ: Αεροπλάνο
Χώρα Κατασκευής: H.Π.Α.
Μοντέλο: CESSNA 500
Εθνικότητα: Ελληνική
Νηολόγιο: SX-FDB
Τοποθεσία: Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών "Ελευθέριος Βενιζέλος" (LGAV)
Ημερομηνία & ώρα: 12/08/2010 23:14
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 07/2011 Αεροπλάνο SX-FDB Συνέβη: 12/08/2010
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Την 12/08/10, κατά το στάδιο της τελικής προσέγγισης για προσγείωση στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), αεροσκάφος (α/φ) τύπου Cessna 500, χτύπησε με το κάτω μέρος της ατράκτου τον ιστό της κεραίας του δέκτη παρακολούθησης του ILS του διαδρόμου προσγείωσης 03R. Δευτερόλεπτα μετά το χτύπημα το α/φ προσγειώθηκε και τροχοδρόμησε στη θέση στάθμευσης του χωρίς να παρουσιάσει κανένα πρόβλημα. Από το χτύπημα προέκυψαν ζημιές τόσο στο α/φ όσο και στην κεραία.
Η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων, ενημερώθηκε για το συμβάν και με το υπ’αριθμ. ΕΔΑΑΠ/1348/16/08/10 έγγραφο ορίσθηκε ομάδα διερεύνησης του ατυχήματος αποτελούμενη από τους διερευνητές Ι. Παπαδόπουλο Επικεφαλής και τον Ν. Πουλιέζο μέλος.
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 07/2011 Αεροπλάνο SX-FDB Συνέβη: 12/08/2010
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:

Δεν έγιναν συστάσεις ασφαλείας στο ατύχημα αυτό.

(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 06/2011 Αεροσκάφος SX-BTC - Συνέβη: 23/03/2010
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΠΑΧΗΣ ΜΕΓΑΡΩΝ
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 06/2011 Αεροσκάφος SX-BTC Συνέβη: 23/03/2010
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: GLOBAL Αιr Services S.A
Iδιοκτήτης: ΑLFA LEASING SA
Κατασκευαστής: PIPER AIRCRAFT Inc
ΕΙΔΟΣ: Αεροσκάφος
Χώρα Κατασκευής:
Μοντέλο: PA-44-180
Εθνικότητα: Ελληνική
Νηολόγιο: SX-BTC
Τοποθεσία: ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΠΑΧΗΣ ΜΕΓΑΡΩΝ
Ημερομηνία & ώρα: 23/03/2010 14:35
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 06/2011 Αεροσκάφος SX-BTC Συνέβη: 23/03/2010
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Την 23/03/10 κατά την διάρκεια εξέτασης αέρος μαθητευόμενου, προκειμένου να του απονεμηθεί πτυχίο επαγγελματία χειριστού α/φ, το α/φ με το οποίο εκτελείτο η εξέταση ήλθε σε επαφή με τον διάδρομο προσγείωσης του αεροδρομίου, χωρίς να έχει εκτεταμένα τα σκέλη προσγείωσης. Το α/φ διήνυσε, συρόμενο επί του διαδρόμου με το κάτω μέρος της ατράκτου, απόσταση 357 m και ακινητοποιήθηκε.
Η Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων ενημερώθηκε για το ατύχημα αυθημερόν και με την υπ’ αριθμ. ΕΔΑΑΠ/400/24.03.10 απόφαση, ορίσθηκε ομάδα διερεύνησης αποτελούμενη από τους διερευνητές Ι. Παπαδόπουλο, Επικεφαλής και τον Ν. Πουλιέζο, μέλος.
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 06/2011 Αεροσκάφος SX-BTC Συνέβη: 23/03/2010
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:

link_64Σύσταση 2011-07

(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 05/2011 ΑΛΕΞΙΠΤΩΤΟ ΠΛΑΓΙΑΣ (ΙΑΣ) - - Συνέβη: 25/08/2010
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: ΕΜΠΕΣΣΟΣ ΑΙΤΟΛΩΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 05/2011 ΑΛΕΞΙΠΤΩΤΟ ΠΛΑΓΙΑΣ (ΙΑΣ) - Συνέβη: 25/08/2010
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: Ιδιώτης
Iδιοκτήτης: Ιδιώτης
Κατασκευαστής: AXISPARA
ΕΙΔΟΣ: ΑΛΕΞΙΠΤΩΤΟ ΠΛΑΓΙΑΣ (ΙΑΣ)
Χώρα Κατασκευής: ΤΣΕΧΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Μοντέλο: VENUS 2
Εθνικότητα: Ελληνική
Νηολόγιο: -
Τοποθεσία: ΕΜΠΕΣΣΟΣ ΑΙΤΟΛΩΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
Ημερομηνία & ώρα: 25/08/2010 14:21
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 05/2011 ΑΛΕΞΙΠΤΩΤΟ ΠΛΑΓΙΑΣ (ΙΑΣ) - Συνέβη: 25/08/2010
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Την 25η Αυγούστου 2010 κατά την διεξαγωγή αγώνων αλεξιπτώτου πλαγιάς, χειριστής αλεξιπτώτου, μέλος του αεραθλητικού συλλόγου Κέρκυρας, κατέπεσε σε δύσβατη πλαγιά του όρους Προφήτης Ηλίας, Δήμου Ινάχου, Αιτωλοακαρνανίας. Για την διάσωση και την αεροδιακομιδή του χειριστή, κινητοποιήθηκε ελικόπτερο τύπου Augusta Bell με δυνάμεις της 6ης ΕΜΑΚ Πάτρας καθώς και ελικόπτερο έρευνας και διάσωσης τύπου Super Puma. Η ΕΔΑΑΠ ενημερώθηκε για το ατύχημα και με την υπ.αριθμ. ΕΔΑΑΠ/1404/25.08.10 απόφαση ορίσθηκε Oμάδα Διερεύνησης αποτελούμενη από τους Διερευνητές Παπαδόπουλο Ιωάννη Επικεφαλής και τον Πουλιέζο Νικόλαο μέλος. Με την ΕΔΑΑΠ/1406/25.08.10 απόφαση της Επιτροπής ορίσθηκε ως Τεχνικός Σύμβουλος ο κ. Βασίλειος Μάντζος, χειριστής αλεξιπτώτων πλαγιάς.
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 05/2011 ΑΛΕΞΙΠΤΩΤΟ ΠΛΑΓΙΑΣ (ΙΑΣ) - Συνέβη: 25/08/2010
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:

link_64Σύσταση 2011-05   link_64Σύσταση 2011-06

(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 04/2011 Αεροσκάφος SX-APQ - Συνέβη: 23/08/2008
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: Όρος Πάικο, Αγροτική Περιοχή Πλησίον Πεδίου Βολής Κάρπης, Νομού Κιλκίς
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 04/2011 Αεροσκάφος SX-APQ Συνέβη: 23/08/2008
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: ΑΕΡΟΛΕΣΧΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Iδιοκτήτης: ΑΕΡΟΛΕΣΧΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Κατασκευαστής: CESSNA
ΕΙΔΟΣ: Αεροσκάφος
Χώρα Κατασκευής:
Μοντέλο: C182P
Εθνικότητα: Ελληνική
Νηολόγιο: SX-APQ
Τοποθεσία: Όρος Πάικο, Αγροτική Περιοχή Πλησίον Πεδίου Βολής Κάρπης, Νομού Κιλκίς
Ημερομηνία & ώρα: 23/08/2008 15:50
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 04/2011 Αεροσκάφος SX-APQ Συνέβη: 23/08/2008
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Την 23/08/08 αεροσκάφος (α/φ) της Αερολέσχης Θεσσαλονίκης που είχε απογειωθεί από το αεροδρόμιο Μακεδονία/Θεσσαλονίκης, (LGTS), με τρείς επιβαίνοντες για την εκτέλεση τοπικής πτήσης, ευρισκόμενο 15 nm βορειοδυτικά του Πολυκάστρου / Νομού Κιλκίς, κατέπεσε σε χαράδρα στο όρος Πάικον με συνέπεια την πλήρη καταστροφή του α/φ και τον ελαφρό τραυματισμό και των τριών επιβαινόντων. Η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων ενημερώθηκε αυθημερόν και με την ΕΔΑΑΠ/1196/23-08-2008 απόφαση, ορίσθηκε Ομάδα Διερεύνησης του ατυχήματος, με Επικεφαλής τον Βαλιώτη Παναγιώτη χειριστή α/φ και τους Κουλινίδη Δημήτριο μηχανικό α/φ και Κυριάκου Γρηγόρη ιατρό ως μέλη.
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 04/2011 Αεροσκάφος SX-APQ Συνέβη: 23/08/2008
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:

link_64Σύσταση 2011-04

(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 03/2011 Ελικόπτερο OE-XQQ - Συνέβη: 05/10/2008
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: Όρος ΟΛΥΜΠΟΣ
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 03/2011 Ελικόπτερο OE-XQQ Συνέβη: 05/10/2008
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: Ιδιώτης
Iδιοκτήτης: Ιδιώτης
Κατασκευαστής: Robinson Helicopter Company
ΕΙΔΟΣ: Ελικόπτερο
Χώρα Κατασκευής:
Μοντέλο: R 44
Εθνικότητα: Τσέχικη
Νηολόγιο: OE-XQQ
Τοποθεσία: Όρος ΟΛΥΜΠΟΣ
Ημερομηνία & ώρα: 05/10/2008 16:25
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 03/2011 Ελικόπτερο OE-XQQ Συνέβη: 05/10/2008
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Την 05.10.08 ιδιωτικό ελικόπτερο (ε/π) τύπου R44 με χειριστή τον ιδιοκτήτη του, παρέλαβε από χώρο στην περιοχή του Λιτόχωρου, Πιερίας ομάδα διάσωσης δύο ατόμων προς παροχή βοήθειας σε μέλος ορειβατικής ομάδος στην κορυφή Σκούρτα του όρους Όλυμπος. Κατά την διαδικασία προσγείωσης σε προεπιλεγμένη περιοχή, η επαφή με το έδαφος ήταν βίαιη με το δεξιό πέδιλο προσγείωσης, ακολουθούμενη από απώλεια ελέγχου του ε/π και ανατροπή του αριστερά. Όλοι οι επιβαίνοντες εξήλθαν του ε/π χωρίς κανείς να τραυματισθεί.
Η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ) ενημερώθηκε αυθημερόν για το συμβάν και με το υπ αριθ. ΕΔΑΑΠ/1418/06.10.08 έγγραφο ορίσθηκε Ομάδα Διερεύνησης με Επικεφαλής τον Καπετανάκη Μανώλη, χειριστή ε/π και μέλος τον Ζιάγκα Αντώνιο, μηχανικό α/φων.
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 03/2011 Ελικόπτερο OE-XQQ Συνέβη: 05/10/2008
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:

link_64Σύσταση 2011-03

(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 02/2011 Αεροπλάνο 4X-CWN - Συνέβη: 28/04/2009
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: ΟΡΟΣ ΑΙΝΟΣ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 02/2011 Αεροπλάνο 4X-CWN Συνέβη: 28/04/2009
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: ΙΔΙΩΤΗΣ
Iδιοκτήτης: ΙΔΙΩΤΗΣ
Κατασκευαστής: CIRRUS AIRCRAFT
ΕΙΔΟΣ: Αεροπλάνο
Χώρα Κατασκευής: ΗΠΑ
Μοντέλο: SR 22
Εθνικότητα: ΙΣΡΑΗΛΙΝΗ
Νηολόγιο: 4X-CWN
Τοποθεσία: ΟΡΟΣ ΑΙΝΟΣ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ
Ημερομηνία & ώρα: 28/04/2009 16:57
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 02/2011 Αεροπλάνο 4X-CWN Συνέβη: 28/04/2009
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Την 09:18 της 28.4.09 αφίχθησαν στον Κρατικό Αερολιμένα της Κω τα α/φ 4Χ-CWO και 4X-CWN τύπου Cirrus 22 προερχόμενα από το ISRAEL. Μετά από πάροδο 3 ωρών περίπου τα α/φ απογειώθηκαν από Κω με προορισμό την Κέρκυρα. Κατά την διαδρομή, ενώ ευρίσκοντο σε ύψος 9.000 ft, αντιμετώπισαν πρόβλημα παγοποίησης και το μεν α/φ 4Χ-CWO επέστρεψε και προσγειώθηκε στην Αθήνα το δε 4X-CWN που προηγείτο προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο της Ζακύνθου την 15:11 h. Στη συνέχεια ο χειριστής του 4X-CWN κατέθεσε σχέδιο πτήσης εξ όψεως με προορισμό την Κέρκυρα και στις 16:44 απογειώθηκε. Στις 16:51:50 h ο χειριστής του α/φ ανέφερε ότι βρισκόταν 91 nm από την Κέρκυρα και στις 16:56:11 h ότι επιστρέφει στη Ζάκυνθο. Σε κλήση του ΕΕΚ, την 16:57:16 και 16:59:14 h απάντησε η συνεπιβαίνουσα στο α/φ σύζυγος του χειριστού, με φωνή εμφανώς αγχωμένη: «ένα λεπτό παρακαλώ». Έκτοτε, παρά τις συνεχείς κλήσεις του ΕΕΚ, ουδεμία απάντηση ελήφθη από το α/φ. Στις 17:01 h στη συχνότητα κινδύνου του Κρατικού Αερολιμένα Κεφαλληνίας
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 02/2011 Αεροπλάνο 4X-CWN Συνέβη: 28/04/2009
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:
(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 01/2011 Αεροπλάνο SX-BIQ - Συνέβη: 26/07/2010
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: ΚΡΑΤΙΚΟΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΣΤΥΠΑΛΑΙΑΣ
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 01/2011 Αεροπλάνο SX-BIQ Συνέβη: 26/07/2010
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: ΟLYMPIC AIR
Iδιοκτήτης: MIG AVIATION 3 LIMITED
Κατασκευαστής: BOMBARDIER
ΕΙΔΟΣ: Αεροπλάνο
Χώρα Κατασκευής:
Μοντέλο: DHC-8
Εθνικότητα: Ελληνική
Νηολόγιο: SX-BIQ
Τοποθεσία: ΚΡΑΤΙΚΟΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΣΤΥΠΑΛΑΙΑΣ
Ημερομηνία & ώρα: 26/07/2010 15:13
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 01/2011 Αεροπλάνο SX-BIQ Συνέβη: 26/07/2010
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Την 26.07.10 αεροσκάφος (α/φ) τύπου DHC-80, της OLYMPIC AIR κατά το στάδιο της στάθμευσής του στο Κρατικό Αερολιμένα Αστυπάλαιας, προσέκρουσε με τη δεξιά πτέρυγα σε πυλώνα φωτισμού της πίστας. Από τη πρόσκρουση το α/φ υπέστη ζημιές στο δεξιό ακροπτερύγιο.
Η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ) ενημερώθηκε αυθημερόν για το συμβάν και με το υπ αριθ. ΕΔΑΑΠ/1200/26.07.10 έγγραφο ορίσθηκε Ομάδα Διερεύνησης με Επικεφαλής τον διερευνητή Παπαδόπουλο Ιωάννη και μέλος τον διερευνητή Πουλιέζο Νικόλαο.
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 01/2011 Αεροπλάνο SX-BIQ Συνέβη: 26/07/2010
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:

link_642011-01alink_642011-01b

(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση