Πορίσματα 2018

Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 05/2018 Αμφίβιο Αεροπλάνο N195GG - Συνέβη: 12/09/2016
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΠΕΡΙΟΧΗ ΦΩΦΛΑΚΑΣ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΜΕΘΑΝΩΝ
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 05/2018 Αμφίβιο Αεροπλάνο N195GG Συνέβη: 12/09/2016
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: AERO CLUB APPOLON
Iδιοκτήτης: PELAGI AVIATION LTD
Κατασκευαστής: CESSNA AIRCRAFT CO.
ΕΙΔΟΣ: Αμφίβιο Αεροπλάνο
Χώρα Κατασκευής: Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής (ΗΠΑ)
Μοντέλο: U206F (AMPHIBIOUS)
Εθνικότητα: Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής (ΗΠΑ)
Νηολόγιο: N195GG
Τοποθεσία: ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΠΕΡΙΟΧΗ ΦΩΦΛΑΚΑΣ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΜΕΘΑΝΩΝ
Ημερομηνία & ώρα: 12/09/2016 & 18:00h time
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 05/2018 Αμφίβιο Αεροπλάνο N195GG Συνέβη: 12/09/2016
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Την 12/09/2016, το αμφίβιο αεροσκάφος ιδιοκτησίας «PELAGI AVIATION LTD» εκμεταλλευόμενο από την εταιρεία «AERO CLUB APPOLON» με στοιχεία νηολογίου N195GG, προσπάθησε ανεπιτυχώς να αποθαλασσωθεί από τον Κόλπο Μανδράκι της Ύδρας με προορισμό την περιοχή των Αγίων Θεοδώρων Κορινθίας. Μετά τις ανεπιτυχείς προσπάθειες αποθαλάσσωσης, συνέχισε την πορεία του πλέοντας δια θαλάσσης. Ενώ έπλεε στην θαλάσσια περιοχή Φωφλάκας Αγίου Γεωργίου Μεθάνων και ανοιχτά από την ακτή, για άγνωστο λόγο ανετράπη. Άμεσα κινητοποιήθηκαν προς βοήθεια παραπλέοντα αλιευτικά σκάφη τα οποία μετέφεραν τους δύο επιβαίνοντες και το αναποδογυρισμένο α/φος ρυμουλκούμενο στον λιμένα του Αγίου Γεωργίου. Από εκεί λόγω του ότι το βάθος της θάλασσας εντός του λιμένα ήταν μικρό και το α/φος δεν μπορούσε να μεταφερθεί σε ασφαλές σημείο εντός αυτού, ώστε να προστατευτεί από τις καιρικές συνθήκες, αποφασίστηκε η εκ νέου ρυμούλκησή του στον λιμένα των Μεθάνων. Κατά την διαδρομή προς τον λιμένα των Μεθάνων, έσπασε το σκοινί ρυμούλκησης και το α/φος βυθίστηκε.
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 05/2018 Αμφίβιο Αεροπλάνο N195GG Συνέβη: 12/09/2016
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:

Δεν εκδόθηκαν Συστάσεις Ασφάλειας σχετικά με αυτό το ατύχημα

(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. E02/2018 Δύο αεροπλάνα (μικρά) 1) SX-ACO & 2) SX-ARA - Συνέβη: 09/12/2015
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: Τερματική Περιοχή αεροδρομίου Μεγάρων (LGMG TMA)
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. E02/2018 Δύο αεροπλάνα (μικρά) 1) SX-ACO & 2) SX-ARA Συνέβη: 09/12/2015
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: 1) Αερολέσχη Δυτικής Ελλάδας 2) GLOBAL AVIATION SA
Iδιοκτήτης: 1) Αερολέσχη Δυτικής Ελλάδας 2) GLOBAL AVIATION SA
Κατασκευαστής: 1) CESSNA AIRCRAFT COMPANY & 2) PIPER AIRCRAFT Inc
ΕΙΔΟΣ: Δύο αεροπλάνα (μικρά)
Χώρα Κατασκευής: 1) ΗΠΑ & 2) ΗΠΑ
Μοντέλο: 1) C 172M & 2) PA 28-161 WARRIOR II
Εθνικότητα: 1) Ελληνική & 2) Ελληνική
Νηολόγιο: 1) SX-ACO & 2) SX-ARA
Τοποθεσία: Τερματική Περιοχή αεροδρομίου Μεγάρων (LGMG TMA)
Ημερομηνία & ώρα: 09/12/2015 & 09:45h time
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. E02/2018 Δύο αεροπλάνα (μικρά) 1) SX-ACO & 2) SX-ARA Συνέβη: 09/12/2015
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Την Τετάρτη 09/12/2015, α/φος τύπου CESSNA 172M με στοιχεία νηολογίου SX-ACO, με τρείς (3) επιβαίνοντες εκτελούσε πτήση από το Πεδίο Προσγείωσης (Π.Π.) ελαφρών α/φων Αράχθου προς το Αεροδρόμιο (α/δ) Μεγάρων (LGMG). Φθάνοντας κοντά στην περιοχή κυκλοφορίας του α/δ των Μεγάρων (ATZ) και βρισκόμενο σε ύψος 1500 ft και σε απόσταση περίπου 2.5 ΝΜ Ν/ΝΔ του α/δ βρέθηκε σε συγκλίνουσα πορεία σύγκρουσης με άλλο α/φος τύπου PIPER PA28-161 με στοιχεία νηολογίου SX-ARA, με δύο επιβαίνοντες που είχε απογειωθεί από το α/δ Μεγάρων. Το πρώτο α/φος έκανε δεξιό ελιγμό αποφυγής και έτσι διακόπηκε η συγκλίνουσα πορεία.
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. E02/2018 Δύο αεροπλάνα (μικρά) 1) SX-ACO & 2) SX-ARA Συνέβη: 09/12/2015
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:

link_64Σύσταση 2018-11  

(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. E01/2018 Αεροπλάνο G-IMEC - Συνέβη: 17/08/2014
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: Αεροδρόμιο Πάχης Μεγάρων
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. E01/2018 Αεροπλάνο G-IMEC Συνέβη: 17/08/2014
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: Ιδιώτης
Iδιοκτήτης: Aircraft Rental Services
Κατασκευαστής: PIPER Aircraft Corporation
ΕΙΔΟΣ: Αεροπλάνο
Χώρα Κατασκευής: Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής (ΗΠΑ)
Μοντέλο: PIPER PA 31, NAVAJO
Εθνικότητα: Αγγλική
Νηολόγιο: G-IMEC
Τοποθεσία: Αεροδρόμιο Πάχης Μεγάρων
Ημερομηνία & ώρα: 17/08/2014 & 15:28h time
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. E01/2018 Αεροπλάνο G-IMEC Συνέβη: 17/08/2014
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Την Κυριακή, 17 Αυγούστου 2014 αεροσκάφος (α/φος) PIPER PA 31 NAVAJO με στοιχεία νηολογίου G-IMEC αναχώρησε από τον Κρατικό Αερολιμένα Σύρου (LGSO) στις 14:45 h με προορισμό το Αεροδρόμιο Πάχης Μεγάρων (LGMG). Στο αεροδρόμιο της Πάχης Μεγάρων έπνεαν ισχυροί άνεμοι και κατά την προσγείωση του α/φους μία δυνατή ριπή ανέμου δημιούργησε κατάσταση αιώρησης. Όταν το α/φος ήρθε σε επαφή με τον διάδρομο,το διαθέσιμο μήκος του δεν ήταν επαρκές, ο χειριστής εφάρμοσε μεγαλύτερη πέδηση και το αριστερό ελαστικό διερράγη. Ο χειριστής βλέποντας ότι δεν είχε περιθώρια να σταματήσει το α/φος εντός του διαδρόμου το έστριψε αριστερά προς τον συνδετήριο Α όμως, λόγω της υψηλής ταχύτητας που είχε το α/φος, έστριψε περισσότερο από όσο ο ίδιος επιθυμούσε. Το δεξιό σκέλος υποχώρησε και η δεξιά πτέρυγα ήρθε σε επαφή με το έδαφος. Το α/φος ακινητοποιήθηκε στη μέση του συνδετήριου και οι επιβάτες το εγκατέλειψαν χωρίς κανέναν τραυματισμό. Δεν εκδηλώθηκε πυρκαγιά.
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. E01/2018 Αεροπλάνο G-IMEC Συνέβη: 17/08/2014
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:

Δεν εκδόθηκαν Συστάσεις Ασφάλειας σχετικά με αυτό το ατύχημα

(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 04/2018 Αλεξίπτωτο Πλαγιάς - Συνέβη: 06/10/2016
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: Νέος Άγιος Αθανάσιος Πέλλας
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 04/2018 Αλεξίπτωτο Πλαγιάς Συνέβη: 06/10/2016
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: Ιδιώτης
Iδιοκτήτης: Ιδιώτης
Κατασκευαστής: AXIS PARAGLIDING
ΕΙΔΟΣ: Αλεξίπτωτο Πλαγιάς
Χώρα Κατασκευής: Τσεχία
Μοντέλο: AXIS PLUTO III ML
Εθνικότητα: Τσέχικη
Νηολόγιο:
Τοποθεσία: Νέος Άγιος Αθανάσιος Πέλλας
Ημερομηνία & ώρα: 06/10/2016 & 13:04h time
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 04/2018 Αλεξίπτωτο Πλαγιάς Συνέβη: 06/10/2016
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Στις 6 Οκτωβρίου 2016, αλλοδαπός χειριστής αλεξιπτώτου πλαγιάς απογειώθηκε στις 12:30 h, από τον χώρο απογειώσεων Ιπτάμενων Αεραθλητικών Συσκευών στην θέση Κερασιές του όρους Βόρας N. Πέλλας, με κατεύθυνση ΒΔ του Αγίου Αθανασίου. Κατά την διάρκεια της πτήσης και ενώ βρισκόταν πάνω από δασώδη περιοχή ανάμεσα στα χωριά Νέου και Παλιού Αγ. Αθανασίου, περιοχή Βρανάκι, κατέπεσε σε πλαγιά σε υψόμετρο 956 m περίπου και τραυματίσθηκε θανάσιμα.
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 04/2018 Αλεξίπτωτο Πλαγιάς Συνέβη: 06/10/2016
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:

Δεν εκδόθηκαν συστάσεις ασφάλειας σχετικά με αυτό το ατύχημα

(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 03/2018 Αεροπλάνο SX-DIA - Συνέβη: 02/02/2015
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: Κρατικός Αερολιμένας Ρόδου ‘Διαγόρας’ - LGRP
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 03/2018 Αεροπλάνο SX-DIA Συνέβη: 02/02/2015
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: SKY EXPRESS S.A.
Iδιοκτήτης: SKY EXPRESS S.A.
Κατασκευαστής: BRITISH AEROSPACE
ΕΙΔΟΣ: Αεροπλάνο
Χώρα Κατασκευής: Ηνωμένο Βασίλειο
Μοντέλο: JETSTREAM 41
Εθνικότητα: Ελληνική
Νηολόγιο: SX-DIA
Τοποθεσία: Κρατικός Αερολιμένας Ρόδου ‘Διαγόρας’ - LGRP
Ημερομηνία & ώρα: 02/02/2015 & 05:36h time
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 03/2018 Αεροπλάνο SX-DIA Συνέβη: 02/02/2015
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Στις 2 Φεβρουαρίου 2015, το α/φ τύπου Jetstream 41 της εταιρείας ‘SKY EXPRESS’ με νηολόγιο SX-DIA εκτελούσε το προγραμματισμένο δρομολόγιο ‘SHE 100’ από τον Κρατικό Αερολιμένα του Ηρακλείου – ‘Ν. Καζαντζάκης’ (LGIR) προς τον Κρατικό Αερολιμένα της Ρόδου – ‘Διαγόρας’ (LGRP). Κατά την προσγείωση στον διάδρομο 07 του αεροδρομίου της Ρόδου, στις 07:36 τοπική ώρα, και ενώ βρισκόταν στο στάδιο της επιβράδυνσης μετά το ‘Touchdown’, το αριστερό κύριο σκέλος προσγείωσης υποχώρησε και δίπλωσε προς τα πίσω. Το αποτέλεσμα ήταν το α/φ να συρθεί με την αριστερή πλευρά του στο διάδρομο και να σταματήσει στην αριστερή πλευρά του, χωρίς να εξέλθει από αυτόν, περίπου στο ήμισυ του μήκους του και με μέτωπο προς τα ανατολικά. Δεν υπήρξε φωτιά, ούτε τραυματισμοί και οι επιβάτες αποβιβάσθηκαν από το α/φ χωρίς πρόβλημα.
Η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων ενημερώθηκε για το ατύχημα με το έγγραφο Sky Express/3271/02.02.2015 και με το ΕΔΑΑΠ/205/02.02.2015 ορίστηκε Ομάδα Διερεύνησης.
Με το έγγραφο ΕΔΑΑΠ/209/02.02.2015 ενημερώθηκαν οι Διεθνείς και Εθνικές Αρχές. Η χώρα κατασκευής όρισε διαπιστευμένο αντιπρόσωπο (non-travelling).
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 03/2018 Αεροπλάνο SX-DIA Συνέβη: 02/02/2015
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας: link_64Σύσταση 2018-09 link_64Σύσταση 2018-10
(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση