Πορίσματα 2018

Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 07/2018 Ελαφρύ Αεροπλάνο 5B-CLB - Συνέβη: 16/10/2016
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: Καλάβρυτα
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 07/2018 Ελαφρύ Αεροπλάνο 5B-CLB Συνέβη: 16/10/2016
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: Αερολέσχη Δυτικής Ελλάδος
Iδιοκτήτης: Αερολέσχη Δυτικής Ελλάδος
Κατασκευαστής: CESSNA AIRCRAFT COMPANY
ΕΙΔΟΣ: Ελαφρύ Αεροπλάνο
Χώρα Κατασκευής: Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής (ΗΠΑ)
Μοντέλο: C 172P
Εθνικότητα: Κυπριακή
Νηολόγιο: 5B-CLB
Τοποθεσία: Καλάβρυτα
Ημερομηνία & ώρα: 16/10/2016 & 17:26h time
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 07/2018 Ελαφρύ Αεροπλάνο 5B-CLB Συνέβη: 16/10/2016
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Στις 16/10/2016 και ώρα 16:25, αεροσκάφος (α/φος) Cessna 172P με στοιχεία νηολογίου 5B-CLB, το οποίο ανήκε στην Αερολέσχη Δυτικής Ελλάδας, απογειώθηκε από το αεροδρόμιο των Μεγάρων για εκπαιδευτική πτήση με αεροδρόμιο προορισμού αυτό της αναχώρησης. Στο α/φος επέβαιναν ο εκπαιδευτής και ο εκπαιδευόμενος. Σύμφωνα με το σχέδιο πτήσης, το α/φος κατευθύνθηκε προς την περιοχή των Καλαβρύτων. Ύστερα από πτήση μιας ώρας, στις 17:26 h, το α/φος κατέπεσε σε ορεινό όγκο της περιοχής των Καλαβρύτων σε υψόμετρο 4,965 ft1. Το α/φος καταστράφηκε ολοσχερώς από την πτώση και την εκδηλωθείσα φωτιά. Οι δυο επιβαίνοντες τραυματίσθηκαν θανάσιμα.
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 07/2018 Ελαφρύ Αεροπλάνο 5B-CLB Συνέβη: 16/10/2016
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:

link_64Σύσταση 2018-12 link_64Σύσταση 2018-13link_64Σύσταση 2018-14

link_64Σύσταση 2018-15 link_64Σύσταση 2018-16link_64Σύσταση 2018-17

 link_64Σύσταση 2018-18 link_64Σύσταση 2018-19

(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 06/2018 Αλεξίπτωτο πλαγιάς - Συνέβη: 18/05/2016
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: Ομπλός Αχαΐας
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 06/2018 Αλεξίπτωτο πλαγιάς Συνέβη: 18/05/2016
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: Ιδιώτης
Iδιοκτήτης: Ιδιώτης
Κατασκευαστής: GRADIEND S.R.O.
ΕΙΔΟΣ: Αλεξίπτωτο πλαγιάς
Χώρα Κατασκευής: Τσεχία
Μοντέλο: ASPEN 4-26
Εθνικότητα: Ελληνική
Νηολόγιο:
Τοποθεσία: Ομπλός Αχαΐας
Ημερομηνία & ώρα: 18/05/2016 & 16:54h time
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 06/2018 Αλεξίπτωτο πλαγιάς Συνέβη: 18/05/2016
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Την Τετάρτη 18 Μαΐου 2016, Έλληνας χειριστής Ιπτάμενης Αεραθλητικής Συσκευής (ΙΑΣ) ο οποίος είχε απογειωθεί από την περιοχή Ομπλού Αχαΐας και ενώ πραγματοποιούσε πτήση στην ευρύτερη περιοχή προσέκρουσε στην πλαγιά του βουνού με συνέπεια τον σοβαρό τραυματισμό του. Για την διάσωση του χειριστή κινητοποιήθηκαν δυνάμεις της ΕΜΑΚ ενώ η μεταφορά του στο νοσοκομείο πραγματοποιήθηκε με την συνδρομή ελικοπτέρου.
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 06/2018 Αλεξίπτωτο πλαγιάς Συνέβη: 18/05/2016
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:

Δεν εκδόθηκαν Συστάσεις Ασφάλειας σχετικά με αυτό το ατύχημα

(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 05/2018 Αμφίβιο Αεροπλάνο N195GG - Συνέβη: 12/09/2016
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΠΕΡΙΟΧΗ ΦΩΦΛΑΚΑΣ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΜΕΘΑΝΩΝ
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 05/2018 Αμφίβιο Αεροπλάνο N195GG Συνέβη: 12/09/2016
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: AERO CLUB APPOLON
Iδιοκτήτης: PELAGI AVIATION LTD
Κατασκευαστής: CESSNA AIRCRAFT CO.
ΕΙΔΟΣ: Αμφίβιο Αεροπλάνο
Χώρα Κατασκευής: Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής (ΗΠΑ)
Μοντέλο: U206F (AMPHIBIOUS)
Εθνικότητα: Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής (ΗΠΑ)
Νηολόγιο: N195GG
Τοποθεσία: ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΠΕΡΙΟΧΗ ΦΩΦΛΑΚΑΣ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΜΕΘΑΝΩΝ
Ημερομηνία & ώρα: 12/09/2016 & 18:00h time
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 05/2018 Αμφίβιο Αεροπλάνο N195GG Συνέβη: 12/09/2016
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Την 12/09/2016, το αμφίβιο αεροσκάφος ιδιοκτησίας «PELAGI AVIATION LTD» εκμεταλλευόμενο από την εταιρεία «AERO CLUB APPOLON» με στοιχεία νηολογίου N195GG, προσπάθησε ανεπιτυχώς να αποθαλασσωθεί από τον Κόλπο Μανδράκι της Ύδρας με προορισμό την περιοχή των Αγίων Θεοδώρων Κορινθίας. Μετά τις ανεπιτυχείς προσπάθειες αποθαλάσσωσης, συνέχισε την πορεία του πλέοντας δια θαλάσσης. Ενώ έπλεε στην θαλάσσια περιοχή Φωφλάκας Αγίου Γεωργίου Μεθάνων και ανοιχτά από την ακτή, για άγνωστο λόγο ανετράπη. Άμεσα κινητοποιήθηκαν προς βοήθεια παραπλέοντα αλιευτικά σκάφη τα οποία μετέφεραν τους δύο επιβαίνοντες και το αναποδογυρισμένο α/φος ρυμουλκούμενο στον λιμένα του Αγίου Γεωργίου. Από εκεί λόγω του ότι το βάθος της θάλασσας εντός του λιμένα ήταν μικρό και το α/φος δεν μπορούσε να μεταφερθεί σε ασφαλές σημείο εντός αυτού, ώστε να προστατευτεί από τις καιρικές συνθήκες, αποφασίστηκε η εκ νέου ρυμούλκησή του στον λιμένα των Μεθάνων. Κατά την διαδρομή προς τον λιμένα των Μεθάνων, έσπασε το σκοινί ρυμούλκησης και το α/φος βυθίστηκε.
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 05/2018 Αμφίβιο Αεροπλάνο N195GG Συνέβη: 12/09/2016
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:

Δεν εκδόθηκαν Συστάσεις Ασφάλειας σχετικά με αυτό το ατύχημα

(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. E02/2018 Δύο αεροπλάνα (μικρά) 1) SX-ACO & 2) SX-ARA - Συνέβη: 09/12/2015
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: Τερματική Περιοχή αεροδρομίου Μεγάρων (LGMG TMA)
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. E02/2018 Δύο αεροπλάνα (μικρά) 1) SX-ACO & 2) SX-ARA Συνέβη: 09/12/2015
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: 1) Αερολέσχη Δυτικής Ελλάδας 2) GLOBAL AVIATION SA
Iδιοκτήτης: 1) Αερολέσχη Δυτικής Ελλάδας 2) GLOBAL AVIATION SA
Κατασκευαστής: 1) CESSNA AIRCRAFT COMPANY & 2) PIPER AIRCRAFT Inc
ΕΙΔΟΣ: Δύο αεροπλάνα (μικρά)
Χώρα Κατασκευής: 1) ΗΠΑ & 2) ΗΠΑ
Μοντέλο: 1) C 172M & 2) PA 28-161 WARRIOR II
Εθνικότητα: 1) Ελληνική & 2) Ελληνική
Νηολόγιο: 1) SX-ACO & 2) SX-ARA
Τοποθεσία: Τερματική Περιοχή αεροδρομίου Μεγάρων (LGMG TMA)
Ημερομηνία & ώρα: 09/12/2015 & 09:45h time
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. E02/2018 Δύο αεροπλάνα (μικρά) 1) SX-ACO & 2) SX-ARA Συνέβη: 09/12/2015
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Την Τετάρτη 09/12/2015, α/φος τύπου CESSNA 172M με στοιχεία νηολογίου SX-ACO, με τρείς (3) επιβαίνοντες εκτελούσε πτήση από το Πεδίο Προσγείωσης (Π.Π.) ελαφρών α/φων Αράχθου προς το Αεροδρόμιο (α/δ) Μεγάρων (LGMG). Φθάνοντας κοντά στην περιοχή κυκλοφορίας του α/δ των Μεγάρων (ATZ) και βρισκόμενο σε ύψος 1500 ft και σε απόσταση περίπου 2.5 ΝΜ Ν/ΝΔ του α/δ βρέθηκε σε συγκλίνουσα πορεία σύγκρουσης με άλλο α/φος τύπου PIPER PA28-161 με στοιχεία νηολογίου SX-ARA, με δύο επιβαίνοντες που είχε απογειωθεί από το α/δ Μεγάρων. Το πρώτο α/φος έκανε δεξιό ελιγμό αποφυγής και έτσι διακόπηκε η συγκλίνουσα πορεία.
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. E02/2018 Δύο αεροπλάνα (μικρά) 1) SX-ACO & 2) SX-ARA Συνέβη: 09/12/2015
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:

link_64Σύσταση 2018-11  

(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. E01/2018 Αεροπλάνο G-IMEC - Συνέβη: 17/08/2014
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: Αεροδρόμιο Πάχης Μεγάρων
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. E01/2018 Αεροπλάνο G-IMEC Συνέβη: 17/08/2014
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: Ιδιώτης
Iδιοκτήτης: Aircraft Rental Services
Κατασκευαστής: PIPER Aircraft Corporation
ΕΙΔΟΣ: Αεροπλάνο
Χώρα Κατασκευής: Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής (ΗΠΑ)
Μοντέλο: PIPER PA 31, NAVAJO
Εθνικότητα: Αγγλική
Νηολόγιο: G-IMEC
Τοποθεσία: Αεροδρόμιο Πάχης Μεγάρων
Ημερομηνία & ώρα: 17/08/2014 & 15:28h time
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. E01/2018 Αεροπλάνο G-IMEC Συνέβη: 17/08/2014
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Την Κυριακή, 17 Αυγούστου 2014 αεροσκάφος (α/φος) PIPER PA 31 NAVAJO με στοιχεία νηολογίου G-IMEC αναχώρησε από τον Κρατικό Αερολιμένα Σύρου (LGSO) στις 14:45 h με προορισμό το Αεροδρόμιο Πάχης Μεγάρων (LGMG). Στο αεροδρόμιο της Πάχης Μεγάρων έπνεαν ισχυροί άνεμοι και κατά την προσγείωση του α/φους μία δυνατή ριπή ανέμου δημιούργησε κατάσταση αιώρησης. Όταν το α/φος ήρθε σε επαφή με τον διάδρομο,το διαθέσιμο μήκος του δεν ήταν επαρκές, ο χειριστής εφάρμοσε μεγαλύτερη πέδηση και το αριστερό ελαστικό διερράγη. Ο χειριστής βλέποντας ότι δεν είχε περιθώρια να σταματήσει το α/φος εντός του διαδρόμου το έστριψε αριστερά προς τον συνδετήριο Α όμως, λόγω της υψηλής ταχύτητας που είχε το α/φος, έστριψε περισσότερο από όσο ο ίδιος επιθυμούσε. Το δεξιό σκέλος υποχώρησε και η δεξιά πτέρυγα ήρθε σε επαφή με το έδαφος. Το α/φος ακινητοποιήθηκε στη μέση του συνδετήριου και οι επιβάτες το εγκατέλειψαν χωρίς κανέναν τραυματισμό. Δεν εκδηλώθηκε πυρκαγιά.
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. E01/2018 Αεροπλάνο G-IMEC Συνέβη: 17/08/2014
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:

Δεν εκδόθηκαν Συστάσεις Ασφάλειας σχετικά με αυτό το ατύχημα

(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση