Πορίσματα 2021

Γενικά

Συνοπτική Έκθεση :

Αρ. E04/2021 Αεροπλάνο SX-KVA - Συνέβη: 14/02/2020
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: ΚΡΑΤΙΚΟΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΚΟΖΑΝΗΣ LGKZ
Λεπτομέρειες

Συνοπτική Έκθεση :

Αρ. E04/2021 Αεροπλάνο SX-KVA Συνέβη: 14/02/2020
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: EGNATIA AVIATION LTD
Iδιοκτήτης: EGNATIA AVIATION LTD
Κατασκευαστής: DIAMOND AIRCRAFT INDUSTIES
ΕΙΔΟΣ: Αεροπλάνο
Χώρα Κατασκευής: ΑΥΣΤΡΙΑ
Μοντέλο: DIAMOND DV 20 KATANA CS-VLA
Εθνικότητα: ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Νηολόγιο: SX-KVA
Τοποθεσία: ΚΡΑΤΙΚΟΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΚΟΖΑΝΗΣ LGKZ
Ημερομηνία & ώρα: 14/02/2020 & 07:45h time
Περίληψη

Συνοπτική Έκθεση :

Αρ. E04/2021 Αεροπλάνο SX-KVA Συνέβη: 14/02/2020
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Κατά την διάρκεια εκπαιδευτικής πτήσης ΜΟΝΟΣ (SOLO) και κατά την διάρκεια της προσγείωσης στον διάδρομο 32 του Κρατικού Αερολιμένα Κοζάνης, ο μαθητευόμενος χειριστής έχασε τον έλεγχο του αεροσκάφους με αποτέλεσμα να εξέλθει δεξιά εκτός διαδρόμου. Το αεροσκάφος υπέστη μικρής έκτασης ζημιές. Ο χειριστής εξήλθε του αεροσκάφους αβλαβής.
Συστάσεις Ασφαλείας

Συνοπτική Έκθεση :

Αρ. E04/2021 Αεροπλάνο SX-KVA Συνέβη: 14/02/2020
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:

link_64Σύσταση 2021-12  link_64Σύσταση 2021-13

 

(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Συνοπτική Έκθεση :

Αρ. E03/2021 Αεροπλάνο SX-ODS - Συνέβη: 28/01/2019
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ MUSCAT ΣΤΟ ΟΜΑΝ
Λεπτομέρειες

Συνοπτική Έκθεση :

Αρ. E03/2021 Αεροπλάνο SX-ODS Συνέβη: 28/01/2019
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: ORANGE2FLY
Iδιοκτήτης: AERCAP
Κατασκευαστής: AIRBUS SAS
ΕΙΔΟΣ: Αεροπλάνο
Χώρα Κατασκευής: ΓΑΛΛΙΑ
Μοντέλο: A320-232
Εθνικότητα: Ελληνική
Νηολόγιο: SX-ODS
Τοποθεσία: ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ MUSCAT ΣΤΟ ΟΜΑΝ
Ημερομηνία & ώρα: 28/01/2019 & 19:00h time
Περίληψη

Συνοπτική Έκθεση :

Αρ. E03/2021 Αεροπλάνο SX-ODS Συνέβη: 28/01/2019
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Στις 28 Ιανουαρίου 2019, η αεροπορική εταιρία "Orange2fly" πραγματοποίησε την ναυλωμένη πτήση (ACMI) OMS 104 για λογαριασμό της Salam Air από το Ντουμπάι για το Μούσκατ. Το αεροσκάφος αναχώρησε από το Ντουμπάι στις 18:34 UTC, ο Κυβερνήτης CM1 σαν επιβλέπων χειριστής (PM) και ο Συγκυβερνήτης CM2 είχε τον χειρισμό του αεροσκάφους (PF). Στο τέλος της αρχικής προσέγγισης, επιλέχθηκε η θέση 1 (Flaps1) στα πτερύγια καμπυλότητας. Στα 2260 πόδια με ενδεικνυόμενη ταχύτητα 186 kts ο Κυβερνήτης αποσύνδεσε τον αυτόματο πιλότο και ανέλαβε τον έλεγχο του αεροσκάφους. Κατά την δεξιά στροφή του αεροσκάφους στα 1840 πόδια για ευθυγράμμιση με τον διάδρομο προσγείωσης, ο Κυβερνήτης επέλεξε ρελαντί ώθηση κινητήρων (Idle Thrust) με αποτέλεσμα την αποσύνδεση της αυτόματης ώθησης (Auto Thrust) των κινητήρων. Στην τελική προσέγγιση, ο Κυβερνήτης έδωσε την διακυβέρνηση του αεροσκάφους στον Συγκυβερνήτη. Με αποσυνδεδεμένη την αυτόματη ώθηση των κινητήρων, η ταχύτητα του αεροσκάφους έβαινε ελαττωμένη και στα 290 πόδια (256 πόδια από το έδαφος) και με ταχύτητα 116kts, αυτομάτως οι κινητήρες μπήκαν σε πλήρη ισχύ (TOGA Thrust) και ενεργοποιήθηκε η προστασία απώλειας στήριξης (Alpha Floor) του αεροσκάφους. Το ελάχιστο καταγεγραμμένο ύψος ήταν 210 πόδια. Την διακυβέρνηση του αεροσκάφους ανέλαβε και πάλι ο Κυβερνήτης και προσγειώθηκε κανονικά στις 19:11 UTC.
Συστάσεις Ασφαλείας

Συνοπτική Έκθεση :

Αρ. E03/2021 Αεροπλάνο SX-ODS Συνέβη: 28/01/2019
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:

link_64Σύσταση 2021-06 link_64Σύσταση 2021-07link_64Σύσταση 2021-08

link_64Σύσταση 2021-09

(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Συνοπτική Έκθεση :

Αρ. E02/2021 Αεροπλάνο D-AICD - Συνέβη: 16/08/2018
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: ΠΕΡΙΟΧΗ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ
Λεπτομέρειες

Συνοπτική Έκθεση :

Αρ. E02/2021 Αεροπλάνο D-AICD Συνέβη: 16/08/2018
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: CONDOR FLUGDIENST GmbH
Iδιοκτήτης: UNICREDIT LEASING AVIATION GmbH
Κατασκευαστής: AIRBUS SAS
ΕΙΔΟΣ: Αεροπλάνο
Χώρα Κατασκευής: ΓΑΛΛΙΑ
Μοντέλο: A320-212
Εθνικότητα: Γερμανική
Νηολόγιο: D-AICD
Τοποθεσία: ΠΕΡΙΟΧΗ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ
Ημερομηνία & ώρα: 16/08/2018 & 7:07:49h time
Περίληψη

Συνοπτική Έκθεση :

Αρ. E02/2021 Αεροπλάνο D-AICD Συνέβη: 16/08/2018
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Στις 16/08/2018, το αεροσκάφος ιδιοκτησίας «UNICREDIT LEASING AVIATION GmbH» και εκμετάλλευσης από την εταιρεία «CONDOR FLUGDIENST GmbH» με αριθμό νηολογίου DAICD, απογειώθηκε από τον Αερολιμένα Καβάλας (LGKV) για την εκτέλεση πτήσης με αριθμό DE 1744 και προορισμό το Διεθνές Αεροδρόμιο του Μονάχου (EDDM).

Ενώ εκτελούσε αναχώρηση εξ’ όψεως (VFR/VMC) από τον διάδρομο 23L με κατεύθυνση XERIS, στην άνοδο το πλήρωμα έλαβε ενδείξεις TCAS (TA, RA) και εκτέλεσε ελιγμούς για να αποφύγει πιθανή σύγκρουση με πτητικό μέσο διερχόμενο από τον εναέριο χώρο ελέγχου του αεροδρομίου Καβάλας και στη συνέχεια εκτέλεσε ελιγμό για την αποφυγή ορεινού όγκου. Τοα/φος κατόπιν συνέχισε την πτήση του και προσγειώθηκε στον τελικό προορισμό του.
Συστάσεις Ασφαλείας

Συνοπτική Έκθεση :

Αρ. E02/2021 Αεροπλάνο D-AICD Συνέβη: 16/08/2018
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:

link_64Σύσταση 2021-10 link_64Σύσταση 2021-11

(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Συνοπτική Έκθεση :

Αρ. E01/2021 Αεροπλάνο G-EZOC - Συνέβη: 29/09/2017
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ
Λεπτομέρειες

Συνοπτική Έκθεση :

Αρ. E01/2021 Αεροπλάνο G-EZOC Συνέβη: 29/09/2017
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: EASYJET AIRLINE COMPANY LTD.
Iδιοκτήτης: EASYJET AIRLINE COMPANY LTD.
Κατασκευαστής: AIRBUS SAS
ΕΙΔΟΣ: Αεροπλάνο
Χώρα Κατασκευής: ΓΑΛΛΙΑ
Μοντέλο: A320-214
Εθνικότητα: ΒΡΕΤΑΝΙΚΗ
Νηολόγιο: G-EZOC
Τοποθεσία: ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ
Ημερομηνία & ώρα: 29/09/2017 & 10:59h time
Περίληψη

Συνοπτική Έκθεση :

Αρ. E01/2021 Αεροπλάνο G-EZOC Συνέβη: 29/09/2017
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Την Παρασκευή 29.09.2017, στο αεροσκάφος ιδιοκτησίας και εκμετάλλευσης από την εταιρεία “EASYJET Airline Company Ltd.” με αριθμό νηολογίου G-EZOC, κατά την διάρκεια προγραμματισμένης πτήσης από τον Διεθνή Αερολιμένα Μυκόνου με προορισμό το Διεθνές Αεροδρόμιο του Μιλάνου και ενώ βρισκόταν στον Ελληνικό εναέριο χώρο, οι χειριστές διαπίστωσαν μυρωδιά καμένου πλαστικού και καπνό στο θάλαμο διακυβέρνησης. Για τον λόγο αυτό, πραγματοποιήθηκε αναγκαστική προσγείωση στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών.

H Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων ενημερώθηκε αυθημερόν και με τη ΕΔΑΑΠ/3112/02.10.2017 όρισε ομάδα διερεύνησης. Στις 3 Οκτωβρίου 2017 εστάλη ειδοποίηση στις διεθνείς αεροπορικές αρχές (Notification to International Authorities) και ορίστηκαν διαπιστευμένοι εκπρόσωποι (ACCREPS).
Συστάσεις Ασφαλείας

Συνοπτική Έκθεση :

Αρ. E01/2021 Αεροπλάνο G-EZOC Συνέβη: 29/09/2017
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:

Δεν εκδόθηκαν Συστάσεις Ασφάλειας σχετικά με αυτό το σοβαρό συμβάν.

(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 02/2021 Αεροπλάνο TC-MAN - Συνέβη: 26/07/2017
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: ΚΡΑΤΙΚΟΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΜΥΚΟΝΟΥ
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 02/2021 Αεροπλάνο TC-MAN Συνέβη: 26/07/2017
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: GENEL HAVACILIK A. S.
Iδιοκτήτης: STE DENIZCILIK A. S.
Κατασκευαστής: BEECHCRAFT CORPORATION
ΕΙΔΟΣ: Αεροπλάνο
Χώρα Κατασκευής: Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής (ΗΠΑ)
Μοντέλο: HAWKER 850 XP
Εθνικότητα: ΤΟΥΡΚΙΚΗ
Νηολόγιο: TC-MAN
Τοποθεσία: ΚΡΑΤΙΚΟΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΜΥΚΟΝΟΥ
Ημερομηνία & ώρα: 26/07/2017 & 10:27h time
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 02/2021 Αεροπλάνο TC-MAN Συνέβη: 26/07/2017
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Στις 26/07/2017, το αεροσκάφος με νηολόγιο TC-MAN εκμεταλλευόμενο από την εταιρεία “GENEL HAVACILIK A. S.”, κατά την διάρκεια της προσγείωσής του, στον Κρατικό Αερολιμένα Μυκόνου (LGMK), η αριστερή του πτέρυγα ήρθε σε επαφή με τον διάδρομο.

H Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων ενημερώθηκε αυθημερόν και με την ΕΔΑΑΠ/2393/27-07-2017 όρισε ομάδα διερεύνησης. Την 02/08/2017 εστάλη ειδοποίηση στις διεθνείς αεροπορικές αρχές (Notification to International Authorities) και ορίστηκαν διαπιστευμένοι εκπρόσωποι (ACCREPS).
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 02/2021 Αεροπλάνο TC-MAN Συνέβη: 26/07/2017
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:

link_64Σύσταση 2021-04 link_64Σύσταση 2021-05

 

(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Συνοπτική Έκθεση :

Αρ. 01/2021 Αεροπλάνο SX-SEX - Συνέβη: 21/04/2018
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: ΕΘΝΙΚΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ - ΙΤΕΑΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΣΚΑΛΩΜΑ ΝΟΜΟΥ ΦΩΚΙΔΑΣ
Λεπτομέρειες

Συνοπτική Έκθεση :

Αρ. 01/2021 Αεροπλάνο SX-SEX Συνέβη: 21/04/2018
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: ΑΕΡΟΛΕΣΧΗ ΑΡΑΞΟΥ
Iδιοκτήτης: ΑΕΡΟΛΕΣΧΗ ΑΡΑΞΟΥ
Κατασκευαστής: PIPER AIRCRAFT CORPORATION
ΕΙΔΟΣ: Αεροπλάνο
Χώρα Κατασκευής: Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής (ΗΠΑ)
Μοντέλο: PA-28-140
Εθνικότητα: Ελληνική
Νηολόγιο: SX-SEX
Τοποθεσία: ΕΘΝΙΚΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ - ΙΤΕΑΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΣΚΑΛΩΜΑ ΝΟΜΟΥ ΦΩΚΙΔΑΣ
Ημερομηνία & ώρα: 21/04/2018 & 15:58h time
Περίληψη

Συνοπτική Έκθεση :

Αρ. 01/2021 Αεροπλάνο SX-SEX Συνέβη: 21/04/2018
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Στις 21/4/2018, 12:00 h, το αεροσκάφος (α/φος) τύπου Piper PA-28-140 με στοιχεία νηολογίου SX-SEX απογειώθηκε με τέσσερις επιβαίνοντες από το Πεδίο Προσγείωσης (Π.Π.) Μεσολογγίου με προορισμό το Π.Π. Κωπαΐδας “Δήμητρα”. Όλοι οι επιβαίνοντες ήταν χειριστές μέλη της αερολέσχης Αράξου. Δυο από αυτούς θα αποβιβάζονταν με σκοπό να παραλάβουν ένα υπερελαφρό α/φος με νηολόγιο SX-UBX από το Π.Π. Κωπαΐδας Στις 15:20 h το α/φος του ατυχήματος απογειώθηκε με δυο επιβαίνοντες από το Π.Π. Κωπαΐδας για επιστροφή στο Π.Π. Μεσολογγίου. Στις 12:57:52 h σε ύψος 2500 ft και ενώ το α/φος είχε περάσει το σημείο IXONI, ο χειριστής ανέφερε στο FIC έκτακτη ανάγκη (emergency) λόγω προβλήματος με την αντλία τροφοδοσίας καυσίμου και την πρόθεσή του να προσγειωθεί στην παλαιά εθνική οδό. Κατά την διάρκεια της προσέγγισης για την αναγκαστική προσγείωση, το α/φος προσέκρουσε στο επίτονο μεταξύ δυο στηλών μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας με αποτέλεσμα τη πρόσκρουσή του στο οδόστρωμα της παλαιάς εθνικής οδού όπου και ακινητοποιήθηκε αφού διένυσε απόσταση 64.5 m. Την προσπάθεια αναγκαστικής παρακολούθησαν οι επιβαίνοντες του έτερου α/φους οι οποίοι ενημέρωσαν το FIC και το EKAB. Τα διασωστικά συνεργεία που έφτασαν απεγκλώβισαν έναν θανάσιμα τραυματισμένο και έναν τραυματία. Η ΕΔΑΑΠ ενημερώθηκε για το ατύχημα και ορίστηκε η ομάδα διερεύνησης την ίδια ημέρα, ενώ στις 23/4/2018 ενημερώθηκαν από την ΕΔΑΑΠ το Κράτος σχεδίασης και κατασκευής του α/φους, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και η Επιτροπή Αναφοράς Περιστατικών Ασφαλείας.
Συστάσεις Ασφαλείας

Συνοπτική Έκθεση :

Αρ. 01/2021 Αεροπλάνο SX-SEX Συνέβη: 21/04/2018
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:

link_64Σύσταση 2021-01 link_64Σύσταση 2021-02link_64Σύσταση 2021-03

(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Report and docs banner GR contact-us-icon USEFULL LINKS BANNER
 
 
 
YOUR-EUROPE-BANNER-256