Πορίσματα 2003

Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 16/2003 Αεροσκάφος SX-AGM - Συνέβη: 23/08/2003
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: ΠΕΔΙΟ ΠΡΟΣΓΕΙΩΣΕΩΝ ΛΕΧΑΙΟΥ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 16/2003 Αεροσκάφος SX-AGM Συνέβη: 23/08/2003
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: ΔΑΙΔΑΛΟΣ ΓΕΝ. ΑΕΡΟΠΛΟΪA
Iδιοκτήτης: Σ. ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ Ε.Π.Ε.
Κατασκευαστής: SOCATA - AEROSPATIALE
ΕΙΔΟΣ: Αεροσκάφος
Χώρα Κατασκευής:
Μοντέλο: RALLYΕ 150 ST
Εθνικότητα: Ελληνική
Νηολόγιο: SX-AGM
Τοποθεσία: ΠΕΔΙΟ ΠΡΟΣΓΕΙΩΣΕΩΝ ΛΕΧΑΙΟΥ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ
Ημερομηνία & ώρα: 23/08/2003 11:30
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 16/2003 Αεροσκάφος SX-AGM Συνέβη: 23/08/2003
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Το αεροσκάφος (α/φος) απογειώθηκε από το πεδίο προσγειώσεων (π/γ) του Λεχαίου
Κορινθίας την 12:00 ώρα της 23-08-03, με σκοπό την πραγματοποίηση επαγγελματικής
πτήσεως αεροδιαφημίσεως (ρυμουλκήσεως αεροπανό) και επιστροφή στο πεδίο π/γ του
Λεχαίου Κορινθίας με επιβαίνοντες τον χειριστή, άνδρα 29 ετών και ένα επιβαίνοντα,
επίσης χειριστή, άνδρα 30 ετών.
Μετά την ολοκλήρωση της πτήσεως αεροδιαφημίσεως, στις 14:30 το α/φος προσέγγισε
για χαμηλή διέλευση σε ύψος 100 ft περίπου επάνω από τον διάδρομο 31 και άφεση του
αεροπανό. Μετά την άφεση του αεροπανό, ο χειριστής εξετέλεσε αριστερή στροφή
ανόδου με μεγάλη κλίση.
Λόγω της μικρής ταχύτητος και της μεγάλης κλίσεως το α/φος περιήλθε σε κατάσταση
απωλείας στηρίξεως και έπεσε κάθετα, με το κάτω μέρος της ατράκτου, πάνω στην
οροφή παρακείμενου κτιρίου ύψους 10 μέτρων, προκαλώντας τον ακαριαίο θάνατο των
επιβαινόντων.
Με την πρόσκρουση του α/φους στην οροφή του κτιρίου προκλήθηκε αμέσως πυρκαγιά,
η οποία αποτέφρωσε σχεδόν στο σύνολό του το α/φος και τους επιβαίνοντες χειριστές,
οι οποίοι βρέθηκαν δεμένοι στα καθίσματά τους.
Η Επιτροπή Διερευνήσεως Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων, η οποία ενημερώθηκε
την ίδια ημέρα, εξέδωσε την ΕΔΑΑΠ 1142/23-08-03 εντολή, ορίζοντας την Ομάδα
Διερευνήσεως του ατυχήματος με επικεφαλής τον Χρίστο Μπίστα, Επαγγελματία
Χειριστή και Μηχανικό α/φων και μέλη τους Διονύσιο Ρούσσινο, Μηχανικό α/φων και
Ιωάννη Μάρκου, Ιατρό.
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 16/2003 Αεροσκάφος SX-AGM Συνέβη: 23/08/2003
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:
(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 15/2003 Αεροσκάφος SX-APD - Συνέβη: 31/05/2002
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 15/2003 Αεροσκάφος SX-APD Συνέβη: 31/05/2002
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: ΙΔΡΥΜΑ ΝΟΜΙΚΟΥ
Iδιοκτήτης: ΙΔΡΥΜΑ ΝΟΜΙΚΟΥ
Κατασκευαστής: CESSNA Co
ΕΙΔΟΣ: Αεροσκάφος
Χώρα Κατασκευής:
Μοντέλο: C 402
Εθνικότητα: Ελληνική
Νηολόγιο: SX-APD
Τοποθεσία: ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ
Ημερομηνία & ώρα: 31/05/2002 16:41
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 15/2003 Αεροσκάφος SX-APD Συνέβη: 31/05/2002
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Το συμβάν έλαβε χώρα κατά την στάθμευση του α/φους όταν την στιγμή
της πεδήσεως για ακινητοποίηση, πτέρυγα της αριστεράς έλικος χτύπησε
σε τροχοεμποδιστήρα (chock) που βρισκόταν στην πίστα σε μικρή
απόσταση εμπρός από τις διαγραμμίσεις σταθμεύσεως.
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 15/2003 Αεροσκάφος SX-APD Συνέβη: 31/05/2002
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:
(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 14/2003 Αεροσκάφος SX-BDG - Συνέβη: 04/08/2002
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: Αεροδρόμιο Τατοΐου
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 14/2003 Αεροσκάφος SX-BDG Συνέβη: 04/08/2002
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: ΑΕΡΟΛΕΣΧΗ ΑΘΗΝΩΝ
Iδιοκτήτης: ΑΕΡΟΛΕΣΧΗ ΑΘΗΝΩΝ
Κατασκευαστής: CESSNA
ΕΙΔΟΣ: Αεροσκάφος
Χώρα Κατασκευής:
Μοντέλο: FA150K
Εθνικότητα: Ελληνική
Νηολόγιο: SX-BDG
Τοποθεσία: Αεροδρόμιο Τατοΐου
Ημερομηνία & ώρα: 04/08/2002 13:30
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 14/2003 Αεροσκάφος SX-BDG Συνέβη: 04/08/2002
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Την 4η Αυγούστου 2002 και περί ώραν 13:01 το αεροσκάφος (α/φος) SX-BDG της
Αερολέσχης Αθηνών απογειώθηκε από το Αεροδρόμιο Τατοΐου για εκπαιδευτική πτήση
30 λεπτών περίπου. Στις 13:31 το α/φος επέστρεψε στο αεροδρόμιο Τατοΐου για
εκτέλεση ασκήσεως προσγειώσεως-απογειώσεως (touch-and-go). Κατά την απογείωση
και αφού έφτασε σε πραγματικό ύψος περίπου 150 ποδών, άρχισε να χάνει ύψος. Ο
εκπαιδευτής εκτέλεσε αναγκαστική προσγείωση σε χωράφι. Μετά την αναγκαστική
προσγείωση το α/φος διήνυσε περί τα είκοσι (20) μέτρα, ανετράπη περί τον εγκάρσιο
άξονα και ακινητοποιήθηκε. Μετά την ακινητοποίηση, οι χειριστές εγκατέλειψαν το
α/φος με ίδιες δυνάμεις αφού δεν είχαν τραυματισθεί.
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 14/2003 Αεροσκάφος SX-BDG Συνέβη: 04/08/2002
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:
(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 13/2003 ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣ (ΥΠΕΡΕΛΑΦΡΟ) - Συνέβη: 14/04/2002
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: Αγροτική περιοχή πλησίον του χωριού Ολυμπιάδα Εορδαίας Πτολεμαΐδος, Ν. Κοζάνης
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 13/2003 ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣ (ΥΠΕΡΕΛΑΦΡΟ) Συνέβη: 14/04/2002
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: ΙΔΙΩΤΗΣ
Iδιοκτήτης: ΙΔΙΩΤΗΣ
Κατασκευαστής: I.C.P.Srl
ΕΙΔΟΣ: ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣ (ΥΠΕΡΕΛΑΦΡΟ)
Χώρα Κατασκευής: Ιταλία
Μοντέλο: ΥΠΕΡΕΛΑΦΡΟ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ (SAVANNAH)
Εθνικότητα: ΙΤΑΛΙΑ
Νηολόγιο:
Τοποθεσία: Αγροτική περιοχή πλησίον του χωριού Ολυμπιάδα Εορδαίας Πτολεμαΐδος, Ν. Κοζάνης
Ημερομηνία & ώρα: 14/04/2002 18:45
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 13/2003 ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣ (ΥΠΕΡΕΛΑΦΡΟ) Συνέβη: 14/04/2002
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Την 14-4-2002 και περί ώρα 18:45 η υπο ανωτέρω στοιχεία Υπερελαφρά Πτητική
Μηχανή (ΥΠΜ)/Υπερελαφρό Αεροπλάνο, απογειώθηκε με δύο επιβαίνοντες, τον
χειριστή και έναν επιβάτη, από χώρο προσγειω-απογειώσεων πλησίον του χωρίου
Ολυμπιάδα Εορδαίας, για τοπική πτήση, με σκοπό την επίδειξη της ΥΠΜ από τον
χειριστή και εισαγωγέα-έμπορο των μηχανών αυτών στον επιβάτη και σε φίλους του.
Αμέσως μετά την απογείωση και κατά την άνοδο της ΥΠΜ τα κύρια σκέλη της
ενεπλάκησαν σε ηλεκτροφόρα καλώδια της ΔΕΗ με αποτέλεσμα την ανακοπή της
πορείας της, την πτώση και την συντριβή της στο έδαφος, καθώς και τον τραυματισμό
των επιβαινόντων.
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 13/2003 ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣ (ΥΠΕΡΕΛΑΦΡΟ) Συνέβη: 14/04/2002
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:
(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 12/2003 Αεροσκάφος SX - ABR - Συνέβη: 30/11/2002
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: ΣΧΗΜΑΤΑΡΙ ΒΟΙΩΤΙΑΣ
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 12/2003 Αεροσκάφος SX - ABR Συνέβη: 30/11/2002
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: Α. ΣΤΑΜΟΣ Α.Ε.
Iδιοκτήτης: Α. ΣΤΑΜΟΣ Α.Ε.
Κατασκευαστής: CESSNA
ΕΙΔΟΣ: Αεροσκάφος
Χώρα Κατασκευής:
Μοντέλο: CESSNA 320Ε
Εθνικότητα: Ελληνική
Νηολόγιο: SX - ABR
Τοποθεσία: ΣΧΗΜΑΤΑΡΙ ΒΟΙΩΤΙΑΣ
Ημερομηνία & ώρα: 30/11/2002 14:02
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 12/2003 Αεροσκάφος SX - ABR Συνέβη: 30/11/2002
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Το ατύχημα συνέβη όταν το πενταθέσιο ιδιωτικό δικινητήριο αεροσκάφος(α/φος)
τύπου Cessna 320E, με στοιχεία νηολογήσεως SX-ABR, ευρισκόμενο στο βασικό
σκέλος του κύκλου προσγειώσεως του Αεροδρομίου(Α/Δ) Τανάγρας κατέπεσε περίπου
1 ναυτικό μίλι Β.Α. του αεροδρομίου. Το α/φος κατέπεσε, βορείως της προέκτασης
του διαδρόμου 28 Center, στον οποίο και είχε λάβει άδεια να προσγειωθεί. Η
πρόσκρουση με το έδαφος ήταν βίαιη και είχε ως αποτέλεσμα να τραυματισθεί
θανάσιμα ένας επιβαίνων, ενώ οι υπόλοιποι τρεις υπέστησαν σοβαρούς τραυματισμούς.
Το α/φος καταστράφηκε ολοσχερώς.
Το ατύχημα γνωστοποιήθηκε στην Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας
Πτήσεων στις 30-11-2002. Η Ομάδα Διερευνήσεως συστήθηκε σύμφωνα με την υπ’
αριθ. 491/30-11-2002 απόφαση της ΕΔΑΑΠ. Επικεφαλής της Ομάδας Διερευνήσεως
ορίσθηκε ο Κυβερνήτης α/φών Παναγιώτης Σίσκος και μέλη ο Μηχανικός α/φων
Δημοσθένης Βουδούρης και ο Ιατρός Ιωάννης Μάρκου. Στην συνέχεια στην ομάδα
προστέθηκε και τέταρτο μέλος ο Μηχανικός α/φών Σταύρος Κουμπουζής.
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 12/2003 Αεροσκάφος SX - ABR Συνέβη: 30/11/2002
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:
(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 11/2003 ΑΛΕΞΙΠΤΩΤΟ ΠΛΑΓΙΑΣ - Συνέβη: 30/09/2001
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: ΠΛΑΤΑΙΕΣ ΒΟΙΩΤΙΑΣ
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 11/2003 ΑΛΕΞΙΠΤΩΤΟ ΠΛΑΓΙΑΣ Συνέβη: 30/09/2001
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: Ιδιώτης
Iδιοκτήτης: Ιδιώτης
Κατασκευαστής: ULTRA LIGHT PRODUCTS SUMMIT - M
ΕΙΔΟΣ: ΑΛΕΞΙΠΤΩΤΟ ΠΛΑΓΙΑΣ
Χώρα Κατασκευής:
Μοντέλο: ΑΛΕΞΙΠΤΩΤΟ ΠΛΑΓΙΑΣ PARA-PENT
Εθνικότητα: Ελληνική
Νηολόγιο:
Τοποθεσία: ΠΛΑΤΑΙΕΣ ΒΟΙΩΤΙΑΣ
Ημερομηνία & ώρα: 30/09/2001 13:15
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 11/2003 ΑΛΕΞΙΠΤΩΤΟ ΠΛΑΓΙΑΣ Συνέβη: 30/09/2001
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Την 30-09-2001 και ώρα 13:15, αεραθλητής ιπτάμενος με αλεξίπτωτο πλαγιάς
στο πεδίο των Πλαταιών Βοιωτίας, λόγω κακών χειρισμών, το έθεσε σε απώλεια
στηρίξεως με αποτέλεσμα την ανώμαλη προσγείωσή του και τον σοβαρό τραυματισμό
του.
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 11/2003 ΑΛΕΞΙΠΤΩΤΟ ΠΛΑΓΙΑΣ Συνέβη: 30/09/2001
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:
(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 10/2003 ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣ (ΥΠΕΡΕΛΑΦΡΟ) - Συνέβη: 11/01/2003
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: Αλίαρτος Βοιωτίας
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 10/2003 ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣ (ΥΠΕΡΕΛΑΦΡΟ) Συνέβη: 11/01/2003
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: ΓΕΛΕΓΕΝΙΔΗΣ Ι.
Iδιοκτήτης: ΓΕΛΕΓΕΝΙΔΗΣ Ι.
Κατασκευαστής: AVIA STAR-SLX
ΕΙΔΟΣ: ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣ (ΥΠΕΡΕΛΑΦΡΟ)
Χώρα Κατασκευής:
Μοντέλο:
Εθνικότητα: Ελληνική
Νηολόγιο:
Τοποθεσία: Αλίαρτος Βοιωτίας
Ημερομηνία & ώρα: 11/01/2003 12:45
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 10/2003 ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣ (ΥΠΕΡΕΛΑΦΡΟ) Συνέβη: 11/01/2003
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Το ατύχημα συνέβη περί την 12:45 ώρα της 11-01-03 κατά την διάρκεια
εκτελέσεως απογειώσεων-προσγειώσεων του υπερελαφρού αεροσκάφους ΑVIΑ STARSLX
στο Πεδίο Προσγειώσεων του Α. Μοσχόνη στην περιοχή Αλιάρτου Βοιωτίας με
έναν χειριστή και έναν επιβάτη, οι οποίοι τραυματίστηκαν σοβαρά.
Η ΕΔΑΑΠ, η οποία ενημερώθηκε σχετικά όρισε διερευνητές τους Ι. Αποστολίδη,
αιωροπτεριστή και Αθ. Τενεκούδη, χειριστή αεροσκαφών.
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 10/2003 ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣ (ΥΠΕΡΕΛΑΦΡΟ) Συνέβη: 11/01/2003
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:
(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 09/2003 Αεροσκάφος SX - AKV - Συνέβη: 02/09/2001
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΠΕΡΙΟΧΗ 6 ΝΜ, ΒΔ ΤΗΣ ΠΡΕΒΕΖΑΣ
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 09/2003 Αεροσκάφος SX - AKV Συνέβη: 02/09/2001
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: ΑΕΡΟΛΕΣΧΗ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ
Iδιοκτήτης: ΑΕΡΟΛΕΣΧΗ ΚΑΒΑΛΑΣ
Κατασκευαστής: REIMS AVIATION
ΕΙΔΟΣ: Αεροσκάφος
Χώρα Κατασκευής:
Μοντέλο: CESSNA F 152
Εθνικότητα: Ελληνική
Νηολόγιο: SX - AKV
Τοποθεσία: ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΠΕΡΙΟΧΗ 6 ΝΜ, ΒΔ ΤΗΣ ΠΡΕΒΕΖΑΣ
Ημερομηνία & ώρα: 02/09/2001 19:50
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 09/2003 Αεροσκάφος SX - AKV Συνέβη: 02/09/2001
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Το α/φος είχε απογειωθεί από τον Κρατικό Αερολιμένα Αθηνών την 16:25 της 2-9-2001
με προορισμό την Κέρκυρα. Στο α/φος επέβαινε μόνο ο χειριστής αυτού και σύμφωνα
με το σχέδιο πτήσης που είχε καταθέσει, η διαδρομή που θα ακολουθούσε ήταν Αθήνα -
Αίγινα – Πόρτο Χέλι - Σπάρτη - Καλαμάτα - Πύλος - Άραξος - Λευκάδα - Παξοί –
Κέρκυρα.
Την 19:46 ενώ το α/φος βρισκόταν νοτίως της νήσου Παξοί ο χειριστής ανέφερε στον
ΠΕΑ Πρέβεζας ότι επιστρέφει στον σταθμό τους, γιατί η ορατότητα προς Παξούς ήταν
πολύ περιορισμένη. Στις 19:48 ο χειριστής ανέφερε ότι έχει πρόβλημα και επιχειρεί
προσθαλάσσωση. Αμέσως σχεδόν άρχισε η επιχείρηση εντοπισμού και διάσωσης χωρίς
αποτέλεσμα. Ο χειριστής έφθασε στην ακτή κολυμπώντας την 06:00 ώρα της επομένης.
Το Τμήμα Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων ενημερώθηκε την 20:30 της ίδιας
ημέρας και η διερεύνηση άρχισε με την άφιξη στον ΠΕΑ Αθηνών του Προέδρου της
Επιτροπής διερεύνησης και άρχισε συνεργασία με το ΕΚΣΕΔ, προκειμένου να εντοπιστεί
το α/φος.
Η επιτροπή διερεύνησης απετελέσθη από τους Ιωάννη Παπαδόπουλο, Προϊστάμενο του
Τμήματος Διερεύνησης Ατυχημάτων, Πρόεδρο και Σωτήριο Στάμου και Γεώργιο
Σαββόπουλο μέλη.
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 09/2003 Αεροσκάφος SX - AKV Συνέβη: 02/09/2001
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:
(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 08/2003 Αεροσκάφος SX-AOI - Συνέβη: 09/05/2003
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: ΠΕΔΙΟ ΠΡΟΣΓΕΙΩΣΕΩΣ ΛΕΧΑΙΟΥ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 08/2003 Αεροσκάφος SX-AOI Συνέβη: 09/05/2003
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: «ΔΑΙΔΑΛΟΣ»
Iδιοκτήτης: ΓΕΝΙΚΗ ΑΕΡΟΠΛΟÏΑ
Κατασκευαστής: PIPER AIRCRAFT Co
ΕΙΔΟΣ: Αεροσκάφος
Χώρα Κατασκευής:
Μοντέλο: PA-18-150
Εθνικότητα: Ελληνική
Νηολόγιο: SX-AOI
Τοποθεσία: ΠΕΔΙΟ ΠΡΟΣΓΕΙΩΣΕΩΣ ΛΕΧΑΙΟΥ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ
Ημερομηνία & ώρα: 09/05/2003 15:00
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 08/2003 Αεροσκάφος SX-AOI Συνέβη: 09/05/2003
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Το α/φος απογειώθηκε από το πεδίο προσγειώσεως του Λεχαίου Κορινθίας την 11:30
ώρα της 09-05-2003, με σκοπό την πραγματοποίηση σειράς απο-προσγειώσεων με
χειριστή, άνδρα 36 ετών.
Στις 12:00 και ενώ πραγματοποιούσε την τρίτη κατά σειρά προσγείωση, κατά την
επαφή του α/φους με τον διάδρομο, ο χειριστής διαπίστωσε μία απότομη τάση εκτροπής
του προς τα δεξιά, με αποτέλεσμα την έξοδό του από τον διάδρομο και την
ακινητοποίησή του στο παρακείμενο οργωμένο χωράφι.
Η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων, η οποία ενημερώθηκε
την 14:00 της ίδιας ημέρας, όρισε ως διερευνητή του συμβάντος, τον επαγγελματία
χειριστή και μηχανικό α/φων πολιτικής αεροπορίας κ. Χρίστο Μπίστα.
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 08/2003 Αεροσκάφος SX-AOI Συνέβη: 09/05/2003
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:
(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 07/2003 ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ N303DF - Συνέβη: 12/08/2002
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: Ακρωτήριο "Αγ. Ιωάννης" Άνδρου
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 07/2003 ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ N303DF Συνέβη: 12/08/2002
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΦΟΛΕΡΟΣ
Iδιοκτήτης: AIRCRAFT QUARANTY TITLE CORP TRUSTEE
Κατασκευαστής: ROBINSON H.C.
ΕΙΔΟΣ: ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ
Χώρα Κατασκευής:
Μοντέλο: R 44 CLIPPER
Εθνικότητα: ΗΝΩΜΕΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΙΕΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ
Νηολόγιο: N303DF
Τοποθεσία: Ακρωτήριο "Αγ. Ιωάννης" Άνδρου
Ημερομηνία & ώρα: 12/08/2002 13:00
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 07/2003 ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ N303DF Συνέβη: 12/08/2002
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Την 12.8.2002 το υπό τα ανωτέρω στοιχεία και τύπου ελικόπτερο (Ε/Π)
απογειώθηκε από το Κόρθυ της Ν. Ανδρου με προορισμό το Πάνορμο της Ν.Τήνου. Η
πτήση έγινε κανονικά χωρίς πρόβλημα. Μετά την παραλαβή και επιβίβαση τριών ακόμη
ατόμων, το Ε/Π απεγειώθη και πάλι, προκειμένου να επιστρέψει στο Κόρθυ Άνδρου. Σε
μικρή απόσταση από τον προορισμό, ο Κυβερνήτης διαπίστωσε απώλεια ισχύος στον
κινητήρα και αμέσως αποφάσισε να προσθαλασσώσει το Ε/Π. Η προσθαλάσσωση ήταν
ομαλή και άπαντες οι επιβαίνοντες εγκατέλειψαν το Ε/Π αμέσως, χωρίς να
τραυματιστούν, για να περισυλλεγούν αργότερα από ευρισκόμενο πλησίον τους ταχύπλοο
σκάφος και να μεταφερθούν στο λιμάνι του Κορθίου Άνδρου. Το Ε/Π 2-3 λεπτά μετά την
προσθαλάσσωσή του πήρε φωτιά και βυθίστηκε.
Την 13.8.2002 η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφαλείας Πτήσεων
όρισε την ομάδα διερευνήσεως του ατυχήματος η οποία απετελέσθη από τον Κυβερνήτη
Ε/Π Παν. Σπανό ως επικεφαλής και τον μηχανικό αεροσκαφών (α/φων) Δημοσθένη
Βουδούρη ως μέλος. Το έργο της διερευνήσεως άρχισε αυθημερόν.
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 07/2003 ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ N303DF Συνέβη: 12/08/2002
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:
(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 06/2003 ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ SX-HDR - Συνέβη: 16/06/2002
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: Νήσος Ανάφη 1,6 ΝΜ από το ελικοδρόμιο
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 06/2003 ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ SX-HDR Συνέβη: 16/06/2002
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: HELITALIA SpA
Iδιοκτήτης: ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ (ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ)
Κατασκευαστής: AGUSTA SpA
ΕΙΔΟΣ: ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ
Χώρα Κατασκευής:
Μοντέλο: Α109Ε/SΝ11060
Εθνικότητα: Ελληνική
Νηολόγιο: SX-HDR
Τοποθεσία: Νήσος Ανάφη 1,6 ΝΜ από το ελικοδρόμιο
Ημερομηνία & ώρα: 16/06/2002 23:07
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 06/2003 ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ SX-HDR Συνέβη: 16/06/2002
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Την 16 Ιουνίου 2002, ελικόπτερο (Ε/Π) του Εθνικού Κέντρου Άμεσης
Βοήθειας (ΕΚΑΒ) με στοιχεία νηολόγησης SX-HDR, που έδρευε στη
Ρόδο, διετέθη για την εκτέλεση αεροδιακομιδής, γυναίκας ασθενούς, από
τη νήσο Ανάφη στο νοσοκομείο της Ρόδου. Σύμφωνα με το υποβληθέν
σχέδιο πτήσεως, η διαδρομή που θα ακολουθείτο ήταν Ρόδος-Ανάφη-
Ρόδος. Την 21:49 ώρα, έγινε η απογείωση (α/γ) του Ε/Π από τη Ρόδο και
μετά από πτήση 00:53 λεπτών, προσγειώθηκε στο ελικοδρόμιο (Ε/Δ) της
Ανάφης.
Μετά την παραλαβή της ασθενούς, την 23:05 ώρα, απεγειώθη για
επιστροφή στην Ρόδο. Από την ώρα αυτή και μετά δεν υπήρξε
απεικόνιση του Ε/Π στο σύστημα ραδιοεντοπισμού (Radar) όπως και
καμία επαφή του με σταθμό εδάφους. Το Κέντρο Συντονισμού Έρευνας
και Διασώσεως (ΕΚΣΕΔ) αμέσως μετά την ειδοποίηση του, κήρυξε το
Ε/Π σε κατάσταση ανάγκης και ενεργοποίησε τις προβλεπόμενες
διαδικασίες έρευνας και διασώσεως.
1913290603 2
Την 17 Ιουνίου 2002 και ώρα 04:25, Ε/Π του ΕΚΑΒ, που συμμετείχε
στην έρευνα, εντόπισε τα συντρίμμια του απολεσθέντος Ε/Π στην
περιοχή του όρους Βίγλα της Ανάφης. Κατά την μετάβαση της Ομάδας
Διερευνήσεως στον τόπο του ατυχήματος διαπιστώθηκε ολοσχερής
καταστροφή του Ε/Π και ο θάνατος όλων των επιβαινόντων.
Η Ομάδα διερευνήσεως του ατυχήματος που συγκροτήθηκε με απόφαση
του Προέδρου της Επιτροπής Διερευνήσεως Ατυχημάτων και Ασφάλειας
Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ) αποτελείτο από τους:
• Ιωάννη Τσαντή Κυβερνήτη α/φων - αεροναυπηγό, επικεφαλής
της Ομάδος Διερεύνησης
• Θωμά Καπέλο Κυβερνήτη Ε/Π, μέλος
• Ευστράτιο Καμπουρέλη Μηχανικό Ε/Π, μέλος
• Θωμά Πετρολιάγκη Αντισμήναρχο Μετεωρολόγο, μέλος
• Ιωάννη Μάρκου Σμηναγό Ιατρό, μέλος
Η ΕΔΑΑΠ σύμφωνα με το ANNEX 13 του ICAO ενημέρωσε για το
ατύχημα την Ιταλία (χώρα κατασκευής του ελικοπτέρου/AGUSTA και του
εκμεταλλευόμενου αυτό/Helitalia) και τον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής
Αεροπορίας (ICAO).
Διαπιστευμένος αντιπρόσωπος της Ιταλίας για την διερεύνηση του
ατυχήματος ορίστηκε από την ιταλική Αρχή Διερεύνησης Ατυχημάτων
(Agenzia Nationale Per La Sicurezza Del Volo) ο Κυβερνήτης Domenico De
Fillipo.
Σχέδιο του πορίσματος απεστάλη στην Agenzia Nationale Per La Sicurezza
Del Volo προκειμένου να διατυπωθούν ουσιώδη σχόλια επ' αυτού. Τα
σχόλια της ιταλικής Αρχής ελήφθησαν υπόψη
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 06/2003 ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ SX-HDR Συνέβη: 16/06/2002
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:
(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 05/2003 Αεροσκάφος SX-ABS - Συνέβη: 03/11/2002
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: Περιοχή Αεροδρομίου Τανάγρας-Σχηματάρι Βοιωτίας
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 05/2003 Αεροσκάφος SX-ABS Συνέβη: 03/11/2002
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: Εταιρεία FLIGHT SIMULATOR
Iδιοκτήτης: Εταιρεία FLIGHT SIMULATOR
Κατασκευαστής: PIPER AIRCRAFT Cο
ΕΙΔΟΣ: Αεροσκάφος
Χώρα Κατασκευής:
Μοντέλο: PA - 28 - 181(Archer II)
Εθνικότητα: Ελληνική
Νηολόγιο: SX-ABS
Τοποθεσία: Περιοχή Αεροδρομίου Τανάγρας-Σχηματάρι Βοιωτίας
Ημερομηνία & ώρα: 03/11/2002 13:45
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 05/2003 Αεροσκάφος SX-ABS Συνέβη: 03/11/2002
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Το ατύχημα συνέβη όταν το διθέσιο μονοκινητήριο α/φος τύπου ΡΑ-28-181,
CHEROKEE ARCHER II που ανήκει στην εταιρεία FLIGHT SIMULATOR, με
στοιχεία νηολόγησης SX-ABS, ευρισκόμενο στο βασικό σκέλος του κύκλου
προσγείωσης του αεροδρομίου της Τανάγρας αντιμετώπισε κράτηση του κινητήρα. Ο
Κυβερνήτης εκτέλεσε επιτυχώς κατολίσθηση και αναγκαστική προσγείωση σε αγρό
στην προέκταση του εν χρήσει διαδρόμου 28 Κεντρικού και σε απόσταση περίπου ενός
χιλιομέτρου από το κατώφλι του διαδρόμου. Οι δύο επιβαίνοντες, ο Κυβερνήτης και
μία επιβάτης, δεν τραυματίσθηκαν, ενώ το α/φος υπέστη εκτεταμένες ζημιές.
Το ατύχημα γνωστοποιήθηκε στην Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφαλείας
Πτήσεων στις 3-11-2002. Η Ομάδα Διερεύνησης συστήθηκε σύμφωνα με την υπ’ αριθ.
430/4-11-2-2002 απόφαση της ΕΔΑΑΠ. Επικεφαλής της Ομάδας Διερεύνησης
ορίσθηκε ο χειριστής α/φων Παναγιώτης Σίσκος και μέλος ο μηχανικός α/φων
Δημοσθένης Βουδούρης.
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 05/2003 Αεροσκάφος SX-ABS Συνέβη: 03/11/2002
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:
(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 04/2003 Αεροσκάφος SX-AKK - Συνέβη: 08/08/2001
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: Θαλάσσια περιοχή 2 ΝΜ νότια της νήσου Σαμοθράκης
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 04/2003 Αεροσκάφος SX-AKK Συνέβη: 08/08/2001
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: ΑΕΡΟΛΕΣΧΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ
Iδιοκτήτης: ΑΕΡΟΛΕΣΧΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ
Κατασκευαστής: REIMS AVIATION
ΕΙΔΟΣ: Αεροσκάφος
Χώρα Κατασκευής:
Μοντέλο: CESSNA F172 N
Εθνικότητα: Ελληνική
Νηολόγιο: SX-AKK
Τοποθεσία: Θαλάσσια περιοχή 2 ΝΜ νότια της νήσου Σαμοθράκης
Ημερομηνία & ώρα: 08/08/2001 16:23
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 04/2003 Αεροσκάφος SX-AKK Συνέβη: 08/08/2001
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Την 15:02 ώρα της 8/8/2001, α/φος της Αερολέσχης Αλεξανδρουπόλεως με χειριστή
άνδρα 35 ετών και ένα επιβαίνοντα, απογειώθηκε από τον Κρατικό Αερολιμένα
Μυτιλήνης με προορισμό την Αλεξανδρούπολη.
Κατά την διαδρομή και ενώ το α/φος βρισκόταν 3-4 ΝΜ νοτίως της Σαμοθράκης, σε
ύψος 3000 ποδών ο κινητήρας παρουσίασε διακοπές. Το α/φος άρχισε σταδιακά να χάνει
ύψος και στα 1000-700 πόδια διεκόπη η λειτουργία του κινητήρος, με αποτέλεσμα το
α/φος να κάνει αναγκαστική προσθαλάσσωση 2 ΝΜ νοτίως της Σαμοθράκης. Ο πρόεδρος
της Αερολέσχης Αλεξανδρουπόλεως, ο οποίος ενημερώθηκε τηλεφωνικά δια του κινητού
τηλεφώνου του επιβαίνοντος του α/φους, μέσω του ΠΕΑ Αλεξανδρουπόλεως
ενεργοποίησε την διαδικασία εντοπισμού και διασώσεως του πληρώματος , το οποίο
περισυνελέγη από σκάφος του Λ.Σ. τρεις περίπου ώρες αργότερα.
Το Τμήμα Διερευνήσεως Ατυχημάτων της ΥΠΑ, το οποίο ενημερώθηκε την 17:15 της
ιδίας ημέρας, προέβη στην έκδοση της υπ' αριθμ. ΥΠΑ/Δ2/Ε/4843/100911/8-01
σηματικής διαταγής με την οποία όριζε ως Επιτροπή Διερεύνησης τους υπαλλήλους της
ΥΠΑ Ιωάννη Παπαδόπουλο και Σωτήριο Στάμου.
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 04/2003 Αεροσκάφος SX-AKK Συνέβη: 08/08/2001
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:
(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 03/2003 Αεροσκάφος - Συνέβη: 19/08/2001
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: Θαλάσσια περιοχή 500 m Δυτικά του Κρατικού Αερολιμένα Αθηνών
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 03/2003 Αεροσκάφος Συνέβη: 19/08/2001
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: ΑΕΡΟΠΟΡΟΣ ΑΑΕ
Iδιοκτήτης: ΑΕΡΟΠΟΡΟΣ ΑΑΕ
Κατασκευαστής: PIPER AIRCRAFT Cο
ΕΙΔΟΣ: Αεροσκάφος
Χώρα Κατασκευής:
Μοντέλο: PA - 44 - 180T
Εθνικότητα: Ελληνική
Νηολόγιο:
Τοποθεσία: Θαλάσσια περιοχή 500 m Δυτικά του Κρατικού Αερολιμένα Αθηνών
Ημερομηνία & ώρα: 19/08/2001 17:38
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 03/2003 Αεροσκάφος Συνέβη: 19/08/2001
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Το α/φος είχε απογειωθεί από τον Κρατικό Αερολιμένα Σαντορίνης με προορισμό τον
Κρατικού Αερολιμένα Αθηνών (ΚΑΑ) την 16:30 της 19/8/2001, με κυβερνήτη άνδρα 23
ετών και τρεις επιβαίνοντες.
Την 17:32 και ενώ ευρίσκετο σε απόσταση 2 ΝΜ από τον ΚΑΑ, ο Κυβερνήτης ανέφερε
ότι έχει χάσει τον ένα κινητήρα και συνεχίζει με τον άλλο.
Ένα min αργότερα στις 17:33 ανέφερε ότι έχασε και τον άλλο κινητήρα. Στη συνέχεια και
ενώ ο ΠΕΑ ενεργοποιούσε το ΕΚΣΕΔ και τις άλλες εμπλεκόμενες υπηρεσίες διάσωσης
άλλο α/φος που ερχόταν για προσγείωση στον ΚΑΑ ανέφερε ότι βλέπει το α/φος
κατεστραμμένο στη θαλάσσια περιοχή του Αλίμου.
Το Τμήμα Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων ενημερώθηκε την 18:15 της
19/8/2001 και η διερεύνηση άρχισε την ίδια μέρα με τον ορισμό επιτροπής που
αποτελείτο από τους:
α. Παπαδόπουλο Ιωάννη, Τ/Δ2/Ε, ως Επικεφαλής,
β. Ηλιάδη Ηλία, Αεροναυπηγό της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και
γ. Δημόπουλο Αλέξανδρο, Χειριστή α/φων ΥΠΑ , ως μέλη.
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 03/2003 Αεροσκάφος Συνέβη: 19/08/2001
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:
(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 02/2003 Αεροσκάφος SX-AMF - Συνέβη: 26/02/2000
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΤΑΤΟΪΟΥ ΠΑ
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 02/2003 Αεροσκάφος SX-AMF Συνέβη: 26/02/2000
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: ΑΕΡΟΛΕΣΧΗ ΑΘΗΝΩΝ
Iδιοκτήτης: ΑΕΡΟΛΕΣΧΗ ΑΘΗΝΩΝ
Κατασκευαστής: REIMS-CESSNA
ΕΙΔΟΣ: Αεροσκάφος
Χώρα Κατασκευής:
Μοντέλο: F152
Εθνικότητα: Ελληνική
Νηολόγιο: SX-AMF
Τοποθεσία: ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΤΑΤΟΪΟΥ ΠΑ
Ημερομηνία & ώρα: 26/02/2000 11:35
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 02/2003 Αεροσκάφος SX-AMF Συνέβη: 26/02/2000
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη:
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 02/2003 Αεροσκάφος SX-AMF Συνέβη: 26/02/2000
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:
(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 01/2003 Αεροσκάφος SX-BNJ - Συνέβη: 14/06/2002
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: ΥΠΕΡΑΝΩ ΘΑΛΑΣΣΙΑΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ Ν. ΣΟΥΝΙΟΥ
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 01/2003 Αεροσκάφος SX-BNJ Συνέβη: 14/06/2002
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: HELLAS WINGS
Iδιοκτήτης:
Κατασκευαστής: BRITISH AEROSPACE
ΕΙΔΟΣ: Αεροσκάφος
Χώρα Κατασκευής:
Μοντέλο: JETSTREAM 31/SN 829
Εθνικότητα: Ελληνική
Νηολόγιο: SX-BNJ
Τοποθεσία: ΥΠΕΡΑΝΩ ΘΑΛΑΣΣΙΑΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ Ν. ΣΟΥΝΙΟΥ
Ημερομηνία & ώρα: 14/06/2002
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 01/2003 Αεροσκάφος SX-BNJ Συνέβη: 14/06/2002
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Την 14-6-2002 και περί ώραν 0600 α/φος JETSTREAM της εταιρίας
HELLAS WINGS με Κυβερνήτη άνδρα 50 ετών και πλήρωμα εξουσιοδοτημένο
εξεταστή της ΥΠΑ 38 ετών και έναν υπό εξέταση χειριστή 32 ετών απεγειώθη από
το αεροδρόμιο "Ελ. Βενιζέλος" με προορισμό την Μύκονο.
Στο σκέλος "Ελ. Βενιζέλος" - Μύκονος η πτήση έγινε κανονικά. Κατά το
σκέλος επιστροφής και ενώ το α/φος πετούσε κατερχόμενο από τις 8000 πόδια στις
3000 πόδια στη θαλάσσια περιοχή νοτίως ακρωτηρίου Σουνίου η πόρτα της καμπίνας
επιβατών (CABIN DOOR) απεσπάσθη και κατέπεσε στη θάλασσα.
Μετά την απόσπαση της πόρτας, η οποία συνοδεύτηκε από σχετικό θόρυβο,
ενδεικτικό της αποσυμπιέσεως του α/φους, ο Kυβερνήτης συνέχισε κανονικά και
προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο "Ελ. Βενιζέλος" χωρίς πρόβλημα.
Από την απόσπαση της πόρτας προκλήθηκαν ελαφρές ζημιές στην άτρακτο
του α/φους. Η ιδιοκτήτρια εταιρία γνωστοποίησε το συμβάν αυθημερόν στην ΥΠΑ
και την κατασκευάστρια εταιρία.
Με το υπό στοιχεία ΕΔΑΑΠ/52/19-6-02 έγγραφο της Επιτροπής
Διερευνήσεως Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων ορίστηκε Ομάδα Διερευνήσεως
του συμβάντος αποτελουμένη εκ των κάτωθι:
α. Βασιλείου Ξενογιάννη Κυβερνήτου α/φών, ως επικεφαλής της ομάδος.
β. Γεωργίου Μπόνη Ιπτάμενου Μηχανικού, ως μέλους
γ. Παναγιώτη Αντωνόπουλου Αεροναυπηγού, ως μέλους
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 01/2003 Αεροσκάφος SX-BNJ Συνέβη: 14/06/2002
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:
(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση