Πόρισμα : |
Αρ. 06/2003 ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ SX-HDR - Συνέβη: 16/06/2002 |
---|---|
Δείτε το αρχείο (pdf): | ![]() |
Τοποθεσία: | Νήσος Ανάφη 1,6 ΝΜ από το ελικοδρόμιο |
Πόρισμα : |
Αρ. 06/2003 ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ SX-HDR Συνέβη: 16/06/2002 |
---|---|
ΕΔΑΑΠ | |
Εκμεταλευόμενος: | HELITALIA SpA |
Iδιοκτήτης: | ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ (ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ) |
Κατασκευαστής: | AGUSTA SpA |
ΕΙΔΟΣ: | ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ |
Χώρα Κατασκευής: | |
Μοντέλο: | Α109Ε/SΝ11060 |
Εθνικότητα: | Ελληνική |
Νηολόγιο: | SX-HDR |
Τοποθεσία: | Νήσος Ανάφη 1,6 ΝΜ από το ελικοδρόμιο |
Ημερομηνία & ώρα: | 16/06/2002 & 23:07h time |
Πόρισμα : |
Αρ. 06/2003 ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ SX-HDR Συνέβη: 16/06/2002 |
---|---|
ΕΔΑΑΠ | |
Περίληψη: | Την 16 Ιουνίου 2002, ελικόπτερο (Ε/Π) του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας (ΕΚΑΒ) με στοιχεία νηολόγησης SX-HDR, που έδρευε στη Ρόδο, διετέθη για την εκτέλεση αεροδιακομιδής, γυναίκας ασθενούς, από τη νήσο Ανάφη στο νοσοκομείο της Ρόδου. Σύμφωνα με το υποβληθέν σχέδιο πτήσεως, η διαδρομή που θα ακολουθείτο ήταν Ρόδος-Ανάφη- Ρόδος. Την 21:49 ώρα, έγινε η απογείωση (α/γ) του Ε/Π από τη Ρόδο και μετά από πτήση 00:53 λεπτών, προσγειώθηκε στο ελικοδρόμιο (Ε/Δ) της Ανάφης. Μετά την παραλαβή της ασθενούς, την 23:05 ώρα, απεγειώθη για επιστροφή στην Ρόδο. Από την ώρα αυτή και μετά δεν υπήρξε απεικόνιση του Ε/Π στο σύστημα ραδιοεντοπισμού (Radar) όπως και καμία επαφή του με σταθμό εδάφους. Το Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διασώσεως (ΕΚΣΕΔ) αμέσως μετά την ειδοποίηση του, κήρυξε το Ε/Π σε κατάσταση ανάγκης και ενεργοποίησε τις προβλεπόμενες διαδικασίες έρευνας και διασώσεως. 1913290603 2 Την 17 Ιουνίου 2002 και ώρα 04:25, Ε/Π του ΕΚΑΒ, που συμμετείχε στην έρευνα, εντόπισε τα συντρίμμια του απολεσθέντος Ε/Π στην περιοχή του όρους Βίγλα της Ανάφης. Κατά την μετάβαση της Ομάδας Διερευνήσεως στον τόπο του ατυχήματος διαπιστώθηκε ολοσχερής καταστροφή του Ε/Π και ο θάνατος όλων των επιβαινόντων. Η Ομάδα διερευνήσεως του ατυχήματος που συγκροτήθηκε με απόφαση του Προέδρου της Επιτροπής Διερευνήσεως Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ) αποτελείτο από τους: • Ιωάννη Τσαντή Κυβερνήτη α/φων - αεροναυπηγό, επικεφαλής της Ομάδος Διερεύνησης • Θωμά Καπέλο Κυβερνήτη Ε/Π, μέλος • Ευστράτιο Καμπουρέλη Μηχανικό Ε/Π, μέλος • Θωμά Πετρολιάγκη Αντισμήναρχο Μετεωρολόγο, μέλος • Ιωάννη Μάρκου Σμηναγό Ιατρό, μέλος Η ΕΔΑΑΠ σύμφωνα με το ANNEX 13 του ICAO ενημέρωσε για το ατύχημα την Ιταλία (χώρα κατασκευής του ελικοπτέρου/AGUSTA και του εκμεταλλευόμενου αυτό/Helitalia) και τον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO). Διαπιστευμένος αντιπρόσωπος της Ιταλίας για την διερεύνηση του ατυχήματος ορίστηκε από την ιταλική Αρχή Διερεύνησης Ατυχημάτων (Agenzia Nationale Per La Sicurezza Del Volo) ο Κυβερνήτης Domenico De Fillipo. Σχέδιο του πορίσματος απεστάλη στην Agenzia Nationale Per La Sicurezza Del Volo προκειμένου να διατυπωθούν ουσιώδη σχόλια επ' αυτού. Τα σχόλια της ιταλικής Αρχής ελήφθησαν υπόψη |
Πόρισμα : |
Αρ. 06/2003 ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ SX-HDR Συνέβη: 16/06/2002 |
---|---|
ΕΔΑΑΠ | |
Συστάσεις Ασφαλείας: | (Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα) |