Πορίσματα 2008

Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 10/2008 Αεροσκάφος PH-AHQ - Συνέβη: 12/12/2007
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: Κρατικός Αερολιμένας ΧΑΝΙΩΝ
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 10/2008 Αεροσκάφος PH-AHQ Συνέβη: 12/12/2007
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: TUI Airlines, Nederland B.V.
Iδιοκτήτης: SPV 24477 Trust Limited
Κατασκευαστής: BOEING Co
ΕΙΔΟΣ: Αεροσκάφος
Χώρα Κατασκευής:
Μοντέλο: B767-383
Εθνικότητα: Ολλανδικη
Νηολόγιο: PH-AHQ
Τοποθεσία: Κρατικός Αερολιμένας ΧΑΝΙΩΝ
Ημερομηνία & ώρα: 12/12/2007 23:38
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 10/2008 Αεροσκάφος PH-AHQ Συνέβη: 12/12/2007
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Την 23:38 h της 12.12.07, κατά την διαδικασία στάθμευσης αεροσκάφους (α/φ)
τύπου Β767-383 στον χώρο στάθμευσης α/φ του Κρατικού Αερολιμένα Χανίων, η
δεξιά του πτέρυγα προσέκρουσε σε πυλώνα φωτισμού του χώρου στάθμευσης α/φ
και απεκόπη τμήμα της. Η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας
Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ) ενημερώθηκε για το ατύχημα στις 05:00 h της 13.12.07 και με
το υπ’ αρ. ΕΔΑΑΠ/1719/13.12.07 ορίσθηκε Ομάδα Διερεύνησης με επικεφαλής
τον Ι. Παπαδόπουλο, Διερευνητή και μέλη την Δρα Λ. Λουκοπούλου, με ειδικότητα
στον Ανθρώπινο Παράγοντα και τον Γ. Μπόνη, Ιπτάμενο Μηχανικό.
Η διερεύνηση αναγνώρισε ως αίτια του ατυχήματος :
• την μη-λήψη απόφασης, τόσο από τον Κυβερνήτη όσο και από τον
Μarshaller, για την ακινητοποίηση του α/φ και επίλυση της επισφαλούς
κατάστασης που δημιουργήθηκε κατά τη κίνηση του α/φ για στάθμευση, και
και ως συμβάλλοντες παράγοντες :
• την αναποτελεσματική επιτήρηση και απουσία παρέμβασης για αποτροπή
του ατυχήματος από τον Συγκυβερνήτη, και
• την έλλειψη διαδικασιών που να περιγράφουν τις συγκεκριμένες ευθύνες
κάθε προσώπου που εμπλέκεται στην επίγεια εξυπηρέτηση αεροσκάφους
2
στην περιοχή του χώρου στάθμευσης, και την μη-διευκρίνιση από τον
Αερολιμένα αν η υπηρεσία καθοδήγησης α/φ με όχημα “FOLLOW-ME”
(όπως αναγράφεται στο AIP) παρέχεται από αυτόν ή από τον φορέα επίγειας
εξυπηρέτησης.
Σχέδιο του πορίσματος εστάλη στην Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων της
Ολλανδίας (Dutch Safety Board) για σχολιασμό σύμφωνα με τις απαιτήσεις του
Παραρτήματος 13 της Σύμβασης του Σικάγο.
Τα σχόλια της Ολλανδικής Επιτροπής ελήφθησαν υπόψη, αποκλίνουσες απόψεις
επισυνάπτονται σε παράρτημα στο τέλος του πορίσματος.
Εξεδόθησαν έξι συστάσεις ασφαλείας εκ των οποίων η μία κατά την διάρκεια της
διερεύνησης.
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 10/2008 Αεροσκάφος PH-AHQ Συνέβη: 12/12/2007
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:
(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 09/2008 ΑΛΕΞΙΠΤΩΤΟ ΠΛΑΓΙΑΣ (ΙΑΣ) - Συνέβη: 13/05/2007
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: ΓΛΥΚΗ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 09/2008 ΑΛΕΞΙΠΤΩΤΟ ΠΛΑΓΙΑΣ (ΙΑΣ) Συνέβη: 13/05/2007
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: ΙΔΙΩΤΗΣ
Iδιοκτήτης: ΙΔΙΩΤΗΣ
Κατασκευαστής: AIRWAVE, VILLINGER GmbH
ΕΙΔΟΣ: ΑΛΕΞΙΠΤΩΤΟ ΠΛΑΓΙΑΣ (ΙΑΣ)
Χώρα Κατασκευής:
Μοντέλο: Sport S
Εθνικότητα: Αυστρία
Νηολόγιο:
Τοποθεσία: ΓΛΥΚΗ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ
Ημερομηνία & ώρα: 13/05/2007 18:37
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 09/2008 ΑΛΕΞΙΠΤΩΤΟ ΠΛΑΓΙΑΣ (ΙΑΣ) Συνέβη: 13/05/2007
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Την Κυριακή 13/05/2007 ομάδα αεραθλητών, μεταξύ των οποίων και ο χειριστής του
αλεξιπτώτου πλαγίας του ατυχήματος, μετέβησαν σε αυτοσχέδιο χώρο απογείωσης
αλεξιπτώτων πλαγιάς (Ιπτάμενες Αεραθλητικές Συσκευές Ι.Α.Σ.) πλησίον του χωριού
Γλυκή Θεσπρωτίας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της συσκευής GPS που έφερε μαζί του ο χειριστής η απογείωση
έγινε στις 18:37:16 h. Είκοσι οχτώ δευτερόλεπτα αργότερα στις 18:37:44 h η πτήση
διεκόπη λόγω πτώσης του αλεξιπτώτου στην πλαγιά του βουνού 90 m μακρύτερα από το
σημείο απογείωσης.
Για την διερεύνηση του ατυχήματος, με την υπ’ αριθμό ΕΔΑΑΠ/739/17.05.07 απόφαση
του Προέδρου της ΕΔΑΑΠ, ορίσθηκε ομάδα διερεύνησης με Επικεφαλής τον Βασίλειο
Μάντζο, Χειριστή αλεξιπτώτου πλαγίας και τον Γρηγόριο Κυριάκου, Ιατρό, ως μέλος.
1.
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 09/2008 ΑΛΕΞΙΠΤΩΤΟ ΠΛΑΓΙΑΣ (ΙΑΣ) Συνέβη: 13/05/2007
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:
(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 08/2008 Αεροσκάφος N49PP - Συνέβη: 09/09/2007
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: ΚΡΑΤΙΚΟΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΡΟΔΟΥ
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 08/2008 Αεροσκάφος N49PP Συνέβη: 09/09/2007
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: ALAIN COPINE
Iδιοκτήτης: AIRCRAFT GUARANTY TRUST, LLC TRUSTEE
Κατασκευαστής: CESSNA AIRCRAFT Co
ΕΙΔΟΣ: Αεροσκάφος
Χώρα Κατασκευής:
Μοντέλο: T337G
Εθνικότητα: ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ
Νηολόγιο: N49PP
Τοποθεσία: ΚΡΑΤΙΚΟΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΡΟΔΟΥ
Ημερομηνία & ώρα: 09/09/2007 12:06
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 08/2008 Αεροσκάφος N49PP Συνέβη: 09/09/2007
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Tην 12:06 h της 9ης Σεπτεμβρίου 2007 το ιδιωτικό αεροσκάφος (α/φ) ιδιοκτησίας της
εταιρείας AIRCRAFT GUARANTY TRUST, LLC TRUSTEE τύπου Cessna T337G
με στοιχεία νηολογίου N49PP κατά τη διάρκεια της προσγείωσης (π/γ), κατόπιν
πραγματοποίησης της πτήσης διαδρομής Κως – Ρόδος, δεν κατέβασε το σύστημα
προσγείωσης (σ/π) με αποτέλεσμα να συρθεί επί του διαδρόμου για περίπου 200 m
μέχρι την ακινητοποίησή του.
Ουδείς εκ των επιβαινόντων τραυματίστηκε.
Η ΕΔΑΑΠ ενημερώθηκε και με την υπ’ αρίθμ. ΕΔΑΑΠ/1275/10.09.2007 απόφαση
του Προέδρου της, συνεστήθει η προβλεπόμενη από τον νόμο 2912/2001 Ομάδα
Διερεύνησης αποτελούμενη από τους διερευνητές Ηλία Νικολαΐδη, Χειριστή
Αεροσκαφών, ως επικεφαλής και Γεώργιο Μπόνη, Ιπτάμενο
Μηχανικό/Αεροναυπηγό, ως μέλος, η οποία επελήφθη της διερεύνησης του
ατυχήματος.
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 08/2008 Αεροσκάφος N49PP Συνέβη: 09/09/2007
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:
(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 07/2008 Αεροσκάφος SX – AAT - Συνέβη: 24/11/2007
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: Αεροδρόμιο Μεγάρων (Πάχης)
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 07/2008 Αεροσκάφος SX – AAT Συνέβη: 24/11/2007
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: ΑΕΡΟΛΕΣΧΗ ΑΘΗΝΩΝ
Iδιοκτήτης: ΑΕΡΟΛΕΣΧΗ ΑΘΗΝΩΝ
Κατασκευαστής: REIMS AVIATION CESSNA
ΕΙΔΟΣ: Αεροσκάφος
Χώρα Κατασκευής:
Μοντέλο: CESSNA F172 M
Εθνικότητα: Ελληνική
Νηολόγιο: SX – AAT
Τοποθεσία: Αεροδρόμιο Μεγάρων (Πάχης)
Ημερομηνία & ώρα: 24/11/2007 13:45
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 07/2008 Αεροσκάφος SX – AAT Συνέβη: 24/11/2007
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Το αεροσκάφος (α/φ) απογειώθηκε από το αεροδρόμιο Τατοΐου (Δεκέλειας) στις
13:20 h περίπου της 24-11-2007, με σκοπό την πραγματοποίηση πτήσης αναψυχής
προς το αεροδρόμιο (α/δ) Μεγάρων (Πάχης), με χειριστή άνδρα 43 ετών, έχοντας ως
συνεπιβάτη και άλλο χειριστή άνδρα 46 ετών.
Στις 13:40 h το α/φ προσγειώθηκε στον διάδρομο 26 του α/δ Μεγάρων. Το α/φ
επιβράδυνε την ταχύτητά του, πήρε οδηγίες από τον Πύργο Ελέγχου Αεροδρομίου
(ΠΕΑ) να κάνει επί του διαδρόμου στροφή 180º και να τον ελευθερώσει μέσω του
τροχοδρόμου E, κατευθυνόμενος προς τον χώρο στάθμευσης των α/φ της Γενικής
Αεροπορίας.
Το α/φ κινούμενο επί του τροχοδρόμου E, εξετράπη της πορείας του προς τα δεξιά
και ακινητοποιήθηκε μέσα σε παρακείμενη αποστραγγιστική τάφρο βάθους ενός
μέτρου.
Η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων, ενημερώθηκε στις
14:30 h της ίδιας ημέρας και με την ΕΔΑΑΠ/1655/30-11-2007 όρισε διερευνητή τον
κ. Μπίστα Χρίστο, Επαγγελματία Χειριστή Διερευνητή και Μηχανικό α/φ, με σκοπό
την σύνταξη σχεδίου πορίσματος του ατυχήματος και την κατάθεσή του στην
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 07/2008 Αεροσκάφος SX – AAT Συνέβη: 24/11/2007
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:
(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 06/2008 Αεροσκάφος 5B-CJY - Συνέβη: 18/06/2007
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ (LGAV)
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 06/2008 Αεροσκάφος 5B-CJY Συνέβη: 18/06/2007
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: GEOMATICS Α.Ε.
Iδιοκτήτης: AEROSCAN LTD
Κατασκευαστής: CESSNA
ΕΙΔΟΣ: Αεροσκάφος
Χώρα Κατασκευής:
Μοντέλο: 421B
Εθνικότητα: ΚΥΠΡΙΑΚΗ
Νηολόγιο: 5B-CJY
Τοποθεσία: ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ (LGAV)
Ημερομηνία & ώρα: 18/06/2007 09:13
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 06/2008 Αεροσκάφος 5B-CJY Συνέβη: 18/06/2007
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Το αεροσκάφος (α/φ) έλαβε άδεια τροχοδρόμησης στις 09:03, με προορισμό τον
διάδρομο 03L, μέσω του τροχοδρόμου Β και συνδετήριου Α4 (Σχεδ. ΔΑΑ).
Στρίβοντας δεξιά, διέσχισε τον τροχόδρομο Α και συνεχίζοντας στον συνδετήριο Α4
έκανε εκ νέου δεξιά στροφή, προκειμένου να ευθυγραμμιστεί με το δεύτερο τμήμα
του Α4, που συνδέει τον τροχόδρομο Α με τον διάδρομο 03L και να εισέλθει στην
συνέχεια σε αυτόν. Κατά την έξοδο από την δεύτερη στροφή ο κυβερνήτης (K1)
αισθάνθηκε ισχυρό κραδασμό και στην συνέχεια το α/φ έγειρε αριστερά και
ακινητοποιήθηκε, διότι είχε υποχωρήσει το αριστερό σκέλος του κυρίου συστήματος
προσγείωσης (π/γ) και εισήλθε στην φωλεά του, ενώ προηγουμένως είχε αποσπαστεί
ο δεξιός τροχός του και η μισή ζάντα του κυρίου συστήματος π/γ και είχαν μείνει
περίπου 50 m πίσω, ενώ η άλλη μισή ζάντα είχε παραμείνει στον άξονά της. Το
αριστερό ακροπτερύγιο ήλθε σε επαφή με το έδαφος και η αριστερή έλικα
προσέκρουσε σε αυτό.
Η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων, ενημερώθηκε
αυθημερόν και με το υπ. Αριθμ. Πρωτ. ΕΔΑΑΠ/904/18-06-2007 έγγραφο όρισε τον
Δημήτρη Τόλια, Διερευνητή, ως επικεφαλής και τον Γεώργιο Μπόνη, Ιπτάμενο
Μηχανικό Α/φ, ως μέλος με σκοπό τη διερεύνηση του ατυχήματος.
Αντίγραφο του σχεδίου πορίσματος εστάλη για σχολιασμό στην Επιτροπή
Διερεύνησης Ατυχημάτων και Συμβάντων της Κύπρου σύμφωνα με το κεφ. 6 του
Παραρτήματος 13 της Σύμβασης του Σικάγο. Τα σχόλια της Κυπριακής Επιτροπής
ενσωματώθηκαν στο κείμενο
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 06/2008 Αεροσκάφος 5B-CJY Συνέβη: 18/06/2007
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:
(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 04/2008 Αεροσκάφος SX-BIC - Συνέβη: 21/03/2007
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: ΚΡΑΤΙΚΟΣ ΑΕΡ/ΝΑΣ ΡΟΔΟΥ
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 04/2008 Αεροσκάφος SX-BIC Συνέβη: 21/03/2007
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: ΟΛΥΜΠΙΑΚΕΣ ΑΕΡΟΓΡΑΜΜΕΣ ΑΕ
Iδιοκτήτης: ΟΛΥΜΠΙΑΚΕΣ ΑΕΡΟΓΡΑΜΜΕΣ ΑΕ
Κατασκευαστής: AEROSPATIALE/AERITALIA
ΕΙΔΟΣ: Αεροσκάφος
Χώρα Κατασκευής:
Μοντέλο: ATR 42 - 320
Εθνικότητα: Ελληνική
Νηολόγιο: SX-BIC
Τοποθεσία: ΚΡΑΤΙΚΟΣ ΑΕΡ/ΝΑΣ ΡΟΔΟΥ
Ημερομηνία & ώρα: 21/03/2007 10:15
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 04/2008 Αεροσκάφος SX-BIC Συνέβη: 21/03/2007
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Την 21/3/07 αεροσκάφος (α/φ) των Ολυμπιακών Αερογραμμών (Olympic Airlines)
που εκτελούσε το δρομολόγιο ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΛΗΜΝΟΣ-ΜΥΤΙΛΗΝΗ-ΡΟΔΟΣ
κατά την προσγείωσή (π/γ) του στον Κρατικό Αερολιμένα Ρόδου, λόγω των
υπερβολικά μεγάλων μεταβολών στην διεύθυνση και ένταση του ανέμου, εξήλθε του
διαδρόμου και υπέστη ζημία στον αριστερό εξωτερικό τροχό του, παρά τις
διορθώσεις που εφήρμοσε το πλήρωμα, προκειμένου να αντισταθμίσει την επίδραση
του ανέμου. Κανείς από το πλήρωμα και τους επιβάτες δεν τραυματίσθηκε.
Η ΕΔΑΑΠ ενημερώθηκε αυθημερόν και με την υπ’ αριθμ. πρωτ. ΕΔΑΑΠ/437/21-3-
2007 απόφαση του Προέδρου συνεστήθη η προβλεπόμενη από το άρθρο 8 του νόμου
2912/2001 Ομάδα Διερεύνησης αποτελούμενη από τους Παπαδόπουλο Ιωάννη,
Διερευνητή, ως επικεφαλής, Ηλία Νικολαΐδη, Επαγγελματία Χειριστή α/φ, Γεώργιο
Μπόνη Ιπτάμενο Μηχανικό-Αεροναυπηγό και Νικόλαο Πουλιέζο, Διερευνητή, ως
μέλη
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 04/2008 Αεροσκάφος SX-BIC Συνέβη: 21/03/2007
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:
(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 03/2008 Ελικοπτερο SX-HFD - Συνέβη: 29/05/2007
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: ΠΟΤΑΜΟΣ ΛΟΥΣΙΟΣ
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 03/2008 Ελικοπτερο SX-HFD Συνέβη: 29/05/2007
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟ ΣΩΜΑ
Iδιοκτήτης: ΥΠ. ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΤΑΞΗΣ
Κατασκευαστής: EUROCOPTER
ΕΙΔΟΣ: Ελικοπτερο
Χώρα Κατασκευής:
Μοντέλο: BK 117 C1
Εθνικότητα: Ελληνική
Νηολόγιο: SX-HFD
Τοποθεσία: ΠΟΤΑΜΟΣ ΛΟΥΣΙΟΣ
Ημερομηνία & ώρα: 29/05/2007 13:00
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 03/2008 Ελικοπτερο SX-HFD Συνέβη: 29/05/2007
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Την 29.05.2007 και περί ώρα 11:30 απογειώθηκε το υπό τα παραπάνω στοιχεία ελικόπτερο
με σκοπό την ανεύρεση αγνοούμενων στην κοίτη του ποταμού Λούσιου, στο νομό
Αρκαδίας.
Όταν το ελικόπτερο έφτασε στην περιοχή έκανε 5 έως 6 διελεύσεις πάνω από τον ποταμό
Λούσιο από την πλευρά του χωριού Ελληνικού και μέχρι το χωριό Καρύταινα. Κατά την
διάρκεια της τελευταίας διέλευσης το πλήρωμα αντιλήφθηκε κραδασμούς στο ε/π και
αποφάσισε να προσγειωθεί αμέσως στον πρώτο κατάλληλο χώρο που βρισκόταν περί τα 500
– 800 μέτρα από το σημείο εκείνο. Μετά την προσγείωση, την κράτηση κινητήρων και την
ακινητοποίηση την πτερύγων του κυρίου στροφείου διαπίστωσε, ότι οι 3 από τις 4 πτέρυγες
είχαν κτυπήματα ή εκδορές.
Την 29.05.07 η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων, με το υπ’
αριθ. ΕΔΑΑΠ/810/30-05-2007 έγγραφο όρισε Ομάδα Διερεύνησης του συμβάντος, με
επικεφαλής τον Νικόλαο Καλαμπαλίκη Επαγγελματία Χειριστή ε/π και μέλη τους
Κουμπουζή Σταύρο Μηχανικό ε/π και Νίκο Πουλιέζο Διερευνητή
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 03/2008 Ελικοπτερο SX-HFD Συνέβη: 29/05/2007
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:
(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 02/2008 Αλεξιπτωτο Πλαγιας (ΙΑΣ) - Συνέβη: 08/07/2007
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: Περιοχή όρους Κιθαιρώνα, Χωριό Πλαταιές Βοιωτίας
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 02/2008 Αλεξιπτωτο Πλαγιας (ΙΑΣ) Συνέβη: 08/07/2007
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: ΙΔΙΩΤΗΣ
Iδιοκτήτης: ΙΔΙΩΤΗΣ
Κατασκευαστής: SKY PARAGLIDERS
ΕΙΔΟΣ: Αλεξιπτωτο Πλαγιας (ΙΑΣ)
Χώρα Κατασκευής: ΤΣΕΧΙΑ
Μοντέλο: ATIS 2 (MEDIUM)
Εθνικότητα: Ελληνική
Νηολόγιο:
Τοποθεσία: Περιοχή όρους Κιθαιρώνα, Χωριό Πλαταιές Βοιωτίας
Ημερομηνία & ώρα: 08/07/2007 19:00
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 02/2008 Αλεξιπτωτο Πλαγιας (ΙΑΣ) Συνέβη: 08/07/2007
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Το ατύχημα συνέβη στις 19:00 h περίπου της 08.07.07 κατά την διάρκεια της
προσπάθειας πραγματοποίησης προσγείωσης (π/γ), της Ιπτάμενης Αθλητικής Συσκευής
(ΙΑΣ), από το όρος Κιθαιρώνας (Βοιωτία) προς την πεδιάδα κοντά στο χωριό Πλαταιές.
Κατά την διάρκεια πραγματοποίησης αριστερών στροφών, με σκοπό την απώλεια ύψους
για την ομαλή προσέγγιση και π/γ σε προκαθορισμένο χώρο, δίπλωσε το αριστερό ήμισυ
του θόλου του Αλεξιπτώτου και στη συνέχεια το Αλεξίπτωτο Πλαγιάς περιήλθε σε
κατάσταση απώλειας στήριξης και ανεξέλεγκτο πλέον, έπεσε από ύψος 10 m περίπου
στο έδαφος, με αποτέλεσμα τον σοβαρό τραυματισμό του χειριστή.
Η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ), η οποία
ενημερώθηκε για το ατύχημα μετά από δύο (2) ημέρες από αεραθλητή αυτόπτη μάρτυρα,
εξέδωσε την ΕΔΑΑΠ/1066/17.07.07 εντολή, ορίζοντας ως Υπεύθυνο Διερευνητή του
ατυχήματος τον κ. Χρίστο Μπίστα, Χειριστή και Μηχανικό α/φ με σκοπό την
Διερεύνηση του ατυχήματος, την σύνταξη σχεδίου Πορίσματος και την υποβολή του
στην ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 02/2008 Αλεξιπτωτο Πλαγιας (ΙΑΣ) Συνέβη: 08/07/2007
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:
(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 01/2008 Ελικοπτερο SX-HJB - Συνέβη: 26/08/2007
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: ΖΩΝΙΑΝΑ ΚΡΗΤΗΣ
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 01/2008 Ελικοπτερο SX-HJB Συνέβη: 26/08/2007
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: Ιδιώτης
Iδιοκτήτης: Ιδιώτης
Κατασκευαστής: ROBINSON
ΕΙΔΟΣ: Ελικοπτερο
Χώρα Κατασκευής:
Μοντέλο: R 44
Εθνικότητα: Ελληνική
Νηολόγιο: SX-HJB
Τοποθεσία: ΖΩΝΙΑΝΑ ΚΡΗΤΗΣ
Ημερομηνία & ώρα: 26/08/2007 14:30
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 01/2008 Ελικοπτερο SX-HJB Συνέβη: 26/08/2007
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Την 26.08.2007 κατά την απογείωση του ελικοπτέρου (ε/π) SX-HJB ο χειριστής του
απώλεσε τον έλεγχο της διεύθυνσης του και εξετέλεσε αναγκαστική προσγείωση (π/γ).
Κατά την αναγκαστική π/γ οι πτέρυγες του κύριου στροφείου προσέκρουσαν στο έδαφος,
το ε/π περιεστράφη περί τον διαμήκη άξονά του και προσεδαφίσθηκε με την αριστερή
πλευρά του.
Για την διερεύνηση του ατυχήματος με την υπ’ αριθμ. ΕΔΑΑΠ/1197/27-08-2007
απόφαση του Προέδρου της ΕΔΑΑΠ ορίσθηκε ομάδα διερεύνησης με Επικεφαλής τον
Παπαδόπουλο Ιωάννη, Διερευνητή και τον Κουμπουζή Σταύρο, Μηχανικό αεροσκαφών
(α/φ), ως μέλος.
Από τη διερεύνηση προέκυψε, ότι η απώλεια του ελέγχου της διεύθυνσης του ε/π
προήλθε από θραύση του άξονα μετάδοσης κίνησης στο ουραίο στροφείο, η δε θραύση
του άξονα από πρόσκρουση σ’ αυτόν βολίδας πυροβόλου όπλου.
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 01/2008 Ελικοπτερο SX-HJB Συνέβη: 26/08/2007
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:
(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση