Πορίσματα 2018

Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 03/2018 Αεροπλάνο SX-DIA - Συνέβη: 02/02/2015
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: Κρατικός Αερολιμένας Ρόδου ‘Διαγόρας’ - LGRP
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 03/2018 Αεροπλάνο SX-DIA Συνέβη: 02/02/2015
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: SKY EXPRESS S.A.
Iδιοκτήτης: SKY EXPRESS S.A.
Κατασκευαστής: BRITISH AEROSPACE
ΕΙΔΟΣ: Αεροπλάνο
Χώρα Κατασκευής: Ηνωμένο Βασίλειο
Μοντέλο: JETSTREAM 41
Εθνικότητα: Ελληνική
Νηολόγιο: SX-DIA
Τοποθεσία: Κρατικός Αερολιμένας Ρόδου ‘Διαγόρας’ - LGRP
Ημερομηνία & ώρα: 02/02/2015 05:36
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 03/2018 Αεροπλάνο SX-DIA Συνέβη: 02/02/2015
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Στις 2 Φεβρουαρίου 2015, το α/φ τύπου Jetstream 41 της εταιρείας ‘SKY EXPRESS’ με νηολόγιο SX-DIA εκτελούσε το προγραμματισμένο δρομολόγιο ‘SHE 100’ από τον Κρατικό Αερολιμένα του Ηρακλείου – ‘Ν. Καζαντζάκης’ (LGIR) προς τον Κρατικό Αερολιμένα της Ρόδου – ‘Διαγόρας’ (LGRP). Κατά την προσγείωση στον διάδρομο 07 του αεροδρομίου της Ρόδου, στις 07:36 τοπική ώρα, και ενώ βρισκόταν στο στάδιο της επιβράδυνσης μετά το ‘Touchdown’, το αριστερό κύριο σκέλος προσγείωσης υποχώρησε και δίπλωσε προς τα πίσω. Το αποτέλεσμα ήταν το α/φ να συρθεί με την αριστερή πλευρά του στο διάδρομο και να σταματήσει στην αριστερή πλευρά του, χωρίς να εξέλθει από αυτόν, περίπου στο ήμισυ του μήκους του και με μέτωπο προς τα ανατολικά. Δεν υπήρξε φωτιά, ούτε τραυματισμοί και οι επιβάτες αποβιβάσθηκαν από το α/φ χωρίς πρόβλημα.
Η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων ενημερώθηκε για το ατύχημα με το έγγραφο Sky Express/3271/02.02.2015 και με το ΕΔΑΑΠ/205/02.02.2015 ορίστηκε Ομάδα Διερεύνησης.
Με το έγγραφο ΕΔΑΑΠ/209/02.02.2015 ενημερώθηκαν οι Διεθνείς και Εθνικές Αρχές. Η χώρα κατασκευής όρισε διαπιστευμένο αντιπρόσωπο (non-travelling).
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 03/2018 Αεροπλάνο SX-DIA Συνέβη: 02/02/2015
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας: link_64Σύσταση 2018-09 link_64Σύσταση 2018-10
(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 02/2018 Υπερελαφρό Μηχανοκίνητο Αιωρόπτερο (TRIKE) SX-UAO - Συνέβη: 29/12/2015
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: Δίαυλος ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 02/2018 Υπερελαφρό Μηχανοκίνητο Αιωρόπτερο (TRIKE) SX-UAO Συνέβη: 29/12/2015
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: Αερολέσχη Αθηνών ΔΑΙΔΑΛΟΣ
Iδιοκτήτης: Αερολέσχη Αθηνών ΔΑΙΔΑΛΟΣ
Κατασκευαστής: HALLEY APOLLO
ΕΙΔΟΣ: Υπερελαφρό Μηχανοκίνητο Αιωρόπτερο (TRIKE)
Χώρα Κατασκευής: Ουγγαρία
Μοντέλο: DELTA JET
Εθνικότητα: Ελληνική
Νηολόγιο: SX-UAO
Τοποθεσία: Δίαυλος ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ
Ημερομηνία & ώρα: 29/12/2015 17:10
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 02/2018 Υπερελαφρό Μηχανοκίνητο Αιωρόπτερο (TRIKE) SX-UAO Συνέβη: 29/12/2015
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: Στις 29/12/2015 και ώρα 16:55 h, η Υπερελαφρή Πτητική Αθλητική Μηχανή (ΥΠΑΜ) Trike Apollo Halley τύπου Delta Jet με στοιχεία νηολογίου SX-UAO απογειώθηκε από το πεδίο προσγείωσης (π.π.) Μεσολογγίου με επιβαίνοντες τον χειριστή και έναν επιβάτη με σκοπό να εκτελέσει πτήση γύρω από τη λιμνοθάλασσα του Μεσολογγίου και να επιστρέψει για προσγείωση στο πεδίο προσγείωσης από όπου απογειώθηκε.
Κατά τη διάρκεια της πτήσης και σε ύψος περίπου 1900 ft πάνω από την πόλη του Μεσολογγίου, ο χειριστής της ΥΠΑΜ θέλοντας να αυξήσει τις στροφές του κινητήρα πάτησε το ‘ποδόγκαζο’ χωρίς όμως αντίστοιχη αύξηση των στροφών. Οι στροφές του κινητήρα μειώθηκαν απότομα όταν ο χειριστής άφησε το ‘ποδόγκαζο’, χωρίς να αυξηθούν ξανά μετά από επανειλημμένες προσπάθειες και η ΥΠΑΜ να χάσει απότομα ύψος.
Ο χειριστής κατεύθυνε την ΥΠΑΜ για αναγκαστική προσγείωση στη περιοχή της παλαιάς αλυκής, απέναντι από την τοποθεσία “Τουρλίδα”. Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας αναγκαστικής προσγείωσης η ΥΠΑΜ χτύπησε σε καλώδια διανομής ηλεκτρικού ρεύματος, τα οποία δεν βρισκόταν υπό τάση, διέσχιζαν εγκάρσια το ναυτικό δίαυλο και κατέπεσε σε αυτόν.
Οι δυο επιβαίνοντες της ΥΠΑΜ τραυματίστηκαν από τη πτώση και διακομίστηκαν στο Γενικό Νοσοκομείο Μεσολογγίου.
Αυθημερόν ενημερώθηκε η ΕΔΑΑΠ από το Λιμεναρχείο Μεσολογγίου, στις 30/12/2015, συστάθηκε ομάδα διερεύνησης ενώ στις 05/01/2016 έγινε δήλωση ατυχήματος από τον χειριστή της ΥΠΑΜ.
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 02/2018 Υπερελαφρό Μηχανοκίνητο Αιωρόπτερο (TRIKE) SX-UAO Συνέβη: 29/12/2015
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:

link_64Σύσταση 2018-01 link_64Σύσταση 2018-02link_64Σύσταση 2018-03

link_64Σύσταση 2018-04 link_64Σύσταση 2018-05link_64Σύσταση 2018-06

 link_64Σύσταση 2018-07 link_64Σύσταση 2018-08

(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση
Γενικά

Πόρισμα :

Αρ. 01/2018 Light Airplane HA-TAH - Συνέβη: 22/03/2015
Δείτε το αρχείο (pdf): Download_button Γλώσσα: Ελληνική (Greek)
Τοποθεσία: 3 nm Southwest of POLYKASTRO at KILKIS (Axios River)
Λεπτομέρειες

Πόρισμα :

Αρ. 01/2018 Light Airplane HA-TAH Συνέβη: 22/03/2015
ΕΔΑΑΠ
Εκμεταλευόμενος: OLYMPUS AVIATION ACADEMY
Iδιοκτήτης: BEST FLY KFT
Κατασκευαστής: CESSNA AIRCRAFT CO., USA
ΕΙΔΟΣ: Light Airplane
Χώρα Κατασκευής: United States of America (U.S.A.)
Μοντέλο: CESSNA 172N (TECHNIFY)
Εθνικότητα: Hungarian
Νηολόγιο: HA-TAH
Τοποθεσία: 3 nm Southwest of POLYKASTRO at KILKIS (Axios River)
Ημερομηνία & ώρα: 22/03/2015 14:35
Περίληψη

Πόρισμα :

Αρ. 01/2018 Light Airplane HA-TAH Συνέβη: 22/03/2015
ΕΔΑΑΠ
Περίληψη: The Cessna 172N aircraft with registration number HA-TAH, with three (3) passengers [one (1) instructor and two (2) trainees] was flying from the Αirfield of Kilkis / Neas Kavalas Polykastrou of the municipality of Paionias to the International Airport of Thessaloniki. During the flight and while the instructor had the controls, the aircraft hit aerial power lines of the Public Power Corporation. Immediately after the hit, the aircraft crashed to a nearby islet within the river Axios, about 3 NM from the Airfield of Neas Kavalas, near the village Rizia of the municipality of Paionias, Kilkis. All three occupants of the airplane were injured.
Συστάσεις Ασφαλείας

Πόρισμα :

Αρ. 01/2018 Light Airplane HA-TAH Συνέβη: 22/03/2015
ΕΔΑΑΠ
Συστάσεις Ασφαλείας:

No safety recommendations issued related to this accident

(Link για τις Συστάσεις από το 2011: Πριν το 2011 αναζητήστε συστάσεις στο πόρισμα)
Φωτογραφίες
Για μελλοντική χρήση