2019 Safety Recommendations

General
SR Number: 2019-07
Date Issued: 07/11/2019
Addressee: Manufacturer Company U-Turn GmbH
Why this Recommendation was Developed: link_64Final Report 03/2019
Status: OPEN - Awaiting Response SR OPEN
Recommendation

SR Number:

2019-07 -- Date Issued: 07/11/2019
Why this Recommendation was Developed: link_64Final Report 03/2019
Addressee: Manufacturer Company U-Turn GmbH
Status: OPEN - Awaiting Response
Recommendation: ΕΙΣΑΓΩΓΗ:

Κατά την διάρκεια της διερεύνησης, διαπιστώθηκε ότι οι οδηγίες συντήρησης της κατασκευάστριας εταιρίας του αλεξιπτώτου πλαγιάς για το συγκεκριμένο μοντέλο, που αναφέρονται στο εγχειρίδιο χρήσης του, οδηγούν ενδεχομένως σε παρερμηνεία, όσον αφορά το διάστημα των απαιτούμενων ωρών πτήσης για την ορθή αρχική συντήρησή του. Αυτό γιατί αναφέρονται δύο διαφορετικές τιμές ωρών πτήσης (300 h ή 2 έτη και 150 h ή 2 έτη) για την αρχική συντήρησή του.

Για τους παραπάνω λόγους η ΕΔΑΑΠ προτείνει:

ΣΥΣΤΑΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ 2019-07: Η κατασκευάστρια εταιρία του αλεξιπτώτου πλαγιάς να εξετάσει το ενδεχόμενο επανελέγχου και αναθεώρησης του εγχειρίδιου χρήσης του εν λόγω μοντέλου, διότι εντοπίζονται λάθη και ασάφειες, τα οποία θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε παρανοήσεις, όσον αφορά την ορθή αρχική συντήρησή του. Επίσης, η κατασκευάστρια εταιρία να εξετάσει τους τρόπους ώστε να ενημερώσει όλους τους κατόχους του εν λόγω μοντέλου για τα προβλήματα και για τις πιθανές αλλαγές στο εγχειρίδιο χρήσης.
Response

SR Number:

2019-07 -- Date Issued: 07/11/2019
Why this Recommendation was Developed: link_64Final Report 03/2019
Addressee: Manufacturer Company U-Turn GmbH
Status: OPEN - Awaiting Response
Response:
General
SR Number: 2019-06
Date Issued: 07/11/2019
Addressee: Manufacturer Company U-Turn GmbH
Why this Recommendation was Developed: link_64Final Report 03/2019
Status: OPEN - Awaiting Response SR OPEN
Recommendation

SR Number:

2019-06 -- Date Issued: 07/11/2019
Why this Recommendation was Developed: link_64Final Report 03/2019
Addressee: Manufacturer Company U-Turn GmbH
Status: OPEN - Awaiting Response
Recommendation: ΕΙΣΑΓΩΓΗ:

Κατά την διάρκεια της διερεύνησης, εντοπίστηκε ότι, στην πινακίδα των χαρακτηριστικών του αλεξιπτώτου πλαγιάς, που είναι ραμμένη στη πτέρυγα, ο αριθμός πιστοποιητικού του ήταν λανθασμένος. Το συγκεκριμένο πρόβλημα εντοπίστηκε επίσης στο εγχειρίδιο χρήσης του, σε έντυπα που ανάφεραν τα πτητικά χαρακτηριστικά του καθώς και σε διαφημιστικά έντυπα της εταιρίας. Συνεπεία του προαναφερόμενου προβλήματος θα μπορούσε να είναι παρανόηση όσον αφορά τα πτητικά χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου μοντέλου αλεξιπτώτου πλαγιάς.

Για τους παραπάνω λόγους η ΕΔΑΑΠ προτείνει:

ΣΥΣΤΑΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ 2019-06: Η κατασκευάστρια εταιρία να εξετάσει τους τρόπους ώστε να ενημερώσει την αεραθλητική κοινότητα και τους κατόχους του συγκεκριμένου μοντέλου αλεξιπτώτου πλαγιάς για το προαναφερόμενο πρόβλημα καθώς και για τις ενδεχόμενες διορθωτικές ενέργειες που προτίθεται να κάνει.
Response

SR Number:

2019-06 -- Date Issued: 07/11/2019
Why this Recommendation was Developed: link_64Final Report 03/2019
Addressee: Manufacturer Company U-Turn GmbH
Status: OPEN - Awaiting Response
Response:
General
SR Number: 2019-05
Date Issued: 07/11/2019
Addressee: HELLENIC AERONAUTICAL & AIRSPORTS FEDERATION and Paragliding Committee
Why this Recommendation was Developed: link_64Final Report 03/2019
Status: OPEN - Awaiting Response SR OPEN
Recommendation

SR Number:

2019-05 -- Date Issued: 07/11/2019
Why this Recommendation was Developed: link_64Final Report 03/2019
Addressee: HELLENIC AERONAUTICAL & AIRSPORTS FEDERATION and Paragliding Committee
Status: OPEN - Awaiting Response
Recommendation: Λαμβάνοντας υπόψη τα παρακάτω:

Ο τουρισμός υπαίθριων δραστηριοτήτων αθλητικής αναψυχής – περιπέτειας, που είναι η ειδικότερη μορφή αθλητικού τουρισμού ο οποίος απευθύνεται σε επισκέπτες – τουρίστες, οι οποίοι στο πλαίσιο των διακοπών τους επισκέπτονται έναν προορισμό, για να συμμετέχουν ενεργά σε μία δραστηριότητα αθλητικής αναψυχής, στην προκειμένη περίπτωση πτήση με αλεξίπτωτο πλαγιάς, βρίσκεται σε ανάπτυξη στην Ελλαδική Επικράτεια.

Το κανονιστικό πλαίσιο, που διέπει τις προϋποθέσεις που θα πρέπει να πληρούν οι ξένοι επισκέπτες χειριστές αλεξιπτώτων πλαγιάς, όταν δραστηριοποιούνται στην Ελλαδική Επικράτεια, δεν καλύπτει αυτές τις νέες μορφές αθλητικού τουρισμού. Ο Κανονισμός Αλεξιπτωτισμού Πλαγιάς καλύπτει τις περιπτώσεις ξένων χειριστών, που σκοπεύουν να παραμείνουν στην Ελλαδική Επικράτεια για περισσότερο από 1 μήνα.

Για τους παραπάνω λόγους η ΕΔΑΑΠ προτείνει:

ΣΥΣΤΑΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ 2019-05: Η Ελληνική Αεραθλητική Ομοσπονδία σε συνεργασία με την Επιτροπή Αλεξιπτωτισμού Πλαγιάς να εξετάσει το ενδεχόμενο επανελέγχου και αναθεώρησης του Κανονισμού Αλεξιπτωτισμού Πλαγιάς, ώστε να λαμβάνει υπόψη τις νέες μορφές αθλητικού τουρισμού και να καθορίζει τις προϋποθέσεις που θα πρέπει να πληρούν οι ξένοι επισκέπτες χειριστές αλεξιπτώτων πλαγιάς, όταν συμμετέχουν σε αυτές. Επίσης, να εξετάσουν τους τρόπους, ώστε να ενημερώνονται οι ξένοι χειριστές αλεξιπτώτων πλαγιάς, που προτίθενται να δραστηριοποιηθούν στην Ελλαδική Επικράτεια, για τα ως άνω προαπαιτούμενα.
Response

SR Number:

2019-05 -- Date Issued: 07/11/2019
Why this Recommendation was Developed: link_64Final Report 03/2019
Addressee: HELLENIC AERONAUTICAL & AIRSPORTS FEDERATION and Paragliding Committee
Status: OPEN - Awaiting Response
Response:
General
SR Number: 2019-04
Date Issued: 07/11/2019
Addressee: HELLENIC CIVIL AVIATION AUTHORITY (HCAA)
Why this Recommendation was Developed: link_64Final Report 03/2019
Status: OPEN - Awaiting Response SR OPEN
Recommendation

SR Number:

2019-04 -- Date Issued: 07/11/2019
Why this Recommendation was Developed: link_64Final Report 03/2019
Addressee: HELLENIC CIVIL AVIATION AUTHORITY (HCAA)
Status: OPEN - Awaiting Response
Recommendation: Λαμβάνοντας υπόψη τα παρακάτω:

Ο τουρισμός υπαίθριων δραστηριοτήτων αθλητικής αναψυχής – περιπέτειας, που είναι η ειδικότερη μορφή αθλητικού τουρισμού ο οποίος απευθύνεται σε επισκέπτες – τουρίστες, οι οποίοι στο πλαίσιο των διακοπών τους επισκέπτονται έναν προορισμό, για να συμμετέχουν ενεργά σε μία δραστηριότητα αθλητικής αναψυχής, στην προκειμένη περίπτωση πτήση με αλεξίπτωτο πλαγιάς, βρίσκεται σε ανάπτυξη στην Ελλαδική Επικράτεια.

Το κανονιστικό πλαίσιο, που διέπει τις δραστηριότητες, τη λειτουργία και τη διεξαγωγή πτήσεων αιωροπτερισμού και αλεξιπτώτου πλαγιάς, καθώς και κάθε άλλης συναφούς δραστηριότητας είναι ο Κανονισμός Αιωροπτερισμού και Αλεξιπτώτου Πλαγιάς, ο οποίος εκδίδεται από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Στον κανονισμό αυτό δε γίνεται αναφορά για τις προϋποθέσεις, που θα πρέπει να πληρούν οι ξένοι επισκέπτες χειριστές αλεξιπτώτων πλαγιάς, όταν προτίθενται να δραστηριοποιηθούν στην Ελλαδική Επικράτεια. Επίσης, η παρατηρούμενη αύξηση των πτήσεων από ξένους επισκέπτες χειριστές αλεξιπτώτων πλαγιάς, οι οποίοι έχουν άγνοια για το κανονιστικό πλαίσιο, που είναι σε ισχύ στην Ελλάδα, είναι ένας εν δυνάμει κίνδυνος για την υπόλοιπη πολιτική αεροπορία.

Για τους παραπάνω λόγους η ΕΔΑΑΠ προτείνει:

ΣΥΣΤΑΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ 2019-04: Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας σε συνεργασία με την Ελληνική Αεραθλητική Ομοσπονδία να εξετάσουν το ενδεχόμενο επανελέγχου και αναθεώρησης του Κανονισμού Αιωροπτερισμού και Αλεξιπτώτου Πλαγιάς, ώστε να λαμβάνει υπόψη τις νέες μορφές αθλητικού τουρισμού και να καθορίζει τις προϋποθέσεις που θα πρέπει να πληρούν οι ξένοι επισκέπτες χειριστές αλεξιπτώτων πλαγιάς, όταν προτίθενται να δραστηριοποιηθούν στην Ελλαδική Επικράτεια. Επίσης, να εξετάσουν τους τρόπους, ώστε να ενημερώνονται οι ξένοι χειριστές αλεξιπτώτων πλαγιάς, που προτίθενται να δραστηριοποιηθούν στην Ελλαδική Επικράτεια, για το εν λόγω κανονιστικό πλαίσιο.
Response

SR Number:

2019-04 -- Date Issued: 07/11/2019
Why this Recommendation was Developed: link_64Final Report 03/2019
Addressee: HELLENIC CIVIL AVIATION AUTHORITY (HCAA)
Status: OPEN - Awaiting Response
Response:
General
SR Number: 2019-02
Date Issued: 06/06/2019
Addressee: Hellenic Civil Aviation Authority (HCAA)
Why this Recommendation was Developed: link_64Final Report 01/2019
Status: CLOSED - Adequate SR_CLOSED
Recommendation

SR Number:

2019-02 -- Date Issued: 06/06/2019
Why this Recommendation was Developed: link_64Final Report 01/2019
Addressee: Hellenic Civil Aviation Authority (HCAA)
Status: CLOSED - Adequate
Recommendation: PREAMBLE: The investigation revealed that the pilot flying (PF) during the landing phase did not realized in time that the aircraft’s low speed together with the rudder deflection would result in a stall and a loss in control in flight.
-
SAFETY RECOMMENDATION 2019-02: It is recommended to the Hellenic Civil Aviation Authority (HCAA) to review the educational material in order a student will obtain an ultra-light pilot license as well as students will be adequate trained in order to be fully aware of the conditions and circumstances as to avoid a potential loss in control in flight.
Response

SR Number:

2019-02 -- Date Issued: 06/06/2019
Why this Recommendation was Developed: link_64Final Report 01/2019
Addressee: Hellenic Civil Aviation Authority (HCAA)
Status: CLOSED - Adequate
Response: HCAA replies by letter [HCAA /D2/E/29176/26.07.2019] that it accepts Recommendation 2019-02 and will take the following actions:

1. Organize through D2/D department ultralight instructor seminar for analysis and discussion of this and other accidents.

2. A separate chapter will be added to the curriculum of Ultralight Training Organizations on STALLING SPEED rise with the increase of BANK ANGLE.

3. A technical directive will be issued so that all Ultralight Aircraft Operators pass a compulsory 1-hour practical training each year, with an examination, including among other issues some new [briefed to AAIASB] related to Recommendation 2019-02.

[AAIASB assessed this response as “Adequate” and changed the SR 2019-02 status to “Closed” in its letter with document number AAIASB/3366/17.09.2019].
Report and docs banner EN contact-us-icon USEFULL LINKS BANNER

 

YOUR-EUROPE-BANNER ENglish-256